Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهداد با تاکید بر این‌که از آمادگی کامل برای کنترل بیماری آنفلوانزا در استان برخوردار هستیم، گفت: درخصوص شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان پرداخت و اظهار داشت: اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به معدوم سازی یک میلیون قطعه مرغ در یکی از استان های کشور به دلیل بیماری آنفوانزای مرغی خاطرنشان کرد: درخصوص شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی هیچ نگرانی وجود ندارد.

بهداد با تاکید بر این‌که از آمادگی کامل برای کنترل بیماری آنفلوانزا در استان برخوردار هستیم، افزود: در سال 95 بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خسارت سنگینی در 23 استان کشور برجای گذاشت که با اقدامات پیشگیرانه در این استان تلفات کمی داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب های پرورش مرغ تخم گذار در کشور است، گفت: این مراکز مستعد بیماری آنفلونزا هستند و برای این منظور اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگیری های صورت گرفته از بیماری تب برفکی گفت: دامپزشکان برای واکسیناسیون دام ها حتی به صعب العبور ترین روستاهای استان اعزام می شوند، اما گاه با عدم مشارکت دامداران و روستاییان مواجه هستند.

بهداد با بیان این‌که بیماری خونریزی دهنده کریمه کنگو با آغاز فصل گرما شیوع پیدا می کند، افزود: اگر دام پس از ذبح 24 ساعت در دمای سرد نگهداری شود عامل بیماری از بین می رود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ادامه داد: سال گذشته 136 هزار و 22 کیلوگرم لاشه در داخل کشتارگاه های استان ضبط و معدوم شد، همچنین سال گذشته 480 تن فراورده های غیربهداشتی و فاسد دامی در استان جمع آوری شده است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نیروی انتظامی کنگره بین المللی امام سجاد ع سردار اشتری شیراز اردبیل خراسان جنوبی مجلس بیرجند خسارت سیل تب کریمه کنگو آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی

بازدید 20 بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها، سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودروها را با خود برد. این لحظات وحشتناک را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم