Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دکترین قدرت هوایی ما در صورتی کارآمد است که بومی بوده و با تاثیر ناپذیری از تحریم های نظامی ، دارای تداوم و پایداری و تجهیزات آن نیز در دسترس باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛  سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در اولین همایش "نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی" که  در سالن همایش های نمایشگاه هوایی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن قدرانی از ایثارگران و جهادگران عرصه های هوایی در سطوح مختلف عملیاتی و تعمیراتی، گفت: این گونه همایش ها ارزشمند است و بستر مناسبی در خصوص قدرت هوایی و هم اندیشی و هم افزایی در مسیر روشنی برای آینده کشور فراهم  می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این ایام حوادث مهمی در پیش روی داشتیم از جمله تلاش ارزشمند و مقتدرانه  عملیات "ضربت محرم" که توسط نیروی هوافضای سپاه با موشکهای ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به قلب تروریست ها صورت گرفت و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز و ظلم ساکت نمی نشیند و امنیت کشور را خط قرمز خود دانسته و بدین وسیله از ترویست ها انتقام سختی گرفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: بسیج مستضعفین شهریور ماه را با رنگ بوی دیگری در کشور متجلی کرد و در سراسر کشور همایش و رزمایش عاشورائیان را با حضور یکصد هزار نفر در حضور فرمانده  معظم کل قوا  حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) برگزار و اقتدار، آمادگی و در صحنه بودن ملت را به نمایش گذاشتند و نشان دادند مجموعه بسیج مظهر  قدرت ملت ایران اسلامی است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه قدرت هوایی به عنوان بخشی از قدرت کشور که با هدف ارائه اراده ملی متجلی می شود ،در راستای منافع کشور است، عنوان کرد: برگزاری اولین همایش "نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی" از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: در قرن بیستم و بعد از جنگ جهانی اول و دوم هواپیماهای دورپرواز 2 و 3 هزارکیلومتر قدرت پروازی شوروی و آمریکا را افزایش داد به گونه ای که به یکی از عوامل قدرت تغییر کننده مبدل شد و نظریه پردازی در این جنگ قدرت  ، نقشه جدیدی از کره زمین ارائه کرد و نشان داد که پرواز از قطب شمال و قطب جنوب اهداف را نزدیک تر می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در بخش هوایی در سالهای بعد، بازدارندگی نقش اساسی  خود را در نیروهای مسلح جهان نشان می دهد گفت: در جنگ 1990 آمریکا ئیها با بهره گیری از بمب های حجم بالا با بمباران عراق  ، آنها را وادار به تسلیم کرد، اما در جنگ 2003 تعداد پروازها کاهش پیدا کرد و در کنار آن از بمب های هوشمند  کنترل از راه دور استفاده شد، البته درست است که این نوع قدرت هوایی نقش تعیین کننده ای در نبرد کلاسیک داشته، اما این نوع قدرت هوایی در جنگ 33 روزه رژیم اشغالگر قدس برعلیه حزب الله نشان داد که کارایی خود را از دست داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث ریزپرنده ها و تجهیزات نوین هوایی در حال پیشرفت است  و هواپیماهای بدون سرنشین رادارگریز مسیر پیشرفت خود را طی می کند و خوشبختانه ریزپرنده ها و تجهیزات نوین هوایی در دسترس ایران اسلامی قرار دارد به گونه ای که هزینه کمتر و کارآمدی بالایی دارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به این که پهپادها امروز هم در جبهه استکبار و هم در کشور عزیز ما در حال توسعه است، عنوان کرد: خوشبختانه در این مسیر توسعه متوازن و خوبی  داشته ایم و این توسعه به سالهای دفاع مقدس برمی گردد که از سال 1363 آغا ز شد و امروز ایران اسلامی جزء 7 قدرت اول جهانی در این زمینه محسوب می شود.

سرلشکر باقری افزود: در مسئله توسعه قدرت هوایی نظامی کشور هیچ تردیدی وجود ندارد و این پیشرفت باید به گونه ای باشد که در صورت درگیری با دشمن  به آنها اجازه ندهیم حاکمیت هوایی ما را به مخاطره بیندازند و نیروهای هوایی بتوانند عملیات خود را انجام داده و از نیروهای دریایی و زمینی پشتیبانی نزدیک کنند.
وی گفت: در زمان صلح قدرت هوایی ماموریت های زیادی دارد از جمله اگر مجموعه تروریستی در نزدیکی مرزهای کشور مقر ایجاد کند ما ساکت نخواهیم نشست  و ماموریت های از این دست برای حفاظت از مرزهای هوایی و همکاری با پدافند که موضوع بدیهی است بسیار حائزاهمیت می باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: دکترین قدرت هوایی ما در صورتی کارآمد است که بومی باشد و با تاثیر ناپذیری از تحریم های نظامی، دارای تداوم، پایداری و تجهیزات آن در دسترس باشد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: بهره گیری از مزیت های اساسی مانند نیروی انسانی متخصص از جمله دانشمندان کوشا، شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی باید در حوزه قدرت هوائی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در این زمینه توجه به شیوه های خلاقانه بسیار با اهمیت است و فقط نباید دنبال تقلید و یا مهندسی معکوس باشیم و خروج از راه های سنتی و خودداری از مسابقات تسلیحاتی از موضوعاتی است که بایستی در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل نیروهای مسلح در پایان با ارزشمند قلمداد کردن اقدام سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع در برگزاری این همایش تأکید کرد: دبیرخانه همایش "نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی" باید دائمی شود  و دبیرخانه علمی به مسیر خود ادامه دهد، باید پژوهشهای نیروی هوایی، طرح سوال و میزگرد علمی خود را در طول سال ادامه دهد و دو سال یک بار این همایش برگزار و در جمع های تخصصی  روی موضوعات آن کارکرد. و جمع بندی ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرلشکر محمد باقری عملیات ضربت محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما سخنرانی کرد. موضوع صحبت‌های وی وضعیت رسانه‌ای ایران در جامعه جهانی بود.

عابدینی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که در بخشی از بیانات رهبر انقلاب خوانده‌اید، ایشان می‌فرمایند که تأثیر رسانه از موشک و پهپاد نیز بیشتر است. شاید اگر این جمله از زبان فرد دیگری بیان می‌شد، حمل بر تعارف می‌شد اما حضرت آقا کسی است که همه پیشرفت‌های کشور مرهون سیاستگذاری راهبردی وی است. او در هر جایی که ورود کرده پیشرفت‌های شگرف داشتیم که یکی از آنها قدرت بازدارندگی کشور است. امروز ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار گرفته و بدون شک قدردان آن هستیم.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی ادامه داد: حال سوال اساسی این است که نسبت رسانه و بازدارندگی نظامی چیست؟ چرا رسانه‌های ما پا به پای پیشرفت‌های نظامی کشور، رو به ترقی و تعالی پیش نرفته است؟‌ البته شاهد تعالی رسانه‌ها در جبهه مقاومت هستیم. جالب است بدانید که در عملیات طوفان الاقصی از یکی از مقامات شنیدم که می‌گفت در کنار هر 3 نیروی نظامی، یک نیروی رسانه‌ای نیز قرار داشت تا در جنگ رسانه‌ای دشمنِ صهیونیستی پیروز شویم. خوشحالیم که رسانه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش هستند. یک روزی بود که تنها رسانه جبهه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. البته همه این نیروها در ایران آموزش دیده بودند و سرچشمه‌شان در جمهوری اسلامی است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که صهیونیست‌ها که 75 سال شریان رسانه‌های دنیا را در دست داشتند، در این عملیات به فلاکت افتادند و همه جبهه جهانی به نفع مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند؟ این موضوع یکی از قدرت‌های رسانه‌ای رسانه است و به حق است که اگر رهبری می‌فرمایند امروز قدرت رسانه از موشک و پهپاد بیشتر است. چنین اتفاقی در عملیات وعده صادق هم تکرار شد؛ همه می‌گفتند چه کسی جرات دارد حتی یک تیر علیه اسراییل شلیک کند؟ امروز اسراییل در این عملیات شکست خورده و همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند. عملیات وعده صادق هیمنه رسانه‌ای اسراییلی‌ها را هم شکست. تصویری که رسانه‌های اسراییلی از ایرانیان نشان داده بودند، چه بود؟‌ اینکه فرماندهان ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رسانیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند، اما در عملیات وعده صادق ورق برگشت و رسانه‌های دنیا تصاویر جدیدی را از قدرت بازدارندگی ایران به نمایش گذاشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید مراقب شگردهای رسانه‌ای دشمن باشیم و در کار رسانه‌ای خودمان هوشیار باشیم. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای دشمنان برچسب‌زنی علیه جمهوری اسلامی است. دروغ پردازی و تغییر واقعیت‌ها نیز شگرد دیگر آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت