Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج- ايرنا- مديرکل دفتر مبارزه با بيماري‌هاي طيور، زنبورعسل و کرم ابريشم سازمان دامپزشکي گفت: طي سه ماه آينده 90 ميليون دز واکسن مارک طيور با هدف کنترل بيماري ها وارد کشور مي شود.

به گزارش ايرنا، عليرضا اکبرشاهي روز سه‌شنبه در همايش روز جهاني تخم‌مرغ که در موسسه تحقيقات علوم دامي کشور مستقر در کرج افزود: نبود اين واکسن سبب بروز مشکلات زيادي در بخش طيور شد که با رايزني هاي صورت گرفته اين مشکل مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«واکسن بيماري مارک در فارم هاي پرورش مرغ تخمگذار، مرغ مادر تخمگذار، مرغ مادر گوشتي و مرغ اجداد تخمگذار مايه کوبي مي شود. بيماري مارک کاهش توليد و مرگ و مير در واحدهاي مرغداري به دنبال دارد.»
اکبرشاهي ادامه داد: يک هزار و 800 واحد تخمگذار در کشور وجود دارد که 75 درصد توليد کشور تخم مرغ در هفت استان از جمله آذربايجان شرقي، قزوين، قم، تهران و البرز متمرکز شده است.
وي خاطرنشان کرد: 18 هزار ميليارد ريال بيماري نيوکاسل در سال هاي اخير به صورت غير مستقيم به واحدهاي پرورش طيور کشور خسارت وارد کرد.
مديرکل دفتر مبارزه با بيماري هاي طيور، زنبور عسل و کرم ابريشم سازمان دامپزشکي کشور اظهار داشت: عدم وجود ساختار امنيت زيستي مناسب، نوسان قيمت، شرايط توليد و جمع آوري کود از جمله مشکلات صنعت طيور کشور است.
اکبرشاهي با بيان اينکه مجوز 130 واحد مرتبط با بسته بندي و آماده سازي تخم مرغ تحت نظارت سازمان دامپزشکي صادر شده است ، گفت: حمل و نقل فضولات طيورمرغ يکي از مشکلات اين بخش است که به همين منظور از محل اعتبار توسعه گلخانه وام 6درصدي به صنعتگران اين بخش داده خواهد شد.
17 مهرماه به عنوان روز جهاني تخم مرغ نامگذاري شده است.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور

 اکبر فتحی  گفت: این امر موجب بهسازی و نوسازی واحد‌های دام و طیور استان می‌شود و به تبع آن با افزایش راندمان، کاهش هزینه‌های تولید را در بر خواهد داشت. 

 وی افزود: علی رغم رتبه اول در معرفی طرح‌ها ولی در پرداختی‌های انجام یافته رتبه دوم کشوری را دارا هستیم که پیگیری‌های لازم برای ارتقا به رتبه اول نیز در پرداختی‌ها در سال‌های آتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۳۰ درصد رشد کرد افزود: این رشد جوجه‌ریزی که افزایش عرضه گوشت مرغ به بازار استان را در پی‌داشته و دارد با همیاری مرغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی محقق شد و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیشبرد و تداوم این امر تلاش‌های مضاعف انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و تداوم تولید، میزان خرید نهاده‌های یارانه‌ای شامل ذرت، کنجاله سویا و جو در سامانه بازارگاه توسط تولید‌کنندگان استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳ درصد افزایش داشته و این افزایش برای تداوم تولید بخصوص افزایش عرضه گوشت مرغ صورت گرفته است و امید است.

فتحی تاکید نمود: در سال جاری نیز با ادامه چنین روندی، در راستای نامگذاری سال جدید، شاهد جهش تولید با مشارکت مردم باشیم و متولیان بخش کشاورزی نیز وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری معطوف دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در برابر نیوکاسل در هندیجان
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟