Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: تمرکز دوره یازدهم نمایشگاه فناوری نانو بر صنعتی سازی و تجاری‌سازی با نگاه توسعه صادرات محصولات فناوری نانو خواهد بود. به همین منظور برنامه‌های این دوره به گونه‌ای جهت داده شده است که بیشتر میزبان صاحبان صنایع باشیم.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از شنبه ۲۱ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز می‌شود و تا ۲۴ همین ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از ابتدا که این رویداد را راه‌اندازی کردیم عنوان نمایشگاه را بر آن قراردادیم. چرا که برنامه‌ریزی‌شده بود تا در این محیط حضور تمام مجموعه‌های فعال در عرصه توسعه فناوری نانو حضورداشته باشند. حتی بخش دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، نهادهای ذی‌ربط حوزه فناوری نانو، نهادهای عمومی، انجمن‌ها و در نهایت شرکت‌های فعال در عرصه فناوری نانو که در حوزه تولید و تجاری‌سازی فعالیت می‌کنند در این رویداد در نظر گرفته شد.
سرکار با اشاره به تاکید سند چشم‌انداز ده ساله نخست در حوزه فناوری نانو گفت: اهداف این سند مبنی بر ترویج فناوری نانو، توسعه منابع انسانی و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری، همچنین مهیاکردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری نانو است. زیرساخت‌ها شامل آزمایشگاه‌ها، کریدور های ارتباط با بازار و غیره می‌شود.
وی بیان کرد: در سند چشم‌انداز ده ساله  نخست، برنامه بر این بود تا شرایط را برای توسعه صنعتی و تجاری‌سازی از نظر زیرساخت‌های نرم و زیرساخت‌های سخت آماده کنیم. اما برنامه ده ساله دوم بیشتر بر صنعتی سازی و تجاری‌سازی تمرکز دارد. همچنین توجه خاصی به توسعه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو دارد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: این اعتقاد را داریم که در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته بازار ۸۰ میلیون نفری ایران بازار کوچکی است و اگر شرکت  ها تنها نگاهشان به تامین نیازهای داخل باشد در آینده به بنبست می‌رسند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: البته ورود به عرصه‌های جهانی نیازمند ملزومات خاص خود است. فرهنگ‌سازی نیاز دارد و مهم‌تر از آن این است که دنیا بپذیرد که ایران در حوزه فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند نانو حرفی برای گفتن دارد و محصولاتش قابل‌اعتماد است.
سرکار با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ دوره نمایشگاه فناوری نانو برگزار شده است، گفت: از امسال توجه این رویداد بر موضوع صنعتی سازی و تجاری‌سازی به عنوان اولویت‌های اصلی متمرکز خواهد شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ وی رویکرد ۱۰ دوره نخست برگزاری این رویداد را این‌گونه توضیح داد: تمام تلاش ما بر این بود که تمام ذی‌نفعان این عرصه حضور داشته باشند. خود را معرفی کنند. ترویج رخ دهد. مردم با این رویداد و دستاوردها آشنا شوند. دانشجویان و اساتید  ظرفیت‌های نانوفناوری را باور کنند. مهم‌تر از همه این‌که مسوولین به این باور برسند که ایران در عرصه فناوری نانو دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی افزود: تمرکز دوره یازدهم نمایشگاه فناوری نانو بر صنعتی سازی و تجاری‌سازی با نگاه توسعه صادرات محصولات فناوری نانو خواهد بود. به همین منظور برنامه‌های این دوره به گونه‌ای جهت داده شده است که بیشتر میزبان صاحبان صنایع باشیم.
وی مخاطبان یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو را فعالان حوزه‌های ساختمان، نساجی، خودرو، آب و محیط‌زیست و غیره عنوان کرد که می‌توانند در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای این عرصه در حوزه نانو آشنا شوند. این افراد با آشنایی با ظرفیت‌های نانوفناوری و  بهره‌برداری از این فناوری می‌توانند موجب ارتقا کیفیت محصولاتشان شوند.
سرکار هدف‌گذاری دیگر این رویداد را توسعه بازار عنوان کرد و افزود: اولویت ما توسعه صنعتی و توسعه بازار با تمرکز ویژه بر توسعه صادرات است. به همین منظور از کشورهای مختلف هیات های تجاری‌سازی از این رویداد دیدن خواهند کرد. چه هیات هایی که برای خرید دانش فنی در حوزه نانو به ایران سفر می‌کنند، چه افرادی که با آشنایی با این محصولات می‌توانند برای توزیع آن در کشور خود قدمی بردارند.
وی بیان کرد: هیات ۱۲ نفره از کره جنوبی در این رویداد حضور پیدا خواهد کرد. هیات هایی از مالزی، اندوزی، اکوادور، ارمنستان، عمان و دیگر کشورهای دیگر  میهمان یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو خواهند بود. در نتیجه میزبان حدود ۴۰ نفر از مهمانان کشورهای خارجی خواهیم بود.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ابراز امیدواری کرد این هیات ها با ظرفیت‌های نانوفناوری ایران آشنا شده و آن را باور کنند. در نتیجه در سال‌های آتی می‌توان رشد فزاینده‌ای را سال به سال در این حوزه مشاهده کرد.
وی با ابراز رضایت از برنامه ریزی‌های خوبی که تا امروز در حوزه نانوفناوری کشور صورت گرفته است، گفت: در راستای توسعه بازار محصولات فناوری نانو دفاتری در کشورهای چین، مالزی، ترکیه، عراق ایجاد کرده‌ایم. این دفاتر موجب فروش دانش فنی، جذب سرمایه خارجی،  پروژه‌های مشارکتی و غیره شده است.
سرکار با اشاره  به این که امروز محصولات فناوری نانو به حدود ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود، گفت: هدف‌گذاری ما بر کشورهای با جمعیت‌های بالا است. چرا که وقتی این ظرفیت را داریم که با کشوری مانند چین همکاری‌های قابل‌توجهی داشته باشیم، قطعا در کشورهایی نظیر اندونزی، هند، مکزیک و غیره نیز می‌توانیم بازارهای خوبی داشته باشیم.
یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو، ۲۱ به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی،  لغایت ۲۴ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
از ۱۱۴ غرفه موجود در نمایشگاه امسال، ۲ غرفه به شرکت‌های خارجی اختصاص دارد. از ۱۱۲ غرفه باقیمانده، ۷۴ غرفه مختص شرکت‌های تولیدی و خدماتی است و باقی غرفه‌ها مختص دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد کشور و نیز واحدهای مختلف ستاد نانو است. در یکی از غرفه‌های ستاد نانو با عنوان نانومچ، به ۲۴ فناور برتر کشور، کانتر داده شده تا فناوری خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.
۳۳ طرح صنعتی به همراه ۶ طرح برنده در برنامه نانوچلنج، در غرفه کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو حضور خواهند داشت. همچنین ۱۵ کارگاه آموزشی در طول برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.
به موازات نمایشگاه، ۶ نشست تخصصی تجاری‌سازی محصولات کاربردی فناوری نانو در حوزه‌های مختلف فناوری شامل نساجی، خودرو، آب و پساب، رنگ و رزین، پوشش، دارویی و بهداشتی نیز برگزار می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد