Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از پرس تی وی، گروه قطر ایرویز با تاکید بر تعهد خود به ادامه پرواز به ایران اعلام کرد:« تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی قرار نخواهیم گرفت».

اکبر الباکر، رئیس اجرایی خط هوایی قطر ایرویز گفت:« علی رغم فشارهای شدید اقتصادی و سیاسی علیه ایران از طرف آمریکا، پروازهای ما به ایران ادامه خواهد یافت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:« صنعت هوانوردی را نمی‌توان تحریم کرد.قطر ایرویز همچنان به شهرهایی که قبلا مقصد ما بودند پرواز خواهد کرد.»

وی اضافه کرد:« پروازهای ما به ایران تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت».

طبق وب سایت قطر ایرویز ، مقاصد ایرانی این خط هوایی شهرهای مشهد و شیراز هستند و روزانه به تهران هم پرواز خواهد داشت.

آمریکا پس از خارج شدن از از معاهده اتمی 2015 در ماه مه ، دور اول تحریم ها علیه ایران را در ماه اوت اجرایی کرد. این تحریم‌ها بر دسترسی ایران به دلار ، معامله فلزات ، زغال سنگ ، نرم افزار های صنعتی و بخش اتومبیل آن اعمال شد. دور دوم تحریمها در نوامبر آغاز می شود و هدف آن صادرات نفت ایران و بانک مرکزی این کشور است.

ترامپ در ماه اوت گفت:« اینها سخت ترین تحریم هایی هستند که تا حالا اعمال کرده ایم و در ماه نوامبر بیشتر می‌شوند. هر کشوری که با ایران معامله کند دیگر با آمریکا معامله نخواهد کرد. من خواهان صلح جهانی هستند نه چیز دیگری».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جواب این توییت ترامپ گفت:« جهان از سیاست یکجانبه ترامپ خسته شده است».

خطوط هوایی بزرگ اروپایی مثل ایرفرانس و بریتیش ایرویز در پی اعلام تحریم های آمریکا، قبلا  پروازهای خود به ایران را متوقف کرده بودند.

هواپیمایی سیویل سوکوی روسیه در ماه مه اعلام کرد که برنامه او برای فروش هواپیما به ایران حتی با وجود تحریم‌های آمریکا تغییری نکرده است.

این شرکت اعلام کرد که به همکاری با خطوط هوایی ایران در چارچوب قراردادهای سالانه خود برای تحویل هواپیمای مسافربری سوپرجت 100 ادامه خواهد داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران

خطوط هواپیمایی عراق دوشنبه شب اعلام کرد که از فردا (سه‌شنبه)، پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، خطوط هواپیمایی عراق دوشنبه شب اعلام کرد که از فردا (سه‌شنبه)، پروازهای خود با ایران را از سر می‌گیرد.

با آغاز عملیات وعده صادق، برخی پروازها به مقصد ایران به حالت تعلیق در آمد اما با پایان این عملیات و دستیابی ایران به اهداف خود، کشورهای مختلف به تدریج در حال از سرگیری پروازهای خود به و از ایران هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • وضعیت ترافیک هوایی منطقه در حال حاضر (تصویر)
  • قطر پروازهایش به ایران را از سر گرفت
  • از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران
  • ازسرگیری پروازهای قطر به ایران
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل