Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، این حرف سال هاست که از زبان مسئولان کیش شنیده می شود.
حسین قاسمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اوایل سال 80 طرح شهر الکترونیکی کیش را مطرح کرد و البته  مدیران عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این 17 ساله بارها در پی تبدیل کیش به شهر الکترونیکی بودند اما چقدر موفق شدند و یا چقدر تلاش کرده اند تا این رویا محقق شود بحثی دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیش شهر الکترونیک گاهی با  قطعی اینترنت و در بخش هایی فاقد تلفن ثابت
شهری که شاید در طول سال چند روزی با قطعی اینترنت  روبروست و نه تنها شبکه دیتا بلکه خطوط تلفن ثابت و آنتن دهی همراه اول و ایرانسل هم هر از گاهی با اختلال مواجه می شود.
این اختلالات در شهر الکترونیکی کیش رخ می دهد!!
ساکنان منطقه نوبنیاد به ويژه فاز 3 ، هنوز تلفن ثابت ندارند و اپراتور همراه اول در این منطقه آنتن دهی مناسبی ندارد.
مهرداد خاکباز یکی از ساکنان منطقه 3 نوبنیاد در گفتگو با خبرگزری صدا و سیما از خدمات نامناسب تلفن ثابت ، تلفن همراه و اینترنت در این مناطق صحبت کرد.
البته او گفت: بارها برای رفع این مشکل به مخابرات مراجعه کرده است اما جواب قطعی و قانع کننده ای دریافت نکرده است.
ضرغام غلامی رئیس مخابرات کیش با تایید این مطلب از برطرف شدن مشکل تا پایان ماه آینده در این مناطق خبر داد.
وی گفت: مناطق فاز 2 و 3 نوبنیاد با نصب تجهیزات تا پایان آبان از تلفن ثابت برخوردار می شوند و ساکنان منطقه فاز 7 صدف نیز تا پایان امسال تلفن دار می شوند.
حال این سوال پیش می آید وقتی مجوز ساخت و ساز در این مناطق صادر می شود مگرتمام جوانب سنجیده نمی شود؟!
علی عرب سرپرست شرکت عمران ، آب و خدمات می گوید چرا توجه می شود و ادارات و نهادهای مرتبط باید پس از پایان مراحل ساخت و ساز امکانات این مناطق را فراهم کنند.
حالا اگر برخی از ادارات و شرکت ها بی توجهی می کنند حتما می توانند .
البته سازمان منطقه آزاد کیش می تواند شرکت آب و برق ، مخابرات و شرکت های دیگر مرتبط با تامین امکانات شهری  را موظف کند در مدت معینی به وظایف خود  عمل کنند.
این هم موضوع قابل تاملی است ، در این روزگار یا بهتر بگوییم عصر ارتباطات و فناوری ، ساکنان مناطقی از شهر الکترونیک کیش حتی تلفن ثابت هم ندارند چه برسد به اینترنت !!  
قطعی 65 ساعته اینترنت در کیش و دردسر کاربران ..
اینترنت کیش به شبکه سراسری متصل است  ، فیبر نوری در بستر دریاست و از منطقه چارک تا کیش کشیده شده است.
چون مراحل دفن زیر زمینی حدود 15 سال پیش با دقت انجام نشده است با صدماتی ناشی از برخورد کشتی و شناورها این فیبر به صورت موقت قطع می شود و کار اهالی کیش زار می شود.
به طور مثال شهر الکترونیک کیش هفته گذشته بیش از 3 روز اینترنت نداشت و یا با اختلال جدی روبرو بود،خدمات بانکی هم نسبتا مختل شد.
بسیاری از افراد برای انجام کارهای روزانه هم که با اینترنت سروکار دارد دچار مشکل شدند.
سال 1386 نیز یک بار دیگر بر اثر برخورد کشتی با فیبر در 2 کیلومتری ساحل کیش چند روزی اینترنت کیش قطع شد.
 امیر سوداگران علت این حادثه را به طور کامل شرح داد : 26 شهریور درپی عملیات عمرانی در نزدیکی بندر چارک فیبرنوری  کیش دچار آسیب جدی شد که باعث بروز قطعی چند ساعته اینترنت و خطوط ارتباطی تلفن همراه در کیش شد .
البته این قطعی بیش از چند ساعت بود حدود 65 ساعت ، اما سوداگران تنها قطعی چند ساعته آن را احساس کرد.
  مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد : پس از وقوع این حادثه تیم کارشناسی برای شناسایی میزان و محل آسیب دیدگی فیبر نوری وارد عمل شد که براساس بررسی ها مشخص شد از 12 تار ارتباطی 8 تار قطع شده بود.
 پیش بینی شد ترمیم فیبرنوری 72 ساعته انجام شود .
 امیر سوداگران افزود: تلاش متخصصان بر این بود که عملیات روی کشتی به صورتی انجام شود که آن 4 تار قطع نشود.
در این مدت دیتای سیم کارت‌های ارتباطات سیار شامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تله کیش، قطع بود و تنها ارتباط مکالمه و پیامکی برقرار بود.
البته از ساعت 17 و سی دقیقه پنج شنبه 5 مهر ترمیم فیبر نوری با قطع کامل اتصال آغاز شد و بلافاصله در پی تمهیدات پیش بینی شده ارتباطات تلفن همراه به بستر رادیویی منتقل شد و ارائه خدمات اینترنتی به مجموعه های مالی و خدماتی مانند بانک ها  به صورت محدودتر به شهروندان ارائه شد.
حالا ذکر این نکته ضروری است در این مدت امکان خرید از فروشگاه ها با دستگاه پُز(pos) وجود نداشت و برخی عابر بانک ها هم پول نقد پرداخت نمی کردند.
گردشگرانی که در این زمان مهمان جزیره کیش بودند دچار مشکل شدند.
بانویی که از تهران به کیش سفر کرده بود در بازار پردیس 2 نتوانست از عابر بانک ، بانک صادرات پول نقد برداشت کند.
او از وضع پش آمده گلایه مند بود و گفت: بدون پول در شهر غریب سرگردان شده است.
تمهیدات برای این مواقع به نظر ضروری است.     
شاید کاهش 7 ساعته زمان ترمیم فیبرنوری از 72 ساعت به 65 ساعت یک تمهید باشد !!!
ضرغام غلامی رئیس اداره مخابرات کیش گفت: تلاش کارکنان مخابرات موجب شد با استفاده از سیستم رادیویی اس تی ام وان برخی خدمات به مردم ارائه شود .
وی گفت: افرادی که از سیستم ای دی اس ال مخابرات اینترنت دریافت می کنند در این مدت دچار قطعی اینترنت نشدند.
غلامی یکی از علل سرعت پایین اینترنت در کیش را بی توجهی برخی شرکت های فروش اینترنت عنوان کردو گفت: هفت شرکت خدماتی کار فروش اینترنت را در کیش بر عهده دارند .
این شرکت ها اینترنت با سرعت های متفاوت و البته نرخ های متفاوت ارائه می کنند و افرادی که می خواهند از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.   
در حال حاضر مخابرات  با ارائه خدمات اف تی تی اچ با پهنای باند وسیع اینترنت به مشترکان ارائه می دهد.
البته افرادی که اینترنت را از طریق ftth دریافت می کنند می توانند یک مودم رایگان هم از مخابرات دریافت کنند.
غلامی با بیان این که برخی قطعی ها و یا سرعت پایین اینترنت به علت کابل کشی نا مناسب در منازل است گفت: واحد پشتیبانی 2020 نیز در کوتاهترین زمان ممکن پس از اعلام مشترکان قطعی های احتمالی را برطرف می کند.
شرکت مخابرات در کیش 140 کیلومتر فیبر نوری دارد که زیر ساخت مناسبی است.
اینترنت پر سرعت با هزینه 30 هزار تا 50 هزار تومان در ماه برای افرادی که می خواهند از اینترنت مطلوب بهره مند شوند در نظر گرفته شده است.
غلامی گفت: کارخانه ها و واحد های صنعتی شهرک صنعتی 3  با بهره مندی از اینترنت در بستر اف تی تی اچ از یک ماه پیش خدمات مطلوب اینترنتی دریافت کردند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش درپایان با اشاره به اهمیت وجود فیبرنوری پشتیبان به دلیل حوادث احتمالی و قدمت 15 ساله فیبرنوری کیش گفت: اجرای فیبرنوری پشتیبان از آغاز به کار مدیریت جدید به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار داشته است.
حال با همه این تفاسیر بهتر است کمی درباره ویژگی های شهرهای  الکترونیکی جهان صحبت کنیم.
10 شهر برتر فناوری دنیا توکیو، سانفران سیسکو ، سئول ، سیاتل ، تایوان ، هنگ کنگ ، سنگاپور ،استکهلم ،بنگالور و نیویورک هستند که شش تای آنها در آسیا است.
سنگاپور در زمینه اینترنت پرسرعت رتبه نخست را دارد تمام خدمات اینترنت در این شهر رایگان است .
سنگاپور مدینه فاضله فناوری است  پهنای باند بی سیم در این شهر برای همه رایگان و بی هزینه است. این شهر قرار است به زودی به نخستین شهر دنیا تبدیل شود که با زیرساخت کابل نوری پوشیده خواهد شد و در نتیجه آن اتصالات اینترنتی به قدری سرعت می یابد که دانلود یک دی وی دی ظرف چند ثانیه صورت می گیرد.
پهنای باند در هنگ کنگ بسیار ارزان قیمت است و اینترنت 10 مگابایت در ثانیه ماهانه 16 دلار هزینه دارد. اینترنت 100 مگابایتی در ثانیه ماهانه 34 دلار است و این مسئله هنگ کنگ را در میان معدود شهرهایی قرار می دهد که توانایی ارائه چنین سرعت بالایی را با قیمت قابل پرداخت برای شهروندان دارند.
حالا خودتان قضاوت کنید فاصله شهر الکترونیکی کیش با شهرهای مطرح دنیا چقدر است ؟
آیا کیش توانسته است نیمی از ویژگی های شهرهای الکترونیکی جهان را بدست آورد؟ 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: كيش خبرگزاري گزارش مكتوب مخابرات توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: «با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

عظیم‌زاده اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.»

وی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: «در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی بالغ بر 100 درصد رشد داشتیم و در بحث ثبت شرکت‌ها و مقایسه آن با سال 1401 هم شاهد 11 درصد افزایش بوده‌ایم.

او بیان داشت: «در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1402 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.»

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: «در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.»

وی گفت: «در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی هم با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898728

دیگر خبرها

  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی