Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@18:10:55 GMT

سفر وزیر ارتباطات به‌مشهد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۲۶۶۷

سفر وزیر ارتباطات به‌مشهد

وزیر ارتباطات و فناوری بر ضرورت بر تقویت دو حوزه حمل و نقل و ارتباطات ایران و ترکمنستان تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد جواد آذری جهرمی که به‌منظور سفری به‌ترکمنستان صبح امروز وارد مشهد شد، با علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف از این سفر را شرکت در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مخابرات با عنوان «ترکمن تل-۲۰۱۸» عنوان کرد و گفت: نزدیک‌تر شدن روابط و همکاری‌های بین دو کشور همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری از جمله موضوعاتی است که نیازمند توجه ویژه است.

آذری جهرمی ادامه داد: با وجود آنکه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان همسایه هستند، اما در حوزه حمل و نقلی و ارتباطات به‌نوعی از هم فاصله دارند.

وی ضرورت توسعه و تقویت این بخش و تسهیل روابط فیزیکی و ارتباطی بین دو کشور را در توسعه مناسبات در سایر بخش‌ها مهم دانست و اضافه کرد: باید تلاش شود این حوزه به‌شکلی مناسبی تقویت شود.

 توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی در ارتقای آن مناسبات موثر است

در ادامه این جلسه، استاندار خراسان رضوی هم با بیان اینکه همکاری‌های مشترک بین دو کشور به‌ویژه در حوزه شکل‌گیری‌های منطقه‌ای می‌تواند اقدامی موثر در تقویت این حوزه ارتباطات باشد؛ گفت: از نظر سیستم ارتباطی، شکل‌گیری این «هاب» (سیستم ارتباطی زمینی) به‌نفع هر دو کشور و تلاش ما هم از گذشته بر آن بوده که خدمات و ارتباطات حمل و نقلی و ترانزیتی بین دو کشور بدون وقفه‌ای تداوم یابد، با قوت هم این سیاست دنبال شده است.

علی رضا رشیدیان ادامه داد: توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی در ارتقای آن مناسبات موثر بوده، امید است این سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به‌تقویت این زمینه‌ها منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد