Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید باقری سرپرست اداره کل پست استان اصفهان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر این که رضایتمندی مردم، خط قرمز پست استان اصفهان است، اظهار کرد: افزایش تعامل با ادارات، نهادها و بانک‌ها برای انجام خدمات نیابتی آنها، برنامه محوری و حرکت به سمت جلو با توجه به ظرفیت‌های پست استان در دستور کار پست استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهره‌گیری از هوشمندسازی در فرایندهای پستی، تصریح کرد: در حال حاضر چهار فرآیند اصلی پست به صورت الکترونیکی انجام و کنترل بر فرایندها نیز الکترونیکی انجام می‌شود، ضمن این که عملکرد خدمات جدید پستی نیز مبتنی بر هوشمندسازی خواهد بود.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۲۴ با شهرستان، ۱۰۷ شهر، ۵۰ بخش و ۱۲۷ دهستان و دارا بودن جمعیتی حدود پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر از نظر جمعیت سومین استان کشور است، گفت: اداره کل پست استان اصفهان با هزار و ۲۱ واحد پستی ۷.۱۶ درصد سهم پستی کشور را دارا است.

باقری ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ اداره ، هفت ناحیه پستی ، ۶۳ دفتر شهری ، پنج آژانس پستی بین شهری ، ۳۳۳ دفتر خدمات ارتباطی ، ۲۱۴ نمایندگی روستایی ، ۷۷ نمایندگی شهری و ۲۹۹ دفتر ICT روستایی در استان اصفهان فعال است.

وی افزود: این استان با توجه به موقعیت مهم در مرکز کشور و قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی و محور شمال به جنوب و غرب به شرق، مرکز مبادله بین ۱۰ استان کشور است.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۲۵۱ خط ارتباطی پستی دولتی و خصوصی اعم از بین استانی ، درون استانی ، شهرستانی و ICT روستایی است. پست استان اصفهان با دارا بودن ۶۳۷ نفر نیروی انسانی دولتی پنج درصد از سهم نیروی انسانی پست کشور را به خود اختصاص داده است.

باقری با بیان این که در استان اصفهان به ازای ۱۰۵ کیلومتر مسافت یک واحد پستی راه‌اندازی شده است، گفت: این استان ۳.۲ درصد ترافیک پستی کشور و پنج درصد درآمد پستی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۲۶ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد و ۳۲ هزار مرسوله از این استان خارج می‌شود.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه چهار میلیون و ۷۵۷ هزار و ۵۷۳ مرسوله به استان اصفهان وارد و تعداد پنج میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۷ مرسوله از استان خارج شده است.

باقری با بیان این که در شش ماهه نخست امسال ۳۲۰ هزار و ۴۳۵ کارت ملی هوشمند توسط پست استان توزیع شده است، گفت: ۷۸ هزار و ۷۰۱ فقره کارت ملی هوشمند آماده تحویل در واحدهای پستی بلوکه شده که شهروندان برای دریافت مراجعه نکرده‌اند که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر مراجعه و کارت‌های ملی خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع خدمت پستی در اداره پست ارائه می‌شود، ادامه داد: پست یک شرکت و صنعت زیرساختی است که بر اساس نیاز مردم به وجود آمده و توانسته است خدمات با کیفیتی را به مردم ارائه کند.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان اظهارکرد: تا چند سال قبل سبد خدمات ‌دهی پست محدود بود، اما سبد پستی امروزه بر اساس نیاز مردم است.

وی با بیان این که یکی از خدمات بر اساس توسعه و پیشرفت جامعه، خرید و فروش‌های اینترنتی است، افزود: در حال حاضر هفت هزار فروشگاه و شرکت برای تجارت الکترونیک طرف قرارداد پست هستند.

باقری تاکید کرد: در شش ماهه امسال ۴۸ هزار و ۹۴ مرسوله خرید و فروش اینترنتی از استان خارج و ۱۸۵ هزار و ۴۰۳ مرسوله وارد استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید فقط برای انجام کارهای ضروری و تفریحی از منزل خارج شوند، از این رو تجارت الکترونیک به عنوان بهترین راهکار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر از ظرفیت‌های خدمات تجارت الکترونیک در حد بسیار کم استفاده می‌شود و زمینه کار زیادی وجود دارد.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان به سایر فعالیت‌های پست اشاره و اظهار کرد: خدمات تمبر اختصاصی، کارت پستال الکترونیکی، خدمات بازار متریال، کرایه در مقصد، پست جواب قبول، وب سرویس کد پستی، خدمات تأییدیه کد پستی، خدمات پست رستانت، خدمت صندوق‌های شخصی هوشمند، مشاهده امضای الکترونیکی و خدمات پست نت از جمله این خدمات است.

باقری با بیان این که روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات تعدادی از خدمات پستی کشور رونمایی شد، افزود: یکی از این سرویس‌ها خدمات فرهنگی و نوین پست بود که با راه‌اندازی « خدمات پست تعاملی» محقق شد و سرویس دوم «پاکت‌های از قبل پرداخت» و خدمات «برچسب نشانی‌های پستی» بود.

وی با بیان این که در این خدمت شهرندان می‌توانند با شماره ۴۱۴۰۱ تماس بگیرند تا ماموران پست به محلی که نشانی اعلام شده مراجعه و بسته‌ها و امانات را دریافت کنند و رسید تحویل دهند، خاطرنشان کرد: این خدمت در بازار اصفهان راه‌اندازی شده است و به زودی در سایر نقاط شهر گسترش می‌یابد.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات «توزیع مرسولات پستی ویژه، قبول در همان روز» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارائه این خدمات به صورت آزمایشی در شهر اصفهان به مقصد تهران است و محصولاتی که از هفت صبح تا ۱۴ تحویل دفاتر پستی شود تا ۲۲ همان روز در تهران تحویل گیرنده می‌شود.

باقری با بیان این که ۴۳ درصد منازل شهر اصفهان فاقد پلاک پستی هستند که طبق قراردادی که شهرداری با پیمانکاران پلاک‌کوبی بسته است برای نامگذاری معابر و نصب پلاک اقدام خواهد شد.

وی در خصوص تعرفه‌های پست ، گفت : تعرفه‌های پستی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که به صورت متمرکز تأیید و اجرا می‌شود.

باقری با بیان این که در سال جاری تعرفه‌های پستی افزایش چندانی نداشته است، ادامه داد: ۲۸ مردادماه سال ۹۵ آخرین افزایش تعرفه‌های پست انجام شد و از آن تاریخ تا کنون افزایش قیمت مصوب نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۹۱ ایستگاه سیار و ثابت خدمات کارت هوشمند در اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هنوز کارت ملی خود را دریافت نکردند، در حالی که این ایستگاه‌ها خالی از مراجعه کننده است.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان به اعتبارات پست اشاره و تصریح کرد: اعتبارات پست در دو بخش جاری و عمرانی است، در بخش جاری با توجه به این که زیر نظر شرکت ملی پست است، از طریق استان تأمین نمی‌شود، اعتبارات استانی در بخش عمرانی نیز از چند سال گذشته تخصیص نیافته است و هیچ اعتباری برای تعمیرات و تجهیز دفاتر در اختیار نداریم.

باقری در خصوص جا به جایی برخی از مرسولات توسط اتوبوس‌های بین شهری در پایانه‌های مسافربری شهر، گفت: اتوبوس زیرساخت حمل ونقل مسافر است نه حمل ونقل بار، استفاده از اتوبوس‌ها برای ارسال مرسولات با شبکه یکپارچه پستی قابل قیاس نیست زیرا پست مرسولات را به صورت مویرگی به دست مردم می‌رساند.

وی ادامه داد: برای رفع این مسئله چند جلسه با شهرداری اصفهان برگزار شده که مصوباتی در برداشته و امیدواریم به زودی تایج آن را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تاکید کرد: حمل و نقل بار از طریق اتوبوسرانی مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می‌کند، ضمن این که بر روی محتواهایی که اتوبوس‌ها جا به جا می‌کنند، نظارت نمی‌شود.

انتهای پیام/م

 روزانه ۲۶ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد و ۳۲ هزار مرسوله از این استان خارج می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن برشمردن راهکار‌هایی برای محافظت مالی از خانواده‌ها در برابر مخارج کمرشکن سلامت، گفت: در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایرانی به میزان ۲.۴۲ درصد با این هزینه‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. 

وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. 

نگاهداری گفت: براساس آمار منتشر شده، در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایران به میزان ۲.۴۲ درصد با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه شده اند که این میزان با هدف تعیین شده در برنامه ششم توسعه یک درصد فاصله دارد بنابراین، با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. 

وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • ماجرای تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است