Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:38:09 GMT

اجرای طرحهای گردشگری_شیلاتی در حاشیه سد داریان

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۳۱۷۰

اجرای طرحهای گردشگری_شیلاتی در حاشیه سد داریان

به گزارش خبرنگار مهر، سید فرزاد افضلی امروز سه شنبه در جلسه آبزی پروری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: توسعه و ساماندهی فعالیت های آبزی پروری در استان در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین به منظور رفع موانع تولید لازم و ضروری است.

وی افزود: با عنایت به اینکه در قبل از انقلاب مصرف سرانه آبزیان در کشور بسیار کم بوده و در استان غیر ساحلی کرمانشاه زیر ۱۰۰ گرم آمار را نشان میدهد لذا تلاشها در جهت بالا بردن این آمار به صورت مداوم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه  یادآور شد: طی سالهای اخیر آبزی پروری در راستای تحقق شعار " تامین امنیت غذایی جامعه " رونق یافت و مصرف سرانه نیز افزایش یافته به طوری که در سال ۹۶گرم به ۹ کیلوگرم رسید و این امر رشد چشمگیری را نشان می دهد.

وی اشاره ای به تولید آبزیان در استان داشت و گفت: در سال ۹۶ به میزان ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن تولید آبزیان استان بود که نشانگر رونق بخشیدن به کسب و کار در بخش شیلات می باشد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیر شرب با تولید ۶۴۰ تن در سال ۹۶ و برآورد یک هزار و ۳۵۰ تن در سال ۹۷ در دستور کار است.

وی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت حدود ۵۰۰ تن در سال و اشتغالزایی ۵۰ نفر تا سال ۱۴۰۰ در صورت تحقق تولید در مطالعات امکان سنجی در حال انجام توسط مدیریت شیلات و امور آبزیان استان کردستان با توجه به مشترک بودن دریاچه سد داریان بین این دو استان در دست بررسی است.

افضلی همچنین بیان داشت: با توجه به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر پرورش ماهی در قفس در دریاچه داریان شرکت لعل گستر اورامات جهت اخذ اجرای طرح پایلوت پرورش ماهی سردآبی در قفس به ظرفیت تولیدی ۱۰۰ تن در سال به شرکت آب منطقه ای معرفی شد.

وی اجرای پنج مورد طرح گردشگری شیلاتی در حاشیه سد داریان و سد هیروی را از دیگر طرح های در دست اقدام عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اجرای سایت تکثیر ماهی سردآبی به ظرفیت پنج میلیون قطعه و نیز سایت پرورش ماهی سردآبی به ظرفیت یک هزار تن و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در اراضی پایاب سد داریان از طرح های آبزی پروری است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اذعان داشت: مقدمات راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری در فاز دوم شهدای قصرشیرین با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم انجام گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۶ میزان تولید پرورش ماهیان خاویاری در استخرها و همچنین ماهی در قفس در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب به ۲۵ تن رسید که برآورد می شود این میزان تولید در سال ۹۷ به ۵۰ تن برسد.

افضلی گفت: در مجموع برآورد می شود میزان تولید آبزیان پرورشی در استان کرمانشاه در سال ۹۷ با ایجاد شرایط مساعد برای توسعه آبزی پروری به ۲۱ هزار تن تولید برسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر مطالعات نهایی جامع امکان سنجی سدهای جامیشان و زمکان به اتمام رسیده است و طی ماههای اخیر پیرامون صدور مجوز اقدامات لازم صورت گرفته است.

کد خبر 4425858

منبع: مهر

کلیدواژه: پرورش ماهی خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی گرگان شهرکرد مشهد شیراز یاسوج اربعین 97 خرم آباد سنندج گردشگری خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند