Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، علیرضا ملک زاده گفت: با توجه به سطح زیر کشت 6 هکتاری این محصول در شوش، سالانه حدود 720 تن آلوئه‌ورا از مزارع شهرستان برداشت می‌شود. 
وی افزود: در هر هکتار از اراضی که در آن آلوئه ورا کشت می‌شود، می‌توان در سال حدود 120 تن محصول برداشت کرد. با توجه به سطح زیر کشت 6 هکتاری این محصول در شوش، سالانه حدود 720 تن آلوئه ورا از مزارع شهرستان برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این محصول توسط شهرهای مختلفی مانند تهران، شیراز، کرج و خرمشهر خریداری می‌شود. میانگین قیمت هر کیلوگرم برگ این محصول حدود یک هزار تومان است که با توجه به این قیمت، هر هکتار از این محصول در سال حدود 120 میلیون تومان ارزش اقتصادی دارد.
هر بوته آلوئه ورا پس از کاشت می‌تواند 20 تا 25 پاجوش تولید کند که این پاجوش‌ها نیز یک سال بعد از کاشت می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و ارزش اقتصادی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خوزستان آلوئه ورا مزارع شوش آغاز برداشت اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از روز گذشته

از روز گذشته چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به طور رسمی آغاز شد.

چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور به طور رسمی آغاز شد. علیرضا مهاجر، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز همزمان با سفر به استان هرمزگان به مهر گفت: نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب فارس امروز انجام شد.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در اردیبهشت ماه بارش خوبی داشته باشیم پیش بینی می‌شود امسال خودکفایی گندم تکرار شود و حدود ۱۱ میلیون تن خرید تضمینی به شرط عدم آفت و بلای طبیعی انجام شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم از روز گذشته
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند