Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد حمیدی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برقراری انشعابات یاد شده صورت گرفته است، افزود: ساختمان این کتابخانه از امروز برای تجهیزات داخلی و قفسه بندی دراختیار نهاد کتابخانه های عمومی گلستان قرارمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در بهره برداری ازاین کتابخانه، کار اتصال انشعابات آب و برق این پروژه دراسرع وقت و حتی قبل از آغاز اجرای تجهیزات داخلی و قفسه بندی کتابخانه انجام خواهد شد.
فرماندار کلاله ادامه داد: ساختمان کتابخانه عمومی شماره 2 شهر کلاله در دو طبقه با زیربنای387 مترمربع در زمینی به مساحت 595 مترمربع احداث شده است.
حمیدی در ادامه فضای مجازی را عامل بازدارنده در توسعه فرهنگ مطالعه درجامعه دانست و اظهارداشت: فضای مجازی علی رغم داشتن جذابیت های سطحی، قابل مقایسه با جایگاه برتر کتاب در توسعه فرهنگ مطالعه نیست.
فرماندار کلاله تاکید کرد : همه به خصوص فعالان فرهنگ و ادب و رسانه های جمعی مسئول هستند انگیزه های لازم را در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گلستان، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از شاخص های مهم توسعه جوامع دانست و گفت: جوامعی که دارای سرانه مطالعه و کتابخوانی بالا باشند، کمترین بیکار و آسیب های اجتماعی را دارند.
رضا قوانلو در ادامه به اهمیت و تاثیر مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: امروزه آن جوامعی توسعه پیدا می کنند که در آنها فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نهادینه شده باشد.
قوانلو تاکید کرد: پایین بودن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی واهمیت ندادن به این امر از عوامل و علت هایی هستند که زمینه بروز فساد و آسیب های اجتماعی را فراهم می کنند.
مدیر پیشین کتابخانه های عمومی کلاله نیز در گزارشی اعلام کرد: دراین شهرستان سه کتابخانه عمومی شامل کتابخانه عمومی امیرالمومنین (ع) شهرکلاله، حکمت روستای دهنه و مولوی شهر فراغی با 33 هزار عنوان کتاب و دو هزار و 375 عضو فعالیت دارند.
علیرضا مجاهدی راد همچنین اعلام کرد: به منظور بهره گیری ارباب رجوع، دربیمارستان رسول اکرم (ص) و 10 اداره و دستگاه های اجرایی این شهر ایستگاه مطالعه راه اندازی شده است.
درادامه این مراسم، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان ، با تقدیر ازخدمات 22 ساله علیزضا مجاهدی راد مدیر پیشین کتابخانه های عمومی کلاله، یاسر مستانی را به عنوان مدیر جدید کتابخانه های عمومی این شهرستان معرفی کرد.
علیرضا مجاهدی راد به عنوان رئیس جدید کتابخانه های عمومی گنبدکاووس معرفی شده است.
شهرستان کلاله با 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 آسیب های اجتماعی استان گلستان برق جمهوری اسلامی کتابخانه های عمومی منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان منعقد شد.

وی این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور عنوان و اظهار کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر نموده است.

راهب با بیان اینکه در برخی کتابخانه ها خدمات ویژه ای نیز برای نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن ابراز امیدواری در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: امید داریم در طول مدت تفاهم نامه با پیگیری‌های مجدانه طرفین، گام‌های مثبتی برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شد.

کد خبر 6079875

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد