Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار «ایوب سلیمانی» در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت افزود: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا و خانواده‌های محترمشان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برغم نیت، برنامه‌ریزی و اراده دشمن برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه امروز شاهدیم با همت و مجاهدت نیرو‌های مسلح به ویژه سبزپوشان ناجا امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: دشمنان نظام اسلامی و کشور همواره در صدد توطئه چینی هستند، ولی با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا و عنایات خاصه حضرت، ولی عصر (عج) همه توطئه هایشان ناکام و کور مانده و موفقیت از آن امت اسلامی است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: از تمام کسانی که برای حفظ و تأمین امنیت تلاش و جانفشانی می‌کنند به سهم و قدر خود تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: تأمین امنیت، انضباط و آسایش فردی و عمومی مردم و همچنین صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی رسالت ناجاست.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریتی پلیس افزود: حوزه عمل نیروی انتظامی وسیع است و بیشترین سطح تعاملی و ارتباطی حاکمیت با آحاد جامعه را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

سردار سلیمانی گفت: براساس آماری که دولت سال گذشته منتشر کرد، از ۸ هزار و ۹۰۰ درگاه حاکمیتی با مردم، حدود هزار و ۶۰۰ مورد به ناجا باز می‌گردد که در این حوزه نیروی انتظامی حائز مقام اول و قوه قضائیه مقام دوم را داراست.

معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: در شرفیابی تعدادی از فرماندهان به محضر مقام معظم رهبری در سال ۹۵، معظم له فرمودند «نیروی انتظامی باید در تمام جغرافیا حضور داشته باشد و به همه موضوعات بپردازد، همه به ناجا کمک کنند به ویژه مردم» و همچنین تأکید کردند «نرم‌های جهانی را برای تأمین امنیت رعایت کنید».

سردار سلیمانی گفت: براساس حداقل نرم جهانی، به ازای هر ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر باید یک ایستگاه پلیس وجود داشته باشد تا در حوزه نظم آفرینی و تأمین امنیت ایفای نقش کند.

وی افزود: ما به علت پراکندگی، گسترش سرزمینی، جغرافیای جرم و ... با نرم جهانی فاصله داریم، اما برای رسیدن به آن و تحقق مطالبات رهبری تلاش ویژه‌ای داریم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان حوزه نظم و امنیت گفت: باید بتوانیم ظرفیت بزرگ و عظیم پیشکسوتان را در چرخه امنیت فعال نگه داریم.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات موثر موسسات حفاظتی و مراقبتی افزود: بر توسعه فعالیت مراکز حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس تأکید داریم چراکه معتقدیم فعالیت این موسسات در کاهش وقوع جرم موثر است.

معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: جامعه بزرگ موسسات حفاظتی و مراقبتی جزء خانواده عظیم نیروی انتظامی هستند و به نوعی استقلال نسبی دارند یعنی استقلال مستقل ندارند.

سردار سلیمانی گفت: موسسات حفاظتی و مراقبتی باید به نیروی انتظامی پاسخگو باشند و افراد حائز صلاحیت در این موسسات فعالیت کنند.

این مقام عالی انتظامی افزود: مصمم به توسعه همه جانبه موسسات حفاظتی و مراقبتی هستیم و بر این باوریم این موسسات در راستای توسعه امنیت به نیروی انتظامی کمک می‌کنند و در آینده شاهد همکاری‌های گسترده تری با آن‌ها خواهیم بود.

سردار سلیمانی بر بازنگری در بخشی از آیین نامه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های این موسسات، راه اندازی اتوماسیون یکپارچه اداری و ... تأکید کرد و گفت: آموزش مستمر فعالان حوزه مراقبتی و حفاظتی باید در دستور کار باشد و در این راستا می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌های علمی و کاربردی نیروی انتظامی بهره برد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی در دستور کار است، افزود: این موسسات باید حمایت و تجهیز شوند.

پیش از سخنان معاون هماهنگ کننده ناجا «محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در سخنانی گفت: همواره باید بر فعالیت موسسات حفاظتی و مراقبتی نظارت داشت.

وی افزود: نظارت‌های کاغذی، زمانبر هستند و فاکتور‌های دقت و سرعت در آن‌ها پایین است و باید نظارت‌ها به سمت و سوی الکترونیکی برود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های موسسات حفاظتی و مراقبتی تعطیل بردار نیست بر آموزش نیرو‌های این موسسات تأکید کرد و گفت: آموزش باعث کاهش خسارات و افزایش سرمایه‌های اجتماعی پلیس می‌شود.

الفت بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالان موسسات مراقبتی و حفاظتی تأکید کرد و افزود: براساس سخنان مسئولان این حوزه حدود ۱۰۰ هزار نیرو در موسسات حفاظتی و مراقتبی فعالیت می‌کنند و ما آمادگی داریم این ۱۰۰ هزار نیرو را به عنوان «دیده بان پیشگیری» شناسایی و کددار کنیم تا روند گزارش عملکرد طی یک فرآیند الکترونیکی و از طریق سامانه‌ها ثبت شود تا امکان رصد و پیگیری امور بیشتر از قبل محقق شود.

بر اساس این گزارش در پایان هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی برترین‌های این حوزه تجلیل و تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توسعه فعالیت موسسات حفاظتی مراقبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق مبدأ امنیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر رضوانی ظهر دوشنبه با حضور در آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت نیاز مبرم و لازمه هر جامعه‌ای است و نیروی انتظامی در این زمینه نقش پر رنگ و به‌سزایی دارد.

وی افزود: افراد متحرک امنیت عامل ناامنی در هر جامعه‌ای هستند و ناامنی به مرور زمان در همه نقاط دیده می‌شود و خون دل‌ها خورده می‌شود تا امنیت در کشور حاکم می‌شود و نیروی انتظامی قطعاً حامی مردم و خاک کشور است.

امام جمعه دهاقان تصریح کرد: وقتی از امنیت صحبت می‌شود مرزها هم درگیر می‌شوند و حتی فراتر از مرزها، در سطح بین المللی را هم در بر دارد.

وی اذعان کرد: ما باید بتوانیم به اسرائیل حمله کنیم و قدرت و توان مقابله با آن را داشته باشیم و تاقبل از عملیات وعده صادق احساس می‌کردیم با کمبودی مواجه هستیم و یک جایی در کشور لنگ می‌زند و نتایج لازم به دست نمی‌آمد.

حجت الاسلام رضوانی وعده صادق را منشأ آرامش برشمرد و خاطر نشان کرد: با انجام وعده صادق سطح بزرک و عظیمی از امنیت در سطح کشور و حتی منطقه گسترده شد و آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

وی افزود: با اجرای وعده صادق ناامنی خنثی شد بنابراین باید قدرت نمایی در سطح بین‌المللی شهرها و منطقه داشته باشیم

امام جمعه شهرستان دهاقان وعده صادق را بسیار ضروری و لازم دانست و گفت: ما بایداز توان نظامی خود استفاده کنیم تا در سطح بین‌الملل تأثیر گذار باشیم و عملیات وعده صادق مبدأ امنیت شد.

حجت‌الاسلام رضوانی افزود:

کار در بین مردم با فعالیت در مرزها فرق دارد زیرا با مردم سر و کار دارد و نیروی انتظامی در زمینه اغتشاشات بسیار صبور بود رفتار منجر به پایداری نظام است، در برابر حق زیر دست بیدار باشید و احساس امنیت را در دل مردم به وجود آورید.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات اسماعیل پریشانی، فرمانده سابق انتظامی شهرستان دهاقان تقدیر به عمل آمد و علی ترکی به سمت فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان منصوب شد.

کد خبر 6085410

دیگر خبرها

  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • ضرورت فعالیت دستگاه‌ها برای حضور در طرح نور
  • وعده صادق مبدأ امنیت شد
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی