Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی داداشی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور با طرح پیشنهادی تعریض محور آستارا - اردبیل موافقت کرد و این طرح بزرگ و ملی در سه مرحله اجرا خواهد شد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل مطالعه مرحله نخست این طرح، به زودی کلنگ اجرای آن با حضور وزیر راه و شهرسازی یا رئیس سازمان راهداری کشور در آستارا به زمین زده خواهد شد و این مرحله که یک سوم کل طرح خواهد بود، تا محدوده بهارستان خاکبرداری و تعریض خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به محض پایان عملیات تعریض، مرحله نخست، مطالعات مراحل دوم و سوم نیز تکمیل و به ترتیب، اجرای آنها آغاز خواهد شد و با توجه به ملی بودن اعتبارات و اهمیت شاهراه آستارا - اردبیل در حمل و نقل شمال و غرب کشور، عملیات اجرای آن بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
داداشی بیان کرد: پیش بینی می شود برای مرحله نخست طرح، بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و برای کل آن 10 هزار میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شود و احتمال دارد به خاطر حجم زیاد کار و ضرورت خاکبرداری و گشایش مسیرها مرحله نخست طرح یکسال زمان ببرد.
وی اضافه کرد: محور مواصلاتی آستارا به اردبیل شاهراه ارتباطی شمال و غرب کشور است و با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی، فعالیت بندر، اداره کل گمرک، راه آهن بین المللی، افزایش روز افزون حجم تردد گردشگران داخلی و خارجی و حمل و نقل کالا در آستارا، تعریض محور ارتباطی این شهرستان با استان اردبیل ضرورتی انکار ناپذیر است و تحقق آن، علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه، در کاهش سوانح جاده ای و تسهیل عبور و مرور موثر خواهد بود.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به خاطر موافقت وزارتخانه راه و شهرسازی با طرح پیشنهادی وی در خصوص تعریض محور آستارا - اردبیل، از وزیر مربوطه، رئیس سازمان راهداری کشور و همچنین نمایندگان استان اردبیل به علت پیگیری موضوع، قدردانی کرد و کلنگ زنی این طرح ملی در یک تا دو ماه آینده را، نقطه عطفی در تحولات عمرانی و توسعه منطقه دانست.
محور آستارا-اردبیل به امتداد حدود 70 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و شمال غرب کشور است و قسمت عمده آن به علت گذر از منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم حیران آستارا، همواره حجم بالای تردد، کندی عبور و مرور و سوانح جاده ای را شاهد است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه های گردشگری و اقتصادی، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7124 / 6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان گیلان نماینده مردم وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه وزیر راه و شهرسازی منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد