Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات محققان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات بپردازیم. هدفن‌های جدیدی که سلامت گوش را اندازه گیری می‌کنند 

محققان بر این باور هستند که ربات‌ها می‌توانند نقش مؤثری را در زندگی افراد ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها توانسته‌اند محصولات جدیدی بر پایه واقعیت مجازی را توسعه دهند که به واسطه آن هر یک از افراد می‌توانند زندگی آسان‌تری داشته باشند؛ برای مثال آنها هدفن‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به کمک بررسی واکنش گوش به هر یک از صداها از سلامت آنها باخبر شود.

ربات‌هایی که بدون وقت کشی غذایتان را به دستتان می‌رساند

محققان ربات‌های هوشمندی را ساخته‌اند که می‌تواند در خیابان‌ها حرکت کند و به عنوان کسی که سفارش غذا را تحویل می‌گیرد نقش آفرینی کند.

این ربات‌ها قابلیت آن را دارند که حتی به عنوان سرویس مدارس هم انتخاب شوند.

دوربین‌هایی که با کیفیتی بالا طراحی و ساخته شدند

دانشمندان دوربین‌هایی  ساخته‌اند که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا اما در مقیاس کوچک بگیرد.

این دوربین‌های باکیفیت که در تلفن همراه قرار می‌گیرند می‌توانند با بررسی پیکسل‌های موجود بهترین تصاویر را برای افراد ضبط کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی