Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مجتهد، افشاگر اسرار خاندان سعودی از وحشت زده بودن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به سبب افشای جزئیات قتل جمال خاشقجی خبر داد.

مجتهد، فعال توئیتری عربستانی که به افشاگری از داخل خاندان سعودی شهرت دارد در صفحه توئیتر خود نوشته است:

۱- به نظر می‌رسد جزئیاتی که ترکیه [درخصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی] منتشر خواهد کرد، برای نابودی سیاسی محمد بن سلمان کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله ممکن است به موضع گیری بین المللی علیه سعودی منجر و این رژیم به عنوان رژیم سرکش معرفی شود. محمد بن سلمان نیز جنایتکاری بین المللی خواهد بود که چه بسا تحت تعقیب دادگاه رسیدگی کننده به جنایات بین‌المللی قرار خواهد گرفت. دولت آمریکا و شخص ترامپ نیز ناچار خواهند شد از حمایت بن سلمان دست بردارند تا از دست او خلاص شوند.

۲- علیرغم اینکه مقامات ترکیه اسناد واطلاعات کافی در اختیار دارند، در انتظار هستند تا اقدامات حقوقی و قضایی بر پایه تکمیل اطلاعات صورت گیرد تا به این شکل گزارش نهایی به نحوی آماده شود که بن سلمان با ادله قانونی مستحکم و محکمه پسند محکوم شود.

۳- دو علت موجب شد مقامات ترکیه به سرعت، جزئیات این رویداد را کشف کنند. نخست: حماقت گروه اجرا کننده این عملیات و استفاده از شیوه‌های ابتدایی برای پنهان شدن و دوم: تخصص نیرو‌های امنیتی ترکیه به سبب تجربیات امنیتی و اطلاعاتی که در جنگ با کرد‌ها و داعش و ... کسب کرده اند.

۴- بن سلمان اکنون در آشفتگی و نگرانی سختی به سر می‌برد، زیرا با توجه به درخواست‌های دولت ترکیه متوجه شده است که آن‌ها از جزئیات این ماجرا اطلاع دارند. آنچه بیش از هر چیز او را به وحشت انداخته است این است که آمریکایی‌ها به او گفته اند ترامپ قادر نیست از او دفاع کند.

۵- از جمله اطلاعاتی که مسئولان ترکیه به دست آورده اند این است که چهره یکی از ۱۵ نفری که همزمان با این رویداد به کنسولگری عربستان سعودی رفته اند، به شدت شبیه یکی از افراد نزدیک به بن سلمان است. بر اساس اطلاعات موجود این فرد نزدیک به بن سلمان همان روز از آمریکا به ترکیه سفر کرده است.

۶- مابقی اعضای خاندان سعودی نیز اکنون در نگرانی و آشفتگی به سر می‌برند، زیرا نگران سرنوشت حکومت آل سعود هستند. این جوانک تازه به دوران رسیده با قتل جمال خاشقجی ممکن است موجب نابودی حکومت آل سعود و ناتوانی آن‌ها در تعامل با چالش‌ها شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: توئیتر ترکیه دولت آمریکا جنگ دولت عربستان سعودی توئیتر جنگ دولت آمریکا عربستان سعودی قتل پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!
  • خوش‌بینی بایرن مونیخ از رسیدن جمال موسیالا به بازی مقابل رئال مادرید
  • مصدومیت ستاره بایرن در آستانه بازی با رئال
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو