Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديران عامل بانک ها در نشستي با سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره تشکيل کميته اي براي تسهيل و تسريع در واگذاري شرکت هاي بانکي به توافق رسيدند.

به گزارش سه شنبه تارنماي وزارت اموراقتصادي و دارايي، در اين جلسه مقرر شد براي تسهيل و تسريع در واگذاري شرکت ها، کميته اي حسب مورد با حضور نمايندگان بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت اقتصاد تشکيل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين قرار شد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم را براي تسهيل و تسريع در پذيرش شرکت هاي تحت تملک بانک ها در بورس و فرابورس انجام دهد.
موضوع واگذاري برخي شرکت هاي زيرمجموعه بانک ها از طريق سازمان خصوصي سازي به طور وکالتي و با رعايت قوانين و مقررات مربوط، واگذاري شرکت ها از طريق تشکيل صندوق‌هاي قابل معامله در بورس (يي.تي.اف)، اقدام براي اخذ مصوبه مراجع ذيربط براي واگذاري ها و واگذاري جدي دارايي هاي مازاد مطابق برنامه زمان بندي مورد توافق با وزارت اقتصاد از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين نشست از رضايت رييس جمهوري نسبت به گزارش وزارتخانه درباره واگذاري شرکت ها و اموال مازاد بانک ها در آخرين جلسه هيات دولت خبر داد و گفت: رييس جمهوري در عين حال سرعت عمل بيشتر نظام بانکي در واگذاري ها را خواستار است.
سيدرحمت الله اکرمي افزود: دولتمردان به صورت جدي، روند واگذاري ها را پيگيري مي کنند.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامي هفتم شهريورماه در ديدار اعضاي هيات دولت، از ادامه بنگاهداري بانک ها انتقاد کردند و از بانک مرکزي خواستند «با نظارت کامل و دقيق مانع بروز مشکلاتي نظير مسائل سپرده‌گذاران برخي بانک ها و موسسه هاي مالي شود».
افزايش سرعت گردش پول، دارايي نقدي و قدرت تسهيلات دهي، خروج از مديريت بخش هاي نامرتبط‌ و تمرکز بر فعاليت بانکداري، برخي نتايج فروش اموال مازاد و خروج از بنگاهداري است.
دهم شهريورماه معاون امور بانک، بيمه و شرکتي هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: بانک ها در 6 ماه گذشته حدود 6 هزار ميليارد تومان از سهام و اموال مازاد خود را فروختند اما به صراحت نمي توان گفت که خريدار آنها بخش خصوصي بوده است.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار