Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@18:55:12 GMT

ممانعت از حضور جودوکار ایران به دلیل داشتن حجاب

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۴۸۹۷

مسئولان برگزاری رقابت های جودوی المپیک جوانان مانع از حضور دختر جودوکار ایرانی در مسابقات، به دلیل داشتن حجاب اسلامی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عصر امروز (سه شنبه) در ادامه سومین دوره بازی های المپیک 2018 که در شهر «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین در حال برگزاری است و طبق برنامه «مارال مردانی» باید در وزن منهای 78 کیلوگرم و در دور نخست به مصاف حریفی از دومنیکن می رفت که مسئولان برگزاری به دلیل داشتن حجاب اجازه حضور وی را در تاتامی ندادند تا دختر جوان ایرانی از دور مسابقات کنار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلاش مسئولان کمیته ملی المپیک نیز برای برطرف کردن این مشکل کارساز نبود.
«محمد درخشان» رئیس فدراسیون جودوی ایران در خصوص اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کرده اند که احتمال بروز چندید اتفاقی را چندی پیش به اطلاع وی رسانده اند، گفت: اصلا صحبتی در این خصوص از سوی کمیته ملی المپیک ایران به من نشده بود.
وی افزود: در رقابت های آسیایی به دلیل اینکه برگزاری دست خودمان است، مشکلی ایجاد نمی شود.
درخشان ادامه داد: در مسابقات جهانی، گرندپری و گرنداسلم نیز با نفوذی که داریم و البته تعداد اندکی از بانوان ورزشکار محجبه که حضور دارند، بازهم اجازه نمی دهیم قضیه ای پیش بیاید.
وی گفت: متاسفانه من در آرژانتین نیستم که این مشکل را حل کنم و فرد دارای نفوذی هم آنجا نیست که از حق «مارال مردانی» دفاع کند.
رئیس فدراسیون جودوی ایران ادامه داد: مسئولان برگزاری در دوره گذشته بازی های المپیک جوانان نیز برای «رامین صفویه» که حریف رژیم اشغالگر قدس در گروهش حضور داشت، به دنبال مشکل تراشی بودند که با رایزنی خود مانع از این اتفاق شدم.
این درحالی است که یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک که هم اکنون در بوینس آیرس حضور دارد در این خصوص اعلام کرد که احتمال بروز چنین مشکلی، چندی پیش با رئیس فدراسیون جودوی ایران مطرح شده بود که وی ابراز اطمینان کرده بود، اتفاقی رخ نخواهد داد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جودو حجاب المپیک دختران جودوکار مسابقات جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم کومسای هورامان لغو شد

کمیته برگزاری مراسم کومسای هورامان تخت اعلام کرد: به دلیل بارندگی، این گردهمایی امروز ۱۴ اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، طبق اعلام کمیته برگزاری مراسم کومسای هورامان با توجه به اینکە مراسم در فضای باز و در ساعاتی مشخص برگزار می‌شود، امروز جمعه به علت بارش رحمت الهی، مراسم کومسای برگزار نمی‌شود.

مراسم آئینی کومسای هر سال معمولاً در نیمه اردیبهشت با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق (ع) برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم است.

کد خبر 750293

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال