Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان فضایی ایران و مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان با امضای تفاهم‌نامه‌ای تصمیم گرفته‌اند تا با مشارکت و همکاری یکدیگر و با جلب حمایت از سایر فعالان حوزه فضایی، گام‌های زیرساختی و پایه‌ای را در نهادینه کردن علوم فضایی و کاربرد‌های آن در جامعه را بردارند.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، در متن پیام مشترک فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان و مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران به مناسبت هفته جهانی فضا آمده است: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ به پیشنهاد هیأت ایرانی طی قطعنامه‌ای ۴ لغایت ۱۰ اکتبر (۱۲ الی ۱۸ مهر ماه) را «هفته جهانی فضا» نام‌گذاری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته با دو رویداد بزرگ در توسعه فناوری فضایی در جهان شامل ۱۲ مهر سالروز پرتاب ماهواره اسپوتنیک ۱، اولین ماهواره ساخت بشر و ۱۸ مهر سالروز تصویب اولین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو شامل ماه و سایر اجرام سماوی در سازمان ملل متحده مصادف است.

در این پیام آمده است: همه ساله هفته جهانی فضا به عنوان یک رویداد بزرگ علمی، آموزشی و ترویجی در عرصه بین‌المللی جشن گرفته می‌شود که در این هفته، عموم مردم و جامعه کاربران راجع به فواید حاصل از فضا آموزش می‌بینند و کودکان و دانش‌آموزان به فراگیری علوم فضایی و توجه به آینده تشویق می‌شوند. تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با فضا از مهم‌ترین دستاورد‌های این هفته به شمار می‌آید.

بدون شک توسعه همه‌جانبه و پایدار، مستلزم بسترسازی فرهنگی و توسعه آموزش و ترویج فناوری فضایی نزد آحاد جامعه به ویژه جامعه دانش‌آموزی و نخبگان است. سازمان فضایی ایران و مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان با امضای تفاهم‌نامه‌ای تصمیم گرفته‌اند تا با مشارکت و همکاری یکدیگر و با جلب حمایت از سایر فعالان حوزه فضایی، گام‌های زیرساختی و پایه‌ای را در نهادینه کردن علوم فضایی و کاربرد‌های آن در جامعه را بردارند؛ لذا ضمن تبریک و گرامیداشت هفته جهانی فضا فرصت را غنیمت شمرده و از همه معلمان گرانقدر، فرهنگیان عزیز و دانش‌آموزان گرامی و همه علاقه‌مندان و فعالان حوزه فضایی دعوت می‌نماییم با ورود جدی‌تر به آموزش و فراگیری و مشارکت در امر ترویج فناوری فضایی و کاربرد‌های آن در بهره‌گیری از این دانش در بهبود و ارتقای سطح زندگی ملت شریف ایران اسلامی بیش از پیش سهیم و تأثیرگذار باشند.

بر این باور هستیم که با مشارکت و همدلی، راه دشواری که در جهت توسعه و بومی‌سازی دانش صلح‌آمیز فضایی برداشته شده است را می‌توان با قوت و قدرت پیمود. به امید کسب موفقیت‌های روزافزون.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تفاهم نامه هفته جهانی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم