Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیر علنی امروز گفت: جلسه غیر علنی امروز مجلس، با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای بررسی وضعیت اقتصادی برگزار شد.
نعمتی در ادامه افزود: با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب پذیر است، مقرر شد ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و ممکن است بخشی از آنها کارمندان، کارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند، در دو مرحله بسته حمایتی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: هر مرحله حدود ۳۰۰ هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، برنامه و بودجه و صنایع مجلس جلسات متعددی با دولت داشته باشند، گفت: مقرر شد که در این جلسه موارد موجود در بحث تولید و گرانی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا ارتباط نزدیکی بین دولت و مجلس برقرار شود که بتوانیم مشکلات بخش تولید را حل کنیم.
نعمتی با بیان این که موضوع مهار نقدینگی یکی از بحث‌های جدی در این زمینه بود، اظهار داشت: ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد و مقرر شد که دولت و مجلس با همفکری هم به راه‌هایی برسند که نقدینگی را مهار کرده و اقدام عملی انجام دهند.
سخنگوی هیات رییسه مجلس واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه دانست و افزود:‌ در همین رابطه رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر اعضای دولت قول دادند که این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر لزوم عدم برداشت از ذخایر کشور تاکید شد، تصریح کرد: ما بر مبنای این جلسه و جلسات گذشته عنوان کردیم که تلاش دولت باید بر این باشد که از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی به هیچ وجه برداشت نشود، زیرا این صندوق برای آیندگان است و باید آن را حفظ کرد.
نعمتی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی و کوتاه و میان و بلند مدت وجود ندارد، گفت: وزیر جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی وزارت صنعت به مجلس قول دادند که نیازمندی‌های کالاهای اساسی برای بلند مدت را تهیه کنند که تدارک هم دیده‌اند و صندوق‌ها و سیلوها و انبارها اشباع شده‌اند.
این نماینده مجلس در خصوص گرانی ها و افزایش قیمت‌ها هم گفت: در این جلسه رییس سازمان تعزیرات گزارشی از نوع برخورد با گران فروشی و چند قیمتی‌ها دادند. همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه درباره‌ بحث‌های نوسانات قیمت ارز مواردی را مطرح کردند.
وی در ادامه افزود: معتقدیم دولت و مجلس و قوه قضاییه باید همسو با یکدیگر تلاش کنیم که موضوع گرانی‌ها و چند نرخی ها را در اسرع وقت کنترل کنیم.
نعمتی در ادامه عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع مطرح در این جلسه تعیین زمان بندی اقدامات دولت بود، به این معنا که دولت باید در تمامی موضوعات برنامه‌ها را به مجلس اعلام کند و خوشبختانه محمدباقر نوبخت هم قول داد برنامه زمان بندی مشخص برای اقدامات دولت را به مجلس ارائه دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که کالاهای اساسی شامل چه مواردی می‌شود گفت: دولت مکلف است که ۲۵ قلم کالا را تامین و به مردم نیازمند بدهد. این افراد شامل 6 میلیون حقوق بگیر و ۱۴ میلیون اقشار مختلف هستند که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و این کالاها مربوط به اقلام روزمره و نیازمندی‌های مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و غیره است.
نعمتی در ادامه افزود: قرار است این تامین کالا  در شش ماهه دوم سال در دو نوبت این اتفاق بیفتد و محل پرداخت و عدد آن مشخص است که مجموعه پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه افراد مشمول این بسته‌های حمایتی مشخص و بانک اطلاعاتی آنها تشکیل شده است که از طریق آن اقدام صورت می‌گیرد، گفت: فرض کنیم فردی که پرداخت کننده به بیمه تامین اجتماعی باشد، اگر کمتر از سه میلیون تومان دریافتی داشته باشد خانواده‌اش تحت پوشش قرار می‌گیرد.
نعمتی در خصوص زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت هم گفت: با توجه به مذاکره‌ای که با آقای واعظی داشتم مقرر شد که چون هفته آینده هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است، دولت وزرای مد نظر را هفته آینده معرفی کند تا در مدت خود در مجلس معرفی شوند.
وی در ادامه افزود: این وزرا شامل اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و تعاون و کار و رفاه اجتماعی است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا شریعتمداری و آخوندی استفعا کرده‌اند، گفت: هنوز این وزرا استعفا نکرده‌اند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اقتصاد مجلس گرانی بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود ۱ میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان اجرایی شد.

وی گفت: در سه مرحله تامین اعتبار به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمامی مادران دارای فرزند شیر خوار در سه دهک اول درآمدی تا سقف اعتبار ۶۰۰ هزار تومان با همکاری ستاد ملی جمعیت در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده - سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

وی با بیان این که برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای این که خانوار از مبلغ اعتبار مطلع شوند می‌توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امدادامام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی تصریح کرد: به منظور حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود