Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، 17 مهر در حاشیه برگزاری بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که از فردا به مدت سه روز به میزبانی گیلان در مجتمع آموزشی – رفاهی صداوسیما در زیباکنار برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارمندان، استادان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مخاطب جشنواره مذکور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در 6 بخش و 43 رشته برگزار می شود، افزود: این بخش ها شامل ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، آوایی و معارفی می باشد و هر بخش چند رشته در زیرمجموعه خود دارد.

دبیر بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با اشاره به برگزاری جشنواره های مشابه در مجموعه دانشگاه های وزارت علوم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های قرآن و عترت در شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاه ها به دبیری نهاد نمایندگی ولی فقیه سیاستگذاری می شود.

بحرالعلوم، از رشد چشمگیر مخاطبان جشنواره امسال نسبت به دوره های قبل خبر داد و گفت: در این دوره 63 هزار و 926 نفر ثبت نام کردند که 40 هزار نفر خانم و مابقی آقا بودند. کارمندان، استادان و دانشجویان به تفکیک در بخش های مختلف و به صورت جداگانه با هم به رقابت پرداختند. البته داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در 5 بخش قبلا صورت گرفته و از فردا رقابت در بخش آوایی که شامل حفظ، قرائت، اذان و تواشیح است، آغاز می شود.

میزبان سال آینده همزمان با اختتامیه اعلام خواهد شد

وی با اشاره به ساز و کارهای انتخاب میزبان برگزاری جشنواره های قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی، عنوان کرد: هر ساله با حدود 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور مکاتبه می کنیم و میزبان هر سال، سال قبل انتخاب می شود لذا در جشنواره بیست ودوم که به میزبانی شیراز برگزار شد، گیلان را معرفی کردیم. تقاضای خود دانشگاه، برخورداری استان از جاذبه های گردشگری، آمادگی عوامل اجرایی، امکانات دانشگاه و تعامل دانشگاه با وزارتخانه از جمله مولفه های انتخاب میزبان است که دست اندرکاران گیلان این اعتماد را جلب کردند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، با بیان اینکه هم اکنون پنج دانشگاه متقاضی میزبانی دوره بیست وچهارم هستند، خاطرنشان کرد: میزبان سال آینده 20 مهر همزمان با اختتامیه جشنواره گیلان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در 22 سال قبل، یادآور شد: امسال برای جذب حداکثری مخاطبین رشته های مختلفی را از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح و تخصصی تعریف کردیم و لذا در رشته حفظ 5 جزء تا حفظ کل یک هزار و 96 نفر ثبت نام کردند. همچنین 4 هزار و 214 نفر در رشته قرائت اعم از تحقیق و ترتیل داریم.

بحرالعلوم، مخاطبین دوره بیستم را 17 هزار و 969 نفر، دوره بیست ویکم را 25 هزار و 130 نفر و دوره بیست ودوم را 49 هزار و 226 نفر دانست و گفت: خوشبختانه طی چهار سال گذشته رشد خوبی داشتیم، زیرا به سمت مخاطب عمومی تر رفتیم و اطلاع رسانی و تبلیغات را افزایش دادیم.

دبیر بیست وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر موضوعی قرآن، حفظ موضوعی قرآن و... را از جمله رشته های بخش معارفی دانست و اضافه کرد: رشته های بخش معارفی از حیث کمی و کیفی سرآمد است و بسیار متقاضی دارد؛ به این صورت که محتوای تعیین شده در قالب کتاب یا فایل در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و با هم به رقابت می پردازند.

برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی قرآنی در وزارت بهداشت

وی نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را یکی از اهداف فعالیت های فرهنگی وزات بهداشت دانست و اظهار کرد: حدود سه سال پیش اهدافی برای فعالیت های وزارت بهداشت تعیین و ذیل این اهداف برنامه های عملیاتی تعریف شد لذا

بحرالعلوم، هدف از برگزاری جشنواره های قرآن و عترت را نزدیک تر شدن به سبک زندگی ایرانی – اسلامی دانست و یادآور شد: در حوزه قرآن و عترت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه، یک برنامه پنج ساله را در سه حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ کردیم و میزان پیشرفت هر دانشگاه را رصد می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تلفیق هنر و فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد:  در بخش هنری جشنواره بر روی محتوا تاکید داشتیم و موضوعات قرآنی را در رشته های نقاشی، خطاطی، تئاتر و... برای مخاطبین تعیین کردیم. این برنامه ریزی با همکاری کانون های هنری دانشجویی و قرآنی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، خانواده های جامعه هدف جشنواره مذکور را تحت تاثیر غیر مستقیم فعالیت های قرآنی دانست و گفت: برخی قرآن را پیشوای خود قرار می دهند و قرآن آنان را به بهشت راهنمایی می کند، اما برخی به قرآن پشت می کنند و به جهنم هدایت می شوند.

بحرالعلوم، از برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی قرآنی در وزارت بهداشت خبر داد و بیان کرد: جامعه به دانش و مهارت توام نیاز دارد، زیرا خیلی چیزها را از قرآن و احادیث می دانیم، اما عمل کردن به آنها نیازمند یک مهارت است و این مهارت را باید از مدارس و دانشگاه ها آغاز کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال