Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي نهبندان گفت: گراني و نبود علوفه مشکل اصلي عشاير و روستاييان شهرستان است و کاهش بارندگي در سال جاري و فقر علف در مراتع و افزايش قيمت نهاده هاي دامي هزينه هاي پرورش دام را افزايش مي دهد.

به گزارش ايرنا محمد مالکي روز سه شنبه در نشست بررسي مشکلات دام و طيور شهرستان نهبندان افزود: امسال 6 هزار تن نهاده دامي براي تامين علوفه دام روستاييان و عشاير نياز است که از ابتداي امسال تاکنون 2 هزار تن نهاده هاي دامي مدت دار و يارانه اي در شهرستان توزيع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: دولت براي حل مشکل دامداران نهاده هاي دامي يارانه اي و مدت دار بيشتري را به روستاييان خشکسالي زده اختصاص دهد و با توجه به گراني و نبود علوفه در سال جاري سهميه نهاده‌ هاي دامي يارانه اي و مدت دار در نهبندان افزايش يابد.
مدير جهاد کشاورزي نهبندان يکي ديگر از مشکلات موجود را کمبود دان مرغداري هاي منطقه ذکر کرد و گفت: به صورت موقت اين مشکل به صورت روانه و اضطراري رفع مي شود.
وي افزود: براي رفع مشکل دان مرغداري ها مقرر شد تعاوني پرواز مرغداران با پرداخت نقدينگي به کارخانه خوارک دام و طيور شهرستان، دان مصرفي مرغداري ها را خريداري کند.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کيلومترمربع مساحت دومين شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بيرجند، از جنوب به استان هاي سيستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود مي شود.
مرکز اين شهرستان در 200 کيلومتري شهر بيرجند مرکر استان است.
7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر