Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@15:59:42 GMT

شرایط جدید معافیت‌های سربازی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۵۹۵۴

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: شرط جدید معافیت مشمولان این است که باید مشمول ۸ سال و یک روز غیبت داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد کولیوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به مشمولان غایب و نحوه اقدام پلیس با آنان براساس ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، اظهار داشت: مشمولانی که با کمتر از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند، به‌مدت ۹۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه شده و مشمولانی هم که با بیش از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند به مدت ۱۸۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اجرای ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، افراد و کارفرمایانی که مشمولان‌ غایب را به‌کارگیری کنند چنانچه مشمولان توسط کارشناسان پلیس وظیفه عمومی، شناسایی شوند برای بار اول به میزان هزینه سالیانه یک سرباز یعنی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای بار دوم به میزان هزینه سالیانه سه سرباز جریمه خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت مربوط به سال‌های ۶۲ تا ۹۰ که نسبت به دریافت کارت‌های هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید چراکه کارت‌های قدیمی کاغذی فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: مشمولانی که هشت سال غیبت سربازی دارند تا پایان امسال نیز فرصت دارند که به مراکز دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند در غیراینصورت به‌ ازای هریک سال غیبت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند؛ دیپلم و زیردیپلم نیز ده میلیون تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ کولیوند افزود: شرط جدید معافیت مشمولان این است که باید مشمول ۸ سال و یک روز غیبت داشته باشند، و براساس مدرک تحصیلی کسانی که فوق‌دیپلم داشته باشند، ۲۰ میلیون تومان اولیه و به‌ازای هر یک‌سال اضافه هم یک میلیون تومان پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: مشمولان می‌توانند، سئوالات و نظرات خود را در خصوص وظیفه عمومی و خدمت سربازی از طریق تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ مطرح کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانونکسر خدمت خاطر نشان کرد: کسر خدمت برای ایثارگران به ازای هر یک‌ماه ۱۲ روز، جانبازان به ازای هر یک درصد ۱۲ روز و برای آزادگان به ازای هر ماه آزادگی ۱۲ روز کسر خدمت برای فرزندان آنان لحاظ می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز

 ساسان کیانپور روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: حمله به همکاران عملیاتی اورژانس آقایان ذاکرزاده و سبزواری در حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس صورت گرفت که متأسفانه علاوه بر شکستن شیشه ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

او می‌گوید: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو آن با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری می باشد.

روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی