Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد ایران در آستانه‌تحریم‌ها، نفت خود را در بندر دالیان چین ذخیره‌سازی می‌کند، یک کشتی حامل ۲ میلیون بشکه نفت خود را خالی کرده و ۳ نفتکش دیگر هم قرار است تا دو هفته دیگر به این مکان برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، آمارهای «رفینیتیو ایکون» و «آژانس کشتی‌رانی» آگاه به موضوع اعلام کرد: یک کشتی حامل دو میلیون بشکه نفت ایران، روز دوشنبه نفت خود را در مخزن‌هایی در بندر دالیان واقع در شمال شرق چین خالی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام منابع کشتی‌رانی واقع در بندر دالیان  این کشتی حامل نفت خام، توسط شرکت ملی نفت ایران هدایت شده و در مخزن‌هایی در این بندر خالی می‌شوند. 

این منابع اعلام کردند که این نخستین تخلیه بار نفت ایران در این مخازن طی 4 سال گذشته است. 

آمار ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که این تانکرها 12 سپتامبر جزیره خارک در ایران را به مقصد دالیان چین ترک کرده‌ است. 

تعدادی از افراد مرتبط با این موضوع از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.سخنگوی شرکت CNPC چین  هم گفت: اطلاعاتی در این زمینه ندارد. یک مدیر اجرایی در شرکت ملی در دفتر چین مربوط به NIOC هم در این باره توضیحاتی ارائه نداد. 

رویترز نوشته است: شرکت ملی نفت ایران به سوالی که طی ایمیلی پرسیده شد آیا به دنبال ذخیره‌سازی نفت در دالیان چین هستید نیز پاسخی نداد. 

منابع کشتی‌رانی اعلام می‌کنند که خریداری برای این محموله‌ها فعلاً وجود ندارد. 

بر اساس آمار ردیابی کشتی‌‌ها، سه نفت‌کش دیگر هم قرار است طی هفته آینده یا دو هفته آینده به این مکان برسد. 

بر اساس این گزارش،  نگهداری نفت خام در این مخازن این امکان را می‌دهد که در زمان مناسب نفت را به چین و یا دیگر خریداران منطقه بفروشند.

در اوایل 2014 و دوره تحریم‌های قبلی شرکت ملی نفت ایران از این مکان نفت به کره جنوبی و هند فروخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت ایران تحریم صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد