Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دیدار لاریجانی با روسا و هیات های پارلمانی کشورهای مختلف درحاشیه اجلاس بین المجالس اوراسیا و تاکید بر گسترش همکاری ها و نفی یکجانبه گرایی آمریکا در حوزه بین الملل، تاکید وزیر صنعت بر حمایت دولت از سیل زدگان استان های شمالی، هشدار تخت روانچی به اروپا درباره دائمی نبودن فرصت آنها در برجام، گزارش تارنمای آمریکایی واشنگتن فری بیکن از پذیرش معافیت از تحریم های نفتی ایران به برخی کشورها از سوی دولت ترامپ، تاکید سفیر انگلیس در ایران از تعهد لندن به روابط تجاری با تهران در قالب برجام و انجام آخرین هماهنگی های اربعینی در گذرگاه شلمچه با حضور مقام های ایرانی و عراقی مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* آنتالیا- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس بین المجالس اوراسیا در ترکیه با روسا و هیات های پارلمانی کشورهای مختلف دیدار و بر گسترش همکاری ها و نفی یکجانبه گرایی آمریکا در حوزه بین الملل تاکید شد.
* نوشهر- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که دولت از سیل زدگان استان های شمالی حمایت می کند و تلاش دارد تا با اقدامات خود خسارت های به وجود آمده را جبران نماید.
* لندن- ایرنا- معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام هشدار داد که فرصت اروپا برای ایفای مسئولیت‌های خود در قبال این توافق بین المللی دائمی نیست.
* نیویورک- ایرنا- نماینده ایران در سازمان ملل متحد، وضع تحریم ها و خروج آمریکا از پیمان های بین المللی را تهدید جدی اصول منشور این سازمان و نقض نظم حقوقی دانست و خواستار پاسخ سریع و قاطع جامعه بین المللی نسبت به آن شد.
* آبادان- ایرنا- مسئول کمیته هماهنگی با طرف عراقی در ستاد اربعین گفت:با هماهنگی انجام شده با دولت عراق 20 مرکز موقت و دائم صدور روادید اربعین حسینی در ایران فعال شده است.
* تهران- ایرنا- مدیران عامل بانک ها در نشستی با سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تشکیل کمیته ای برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت های بانکی به توافق رسیدند.
* تهران- ایرنا- سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را به عنوان «دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال» منصوب کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- تارنمای واشنگتن فری بیکن گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا معافیت از تحریم های نفتی ایران به برخی کشورها را پذیرفته است.
* یزد- ایرنا- سفیر انگلیس در تهران بابیان اینکه به‌ عنوان سفیر یک کشور اروپایی متعهد به روابط تجاری در قالب برجام با ایران هستیم، گفت: اروپایی‌ها در حال ایجاد یک سیستم بانکی برای حل مشکلات ارتباطی با ایران هستند.
* بصره- ایرنا- با حضور مقامات ایرانی و عراقی، آخرین هماهنگی های اجرایی و امنیتی مربوط به زیارت میلیونی اربعین حسینی و تردد زائران از گذرگاه شلمچه انجام شد.
* اسلام آباد- ایرنا- سیاستمدار کهنه کار پاکستانی، وزیر پیشین کابینه فدرال و سفیر پیشین این کشور در آمریکا از دولت این کشور به رهبری عمران خان خواست که افزایش مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را در اولویت سیاست های اقتصادی و سیاست خارجی خود قرار دهد.
* تهران- ایرنا- ترکیه اسامی و تصاویر 15مظنون سعودی که در ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار مشهور عرب دست داشتند را منتشر کرد.
* لندن- ایرنا- سفیر پیشین انگلیس در ایران سیاست فشار حداکثری آمریکا را ناکارآمد خواند و گفت که بازگشت تحریم‌های واشنگتن تاثیر چندانی روی اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.
* تهران- ایرنا- پس از استعفای نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، ترامپ دینا پاول معاون پیشین مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به عنوان یکی از گزینه های کرسی ایالات متحده در این نهاد بین المللی معرفی کرد.
* تهران- ایرنا- یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی تهدید کرد که در صورت اثبات قتل روزنامه نگار عربستانی توسط دولت ریاض ، کنگره آمریکا فروش سلاح به این کشور را متوقف می کند.
* تهران- ایرنا- در حالی که پیشرفت توافق واشنگتن و پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته ای همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، رئیس جمهوری آمریکا از بررسی محل های مناسب برای دومین دیدار خود با رهبر کره شمالی خبر داد.
* تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که دولت رامی الحمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان دیگر برای اداره فلسطین شایستگی لازم را ندارد.
* تهران- ایرنا- سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل از فعالیت های پشت پرده داماد و دختر ترامپ در مسائل سیاسی از جمله در خاورمیانه گفت.
* آنکارا- ایرنا- سومین اجلاس بین المجالس اوراسیا با حضور رئیسان و هیات های پارلمانی 38 کشور آسیایی و اروپایی در هتل کایا پلازو شهر آنتالیای ترکیه پایان یافت.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که توافق سوچی، امنیت 3.5 میلیون مردم ادلب سوریه را تضمین کرد.
* آنکارا- ایرنا- دستگاه قضایی ترکیه با تعیین یک دادستان و یک بازپرس، پیگیری قضایی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی پس از ورود به کنسولگری سعودی ها در استانبول را آغاز کرد.
شبد**1953**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي سه شنبه چهارشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب

نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه و علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار شد.نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی برگزار می‌شود و بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور و موضوع دانش و آگاهی با اهتمام دستگاه ها و نهادهای مختلفی در شهر تهران برگزار می شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080168 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند