Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@14:10:24 GMT

ویزای توریستی برای کودکان خارجی کار در ایران!

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۷۲۲۳

رکنا: تلاش‌ها برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی به رغم فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف همچنان بی‌نتیجه باقی مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، معضل کودکان کار در کشور ما ریشه در بسیاری از مسائل اجتماعی- اقتصادی و حتی فرهنگی دارد. به گونه‌ای که معاون بهزیستی عنوان می‌کند: ۷۰درصد کودکان کار، اتباع غیرایرانی هستند که با ویزای توریستی به کشور آمده و ماندگار می‌شوند و سپس سر از چهارراه‌ها درمی‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا ایران به‌دلیل کم‌کاری مسئولان جذابیت بیشتری برای کودکان کار دارد که در این شرایط اقتصادی در کشورمان ماندگار می‌شوند! 
سلیقه‌ای رفتار کردن، ابتر ماندن طرح‌های اجرایی، نبود فهم مشترک میان دستگاه‌های متولی سبب شده تا آسیب‌های اجتماعی با تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کنونی بیش از گذشته در جامعه خودنمایی کند. اخیراً ‎معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده است: ۷۰درصد کودکان کار، اتباع غیرایرانی هستند که با ویزای توریستی به کشور آمده و ماندگار می‌شوند و سپس سر از چهارراه‌ها درمی‌آورند و معلوم نیست چگونه شب را به صبح می‌رسانند.

حبیب‌الله فرید، در رابطه با ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: ۹۵درصد از این کودکان با خانواده زندگی می‌کنند، به همین دلیل مراکز روزانه ایجاد کرده‌ایم تا این کودکان ساعاتی را در این مراکز بگذرانند. فرید گفت: مهم‌ترین مشکلی که با دادستانی در این موضوع مطرح کرده‌ایم این است که آیین‌نامه ساماندهی را بیاورند و هر سازمانی طبق آن به وظیفه خود عمل کند. شهرداری زمین تهیه کند، وزارت بهداشت مسائل بهداشتی و سایر سازمان‌ها اقدامات مناسب را ببینند، در حالی که اکنون اینگونه نیست به اداره اتباع خارجه بار‌ها گفته‌ایم، اما پای کار نمی‌آیند.

وی گفت: سال گذشته در تهران ۳هزار کودک کار و خیابان را جمع‌آوری کردیم و دیدیم ۹۷درصدشان اتباع و دارای خانواده‌اند و تعدادی که در مراکز شبانه‌روزی ما پذیرش شدند کمتر از ۱۰کودک بودند. فرید گفت: اعتقاد داریم نباید کودکان سر چهارراه‌ها باشند و با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و ان‌جی‌او‌ها می‌توانیم پای کار بیاییم و این وضعیت را سر و سامان دهیم. این سخنان در حالی بیان می‌شود که در طول سال‌های متمادی بار‌ها طرح‌های مختلف برای ساماندهی این کودکان به اجرا درآمده است، ولی تاکنون جوابی نداده است. همچنان هزینه‌ها در این خصوص هدر می‌رود و کسی هم جوابگو این ناکارآمدی‌ها و کم‌کاری‌ها نیست. حال که رئیس سازمان بهزیستی به عنوان سرپرست وزارت رفاه در حال خدمت است و از کم و کاستی‌های این حوزه علی‌القاعده بیش از دیگران می‌داند، می‌تواند با عاقبت‌اندیشی و البته با کمک سایر دستگاه‌ها از معضلات و مشکلات موجود گره‌گشایی کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی / او مرا باردار کرد و ناپدید شد !+ عکس

بهروز از مرد قصاب فیلم و عکس های وحشتناک گرفت / او عاشق زن قصاب شده بود ! + تصاویر

شلیک مرگ به وکیل دادگستری در گردنه نور آباد

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

تصادف در جاده شمال راز برادر نماینده زن شورای شهر تهران را برملا کرد

قتل مرد پولدار تهرانی به خاطر شیر طلایی

پشت پرده رشوه 600 میلیونی معاون وزیر برای فرار از قانون !

پیشنهاد رشوه ۲۵ بنز به مدیران آموزش و پرورش

جنجالی شدن شرکت یک روحانی و مقام سیاسی در مجلس رقص دختران سفارت چین در افغانستان + عکس

دختر جودوکار ایران به خاطر حجاب از مبارزه محروم شد + عکس

انتشار اولین عکس و نام 15 فرد مشکوک در پرونده قتل خبرنگار معروف

تجاوز وحشیانه 3 پسر به دختر دانش آموز 15 ساله + عکس

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

زردچوبه، قاتل سریع سرماخوردگی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز اقتصادی کودکان خارجی خیابانی کودکان کار ساماندهی عکس زن دختر قتل زندگی مرد ازدواج دستگیر شد روزنامه نگار فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه

دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین و کرمانشاه به منظور تبادل و بررسی مدیریت  و ساماندهی امور اتباع برگزار شد.

در این دیدار طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین ضمن خوش آمدگویی به سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت برگزاری چنین نشست هایی باعث انتقال تجارب خواهد بود  و قطعا این موضوع  بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سلیمانی نیز با تشریح وضعیت امور اتباع و مهاجرین در استان کرمانشاه به ارائه نقطه نظرات در این حوزه پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه