Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- بارش نخستین باران پاییزی امروز /چهارشنبه/ در مهاباد باعث پاک شدن گرد و خاک از چهره این شهر شد و به هوا طراوت بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا بارش نخستین باران پاییزی در مهاباد بامداد روز چهارشنبه روی داد و با توجه به رگباری بودن این بارش به آبگرفتگی معابر و ریزش برگ درختان منجر شد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود جریان های هوای سرد از عرض های شمالی به این منطقه، شرایط برای بارش باران مهیا شده و این روند تا پایان هفته ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردلان محمدپور میزان بارش باران در مهاباد را 2.5 میلی متر اعلام کرد و افزود: این بارش ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق بوده و احتمال دارد باعث سیلابی شدن رودخانه ها شود.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مهاباد بین 13 و 24 درجه سانتی گراد در نوسان بود و تکاب با حداقل دمای 10 درجه و شاهین دژ با دمای 28 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای جنوب آذربایجان غربی بود.
به گزارش ایرنا سال آبی گذشته (1397- 1396) در مجموع 471 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 324 میلی متر سال قبل 45 درصد و در مقایسه با 410 میلی متر میانگین بلند مدت 15 درصد افزایش یافته است.
ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال 1335 به عنوان ایستگاه باران سنجی راه اندازی شده و از سال 1364 به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافته است و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می شود.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.
3020/7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي بارش باران مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در روز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، افزود: کردستان همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت، گفت: انتظار می‌رود در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی اذعان کرد: طی شبانه‌روز گذشته مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

کد خبر 6096506

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • بارش باران طراوت بی‌نظیری به هوای بجنورد بخشیده است