Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@00:28:51 GMT

واردات فولاد به ترکیه سهمیه‌بندی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۷۸۵۰

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل  بر اساس این طرح دولت ترکیه، اگر از سهمیه تعیین‌شده میزان فولادبیشتری وارد ترکیه شود دولت این کشور تعرفه‌های ۲۵ درصدی را بر آن اعمال می‌کند. در این اسناد ذکر شده است که ترکیه اکنون در حال بررسی این طرح است. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تعرفه‌های ۲۵ درصدی را بر واردات فولاد اعمال کرد، این اقدام موجب محدودیت‌های تجاری در کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا، هند، اندونزی و ترکیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند آمده است که این سیاست‌های ترکیه غیر قابل پیش‌بینی بوده‌اند و به‌طور مستقیم بر میزان واردات کالا به داخل ترکیه تاثیرگذار هستند. اقدام آنکارا برای سهمیه بندی میزان واردات فولاد در واقع منطبق با چارچوب مجوز‌های سازمانتجارت جهانی است. بر این اساس این سازمان به کشورهای عضو اجازه می‌دهند در صورت تهدید شدن یک صنعت به خصوص به دلیل افزایش ناگهانی واردات، سهمیه‌هایی را بر میزان این واردات اعمال کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • آخرین اقدام برای افزایش سهمیه حج و سود سپرده‌های حج و عمره
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • تراکتور به سهمیه آسیا و فولاد به سقوط نزدیک‌تر شدند
  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد