Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:17:50 GMT

تونل الله اکبر درگز؛ راهی برای رسیدن به بهارستان!

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۸۲۳۱

تونل الله اکبر درگز؛ راهی برای رسیدن به بهارستان!

تونل الله اکبر درگز به یکی از ابزارهای جمع‌آوری رأی برای نمایندگان تبدیل شده و کاندیداهای انتخابات در بیانیه‌های خود وعده افتتاح این پروژه را می‌دهند اما تمام پیگیری‌ها و اقدامات اجرایی به همین وعده‌ها ختم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ تونل الله اکبر شهرستان درگز یکی از مهمترین پروژه های این شهرستان است؛ اعتبارات این پروژه در ابتدا به صورت شهرستانی تخصیص داده می شد اما به دلیل نقش پر اهمیت آن در رونق کسب و کار شهرستان و کوتاه شدن مسیر دسترسی به مرکز استان و مواردی از جمله فراهم شدن فرصت های جذب سرمایه گذار و کاهش خطرات جاده ای، به صورت استانی و در نهایت به یک پروژه ملی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی شدن پروژه تونل الله اکبر شاید در ظاهر بسیار خوشایند به نظر رسیده و گام مهمی در به ثمر رسیدن این پروژه عظیم به شمار آید اما واقعیت چیز دیگریست.

مطالعات تونل الله اکبر در سال 1381 آغاز شد و پس از 13 سال یعنی در سال 1394 فاز اجرایی این پروژه توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی رسما افتتاح شد؛ پروژه ای که طبق گفته های مرتضی حمیدی فرماندار اسبق درگز و فرماندار فعلی تربت جام قرار بود تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد، امروز با گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی، فقط 25 درصد پیشرفت داشته است.

متاسفانه تونل الله اکبر به یکی از ابزارهای رأی جمع کردن و محبوب شدن نمایندگان و مسئولین درگز تبدیل شده است؛ به نحوی که مسئولین اجرایی طراز اول شهرستان در سخنرانی ها و بیانات خود اظهار می کنند که این منطقه از نظر کریدور ترانزیتی شرقی و غربی و کریدور شمالی و جنوبی کشور در نقطه ویژه ای قرار دارد اما تمام پیگیری ها و اقدامات اجرایی به همین صحبت ها و سخنرانی ها ختم می شود.

طی ماههای اخیر به دلیل بدهکاری بالای دولت به پیمانکار تونل، پروژه حفاری و ساخت جاده دسترسی متوقف شد و برای چندمین بار، این پروژه به صورت نیمه کاره رها شد و پیمانکارها بساط خود را جمع کرده و از شهرستان رفتند.

مدیر اجرایی تونل در گفتگو با خبرنگار صبح توس تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به تونل، کفایت لازم برای ادامه کار را نداشته و ضروری است برای تسریع در کار حفاری، اعتبارات بیشتری به این پروژه اختصاص اختصاص یابد.

قجاوند در ادامه سخنان خود تاکید کرد: سالانه حداقل مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا بتوانیم کار را به صورت مستمر ادامه دهیم؛ این درحالی است که اعتبارات سال جاری از مبلغ مذکور کمتر است و تعطیلی کارگاه، آنچنان عجیب و دور از ذهن نیست.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در سفر اخیر خود به شهرستان درگز، پس از بازدید از پروژه های مختلف شهرستان و حضور در جلسه شورای اداری، از اختصاص مبلغ 45 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تونل الله اکبر خبر داد.

وی افزود: هر چند نیاز مالی این طرح خیلی بیشتر است اما بخشی از مطالبات پیمانکار در شرایط کنونی با اعتبار تخصیص یافته شده تامین می شود و پروژه جانی دوباره خواهد گرفت.

مردم این شهرستان نیز با صدور بیانیه ای گفتند: استاندار گرامی، نماینده عزیز و فرماندار محترم شهرستان درگز، مردم این شهرستان سالهاست که در انتظار تحقق وعده شما مبنی بر افتتاح پروژه ملی تونل الله اکبر هستند؛ تونلی که راه گشا و هموار کننده بسیاری از مشکلات و سختی های مردم رنج دیده درگز است و امروز این مردم در انتظار اقدام جهادی و انقلابی شما هستند؛ ای کاش به جای نصب بنر و ارائه گزارش عملکرد در جای جای شهر و درج تصویر نامه نگاری های صورت گرفته در مجلس، کمی از روی اخلاص برای مردم شهر کار کنید .

حسن ختام این گزارش می تواند این مصراع معروف باشد که می فرماید: دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به گزارش روابط عمومی هیات کشتی استان گلستان، در این نشست رمضانعلی تربتی نژاد و علی اکبر بصیرنیا، طی سخنانی از زحمات مرتضی مرتضوی رئیس سابق این هیات ورزشی تقدیر و با اهدای لوح یادبودی از ایشان قدردانی کردند. 
همچنین با حکم علی اکبر بصیرنیا، مرتضی مرتضوی به عنوان مشاور هیات کشتی استان گلستان منصوب شد. این نشست روز سوم اردیبهشت در محل خانه کشتی گرگان برگزار گردید.

دیگر خبرها

  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا