Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوردن صبحانه برای کودکی که آماده‌ی رفتن به مهدکودک و مدرسه می‌شود، بسیار مهم است و مادران عزیز باید به این وعده‌ی غذایی اهمیت ویژه‌ای دهند. مصرف صبحانه به کودکان کمک می‌کند تا فراگیری بهتری داشته باشند. انرژی و مواد مغذی مصرف‌شده می‌تواند باعث افزایش تحرک و فعالیت بدنی و درنهایت نشاط در کودکان شود.

بچه‌ی صبحانه نخورده در ساعت ۹ الی ۱۰ صبح به میزان قابل‌توجهی دچار افت قند خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعداد یادگیری او به‌ویژه در درس‌هایی که به تفکر و اندیشه نیاز دارند کاهش می‌یابد. چنین دانش‌آموزی ممکن است دچار افت تحصیلی و بیزاری از مدرسه نیز بشود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدرسه صبحانه انرژی کودکان قند افت تحصیلی افت تحصیلی انرژی صبحانه قند مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های طب ایرانی برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان

دکتر مهشید چایچی با بیان اینکه پاکسازی بدن از مواد زائد یکی از ضروریات حفظ سلامتی با شروع فصل بهار است؛ اظهار داشت: در طب ایرانی با شروع فصل بهار توصیه شده ضمن کاهش حجم غذا، از غذاهای کم کالری استفاده شود تا بدن بتواند عملیات پاکسازی و دفع مواد زائد را به راحتی انجام دهد و فشاری به آن وارد نشود.

وی روزه داری متناوب در طب ایرانی را از روش های پاکسازی بدن دانست و خاطرنشان کرد: روزه داری در بسیاری از بیماری ‌ها به ویژه امتلا یا پری بدن از مواد زائد به عنوان یک روش درمانی توصیه شده است.

سرپرست توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل توقف خوردن و آشامیدن در طول ساعات روز را مهمترین تغییراتی دانست که ماه رمضان در سبک زندگی افراد ایجاد می کند و گفت: این تغییر عادت به بدن کمک می‌کند که در ساعات روزه داری مواد زائدی را که در بدن تجمع پیدا کرده، به تدریج تبدیل به مواد قابل دفع کرده و از ضرر آنها خلاص شود.

به گفته دکتر چایچی روزه از عباداتی است که اثرات آن در حفظ سلامتی اثبات شده اگرچه بدن انسان در همان روزهای اول این ماه به تدریج با این شرایط تطابق پیدا می‌کند اما لازم است سبک زندگی از جمله در ساعات محدود بین افطاری و سحری، زمان خوردن و نوع غذاهای مصرفی طوری تنظیم شود که بدن را در حفظ شرایط پایدار خود کمک کند.

سرپرست توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر آداب خوردن و سبک زندگی مناسب نداشته باشیم، روزه داری هم می‌تواند موجب مشکلاتی برای سلامتی بشود، ادامه داد: لازم است افراد در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه غذاهایی را مصرف کنند که مناسب مزاج(شرایط فردی از نظر بدنی و روانی) آنها باشد. این کار باعث می‌شود طبیعت بدن بتواند در شرایط روزه نیز به وظیفه خود یعنی حفظ سلامتی عمل کند.

این پزشک و متخصص طب ایرانی توصیه کرد: مصرف مایعات سرد در ابتدای باز کردن روزه، می‌تواند موجب اختلال در قدرت هضم شده و در صورت تکرار موجب بیماری های گوارشی شود. پس بهتر است افطاری با مایعات سرد آغاز نشود و در صورت استفاده از مایعات خنک بهتر است جرعه جرعه، نوشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف غذاهای سبک مانند سوپ برای افطاری که هضم راحت تری دارند، مورد توصیه است، خاطرنشان کرد: معده خالی در زمان افطاری تحمل غذای سنگین را ندارد. مصرف بعضی غذاها که در هنگام افطاری متداول است، مثل آش رشته با روغن فراوان، زولبیا بامیه، کله پاچه و سیراب شیردان مناسب نیست و به جای آن می‌توان با توجه به شرایط بدنی، از سوپ‌ ها، آش ‌ها، حریره ‌ها، مرباها و شیرینی ‌های طبیعی مثل عسل، کشمش، مویز و خرما استفاده کرد.

دکتر چایچی ادامه داد: بهتر است در هر وعده فقط یک نوع غذا میل و از پرخوری و روی هم خوری چه در وعده افطاری چه در سحری خودداری شود. همچنین توصیه می کنیم زمان مصرف میوه، یکی دو ساعت بعد افطاری باشد و فقط از یک نوع میوه استفاده شود و از خوردن چند میوه در یک زمان، اجتناب شود. همچنین نوشیدنی ‌ها و میوه بهتر است با فاصله، یکی دو ساعت بعد از غذا مصرف شوند. البته خوردن رب بعضی از میوه ها مثل سیب، به و انار ملس برای تقویت معده و بهبود علائم گوارشی مفید است.

سرپرست توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت همچنین مصرف یک استکان آب جوشیده، آب گرم و عسل، شیر گرم جوشیده شده با دارچین و هل یا سوپ های رقیق در حجم کم را برای باز کردن روزه مناسب‌ دانست و گفت: به جای استفاده از غذاهای بسیار تند و پرادویه، شور، سرخ کرده، غذاهای آماده و بسته بندی، غذاهای خمیری مثل ماکارونی، الویه، قارچ و انواع فست فودها، اضافه کردن یخ به نوشیدنی ها، چای پررنگ، قهوه، کاکائو، انواع نوشابه‌ها و آب میوه‌های صنعتی، به تناسب مزاج خود از غذاها، شربت ها مانند سکنجبین، آبلیمو، بید مشک، گلاب و آبمیوه‌های طبیعی مثل آب سیب و هویج استفاده شود.

وی اظهار داشت: اثر خوب روزه در پاکسازی بدن در صورتی ظاهر خواهد شد که در فاصله بین افطاری تا سحری مقدار محدودی خوراکی مصرف شود. عادت به کم خوری باعث می‌ شود بعد از پایان ماه مبارک رمضان نیز بتوان به ترک عادت های نادرست گذشته از جمله پرخوری و درهم خوری ادامه داد از سوی دیگر، باید از مصرف تنقلات فراوان در فاصله افطاری و سحری خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خوردن این نوع سرکه باعث لاغری می‌شود
  • ۲۸ درصد کودکان زیر دو سال غزه و خان یونس دچار سوء تغذیه هستند
  • خوردن ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد
  • خوردن ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد
  • خوردن این غذا‌ها در افطار و سحر ممنوع
  • توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای روزه داری در ماه مبارک رمضان
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • راه‌هایی برای تبدیل کردن صبحانه به تجربه‌ی لذت‌بخش!
  • توصیه‌های طب ایرانی برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان
  • آنروا: یک سوم کودکان فلسطینی دچار سوء تغذیه هستند