Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکایی گزارش داده دولت این کشور سیاست "فشار حداکثری" علیه ایران را کنار گذاشته و در حال حاضر از "فشار کافی" سخن می‌گوید. ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ بین الملل دیپلماسی ایران آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابعی در کنگره نوشته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را کنار گذاشته و به سیاست «فشار کافی» رو آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا که از سیاست فشار حداکثری علیه ایران حمایت می‌کند در این گزارش به قصد دولت ترامپ برای صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران، علی‌رغم وعده‌های اولیه برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر، پرداخته است.

رسانه آمریکایی، از گسترش نزاع‌های داخلی در دولت ترامپ در خصوص میزان فشار بر ایران، همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌ها در 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) خبر داده و نوشته است: «با آنکه مقام‌های بلندپایه در دولت آمریکا از جمله خود ترامپ وعده قطع مبادلات تجاری ایران با دنیا را داده‌اند، برخی از مقام‌ها به دنبال کاستن از شدت تحریم‌ها از طریق تدابیری مانند صدور معافیت‌های تحریمی و امتیازهای دیگر هستند که می‌تواند به اقتصاد بیمار ایران کمک کند.»

مقام‌های دولت ترامپ در ماه ژوئن گفته‌اند قصد اعطای معافیت‌های نفتی به هیچ کشوری ندارند، اما در روزهای گذشته از این وعده عقب‌نشینی کرده‌اند. یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با واشنگتن‌فری‌بیکن تأیید کرد دولت ترامپ در حال بررسی اعطای معافیت‌های تحریمی به برخی کشورها است. 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد دولت آمریکا در اقدامی نادر به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» مجوز اداره یک میدان گازی در دریای شمال که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است را داده است.

در همین حال، تحلیلگران کومرتس‌بانک، دومین بانک مستقر در آلمان گفته‌اند دولت دونالد ترامپ از مواضع تند اولیه برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر فاصله گرفته و به دلیل واقعیت‌های میدانی، قصد دارد از اجرای سفت و سخت تحریم‌ها خودداری کند. 

«واشنگتن‌فری‌بیکن» هم در گزارشی روز دوشنبه از برخی اختلافات در میان اعضای دولت ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سامانه موسوم به «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی (سوئیفت) پرده برداشته و نوشته شخص «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای حفظ دسترسی‌های ایران به این سامانه است. 

واشنگتن‌فری‌بیکن در گزارش جدید خود درباره نرم شدن مواضع ترامپ در خصوص تحریم‌های نفتی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «ایالات متحده در حال بررسی صدور معافیت‌های ویژه تحریمی برای کشورها است. ما به رایزنی درباره از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران با همتایان خودمان ادامه می‌دهیم.»

رسانه آمریکایی نوشته موضع فعلی دولت آمریکا با مواضع اعلام‌شده آن در 4 ماه گذشته متفاوت است. دستیار یکی از نماینده‌های کنگره آمریکا در همین ارتباط گفت: «در هفته‌های گذشته مقام‌های آمریکایی صحبت کردن درباره "فشار حداکثری" که ترامپ به دنبال آن را بود کنار گذاشته‌اند. در عوض، آنها اکنون از "فشارمکفی" سخن می‌گویند.»

انتهای پیام/

R36444/P36446/S8,95,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق