Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) یکی از اقدامات بانک مرکزی به منظور یکپارچه سازی فرآیند صدور دسته چک های بانکی و بازگرداندن اعتبار به چک پیاده سازی و اجرا شده است؛ در سامانه صیاد با ثبت دسته چک‌های صادر شده یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ایجاد شده که دریافت کننده چک می‌تواند با دستورالعمل‌های موجود نسبت به بررسی وضعیت چک اقدام کند تا از هویت و وضعیت چک صادر شده اطمینان حاصل کند؛ در حقیقت اهداف این سامانه  کاهش تنش اعتباری و افزایش قدرت نظارت بر فرایند صدور چک‌ها، اختصاص شماره شناسه منحصر به فرد به هر برگه چک، تسهیل امکان پیگیری هر برگ چک به صورت مجزا در سراسر کشور، استعلام اعتبار صاحبان حساب و صاحبان امضاء، استعلام به ازای هر دسته چک در خواستی، حذف قدرت شعب در صدور دسته چک و جلوگیری از چاپ دسته چک برای افراد فاقد صلاحیت و دارای سوء پیشینه، اختصاص بارکد دوبعدی به هر برگ چک بانکی که حاوی اطلاعات برگ چک و صاحبان حساب،  تسهیل و سرعت بخشیدن به خواندن مکانیزه اقلام اطلاعاتی و استعلام برگ چک، قابلیت چاپ دسته چک توسط چاپگرهای متنوع و ایجاد یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدرن از وضعیت اختصاص دسته چک های موجود در کشور از طریق شناسه ۱۶ رقمی منحصر به فرد چک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۸  جدیدترین فناوری‌ها، خدمات و سرویس‌های خود را به نمایش بازدیدکنندگان قرار داد که برخی از این خدمات با توجه به اهمیت حوزه پولی و مالی و ضرورت تعامل اپراتورها با نهادهای بانکی و خدمات مالی به منظور بهبود خدمات به مشتریان به حوزه خدمات مالی نوین ارتباط داشت؛ یکی از خدمات جدید همراه اول در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده سامانه استعلام پیامک چک‌های صیادی با سرشماره پیامکی ۷۰۱۷۰۱ با تعامل بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک است که توسط جیرینگ به عنوان زیرمجموعه فعال همراه اول در حوزه خدمات مالی طراحی و توسعه پیدا کرده است.

دریافت کننده چک صیادی از طریق این سامانه و بدون مراجعه به بانک می‌تواند تنها با ارسال شناسه ۱۶ رقمی چک به صورت " شناسه *۱*۱ " و پرداخت ۵۰۰ تومان برای هر بار استعلام وضعیت چک می‌تواند اصالت و خوش حسابی صاحب چک را بررسی و بعد از آن چک را دریافت کند که با استفاده از این روش می‌توان سرعت برای استعلام وضعیت و اصالت چک‌ها را افزایش  و مراجعات بانکی بدین منظور را کاهش داد؛ همچنین با استعلام سریع در هنگام صدور چک توسط صاحب چک، متقاضی چک می‌تواند با استعلام از دریافت چک‌های بدون اصالت یا چک‌هایی که صاحب چک خوش حساب نیست خودداری کند.

یکی از مدیران شرکت جیرینگ  گفت: در حال حاضر سرویس استعلام چک‌های صیادی به صورت آزمایشی اجرایی شده است و به زودی با حضور اصحاب رسانه و برخی مدیران بانک مرکزی، شرکت خدمات انفورماتیک و جیرینگ رونمایی خواهد شد و از آن پس به صورت کامل سرویس دهی خواهد کرد؛ این سامانه با تعامل بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه دسترسی‌هایی به جیرینگ طراحی شده و می‌تواند اصالت و وضعیت چک‌های جدید با عنوان چک‌های صیادی را اطلاع دهد؛ سرویس استعلام پیامکی چک‌های صیادی از سوی همراه اول طراحی شده اما برای مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه نیز در دسترس است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چک های صیادی استعلام بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد صادر کرده بود با بررسی نقشه‌های جدید، اعلام کرد از صبح شنبه در نیمه_جنوبی استان رگبار و رعد و برق و باد لحظه‌ای شدید را شاهد خواهیم بود.
بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش‌ها از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب استان خواهد بود
در اسفراین و صفی آباد بارش‌ها به صورت رگباری با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.
وزش باد لحظه­‌ای نسبتا ­شدید، بارش باران، در بعضی از ساعت‌ها رگبار­باران­ و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ (نیمه جنوبی استان)، مه خواهد بود.
اغلب نقاط بویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه و جاجرم، و بخش‌هایی از بجنورد
اثر مخاطرات: کاهش­ دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان­آب، سیلابی شدن مسیل­ها، خسارت به سازه ­های موقت. کاهش ۴ تا ۶ درجه ­ای دمای بیشینه روز شنبه را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)