Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:31:20 GMT

میزان بارندگی ها در زنجان 42 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۹۰۰۲

میزان بارندگی ها در زنجان 42 درصد کاهش یافت

زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: میزان بارندگی های زنجان در سال آبی جاری تا 16 مهر نسبت به میزان بارندگی های مدت مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش داشته است.

یوسف رضاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین مدت میزان بارندگی ها نسبت به متوسط بارندگی های بلند مدت استان، بیش از 77 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال آبی از ابتدای مهر هر سال شروع می شود و تا آخر شهریور سال بعد ادامه دارد.
رضاپور تاکید کرد: در مجموع، آمارها میزان بارش در این مدت را 2 میلی متر نشان می دهد، که این آمار در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود سه میلی متر بارندگی گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: طبق آمارهای موجود میزان بارش ها در دراز مدت در سطح استان زنجان در این مدت به میزان هشت میلی متر ثبت شده است.
رضاپور اظهار داشت: مسدود سازی چاه های غیرمجاز اجتناب ناپذیر است و از همین رو بر اساس هدف گذاری وزارت نیرو، تا پایان سال جاری حدود 500 حلقه چاه آب در این استان مسدود می شود.
وی با انتقاد از مصرف بی رویه منابع آبی استان گفت: مسدود سازی چاه های غیر مجاز، طی سال گذشته 426 حلقه بود، که باعث صرفه جویی بیش از 25 میلیون مترمکعب منابع آبی شد.
رضاپور افزود: طی سالجاری با همکاری سایر دستگاه های دولتی، بیش از 125 دستگاه کنتور حجمی هوشمند در چاه های آب زنجان نصب شده است.
به گزارش ایرنا، اگر میزان مصرف آب از سوی مردم به ویژه در بخش کشاورزی مدیریت نشود، استان با مشکل شدید بیابان زایی، از بین رفتن باغ ها، کاهش شدید آب دهی چاه ها، کاهش روان آب ها، فرونشست و از دست رفتن نفوذپذیری زمین مواجه خواهد شد.
منابع آبی استان زنجان یک هزار و 677 میلیون مترمکعب در سال است.
ایران با بیش از 86 درصد استفاده از منابع آبی قابل برنامه ریزی نخستین رتبه جهان در مصرف این منابع را دارد.
طبق استانداردهای بین المللی اگر کشوری بالای 40 درصد از این منابع آبی را مصرف کند، در وضعیت تنش آبی قرار دارد و اگر بیش از 60 درصد استفاده کند وارد بحران آبی شده است.
6085/3216

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارندگي منابع آبي صرفه جويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع خبری از بارندگی شدید در امارات خبر دادند.

این منابع به رگبار همراه با رعد و برق شدید و بارش شدید باران در این کشور اشاره کردند.

فرودگاه بین‌المللی دبی، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت از لغو ۱۳ پرواز و تغییر مسیر ۵ پرواز دیگر خبر داده بود. همزمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی دبی از تغییر برنامه تعدادی از پروازهای خود به دلیل شرایط نامساعد جوی در امارت خبر داده بودند. فرودگاه دبی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» از مسافران خواسته بود به دلیل ازدحام در جاده‌ها زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه اختصاص دهند و از مترو دبی استفاده کنند. شرکت هواپیمایی امارات از تغییر برنامه برخی از پروازهای خود خبر داده و اعلام کرده بود که این تغییر ممکن است منجر به تاخیر در پرواز و فرود برخی پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

شورای وزیران امارات، پیش از این به دلیل شرایط نامساعد جوی تصمیم گرفت که اشتغال کارمندان دولت در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت از طریق سیستم کار آنلاین و دورکاری باشد. دفتر رسانه‌ای دولت امارات در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرده بود که مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار دارند از این تصمیم مستثنی هستند.

کد خبر 6095448

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر