Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان گفت: با توجه به خدمات گسترده پست و تعداد بالای ارباب رجوع بودجه عمرانی تخصیص یافته به پست بسیار ناچیز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش رحمانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ اظهار کرد: پست را می‌توان نخستین فناوری ارتباطی دانست که پیونددهنده جوامع انسانی در اقصی نقاط کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در زمان‌های گذشته خدمات پستی به‌منظور انتقال نامه‌های پادشاهان بیشتر در اختیار این قشر بوده و مردم عادی از این خدمات بی‌بهره بودند. 

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان از جمله دلایل فراگیرشدن خدمات پست را توسعه جوامع بشری دانست و اذعان کرد: اختراع و ابداع صنایع و تجهیزات، سبک زندگی مردم را تغییر داده و انحصار این خدمات را از حکمرانان گرفته شد و در اختیار عموم مردم قرارداده است. 

وی درباره خدمات ارائه شده پستی در شهرستان گفت: هم اکنون خدماتی همچون توزیع گواهینامه رانندگی، کارت خودرو، برگ سبز و کارت سوخت، کارت پایان خدمت و معافیت، کارت ایثارگری، گذرنامه، سند مالکیت ساختمان و زمین مسکونی، پست نامه‌ها، بارها، امانات پستی و خرید اینترنتی انجام می‌شود. 

هزینه پست افزایش نیافته است 
این مسئول ابراز کرد: میانگین توزیع انواع مرسولات پستی روزانه حدود ۱۲۰۰مرسوله و ماهانه ۲۸ هزار مرسوله است، همچنین ۴۸هزار قبض تلفن ثابت هردو ماه و ۱۸هزار عوارض نوسازی شهرداری و ۶ هزار اوراق مالیاتی سالانه توسط پست توزیع می‌شود. 

وی به هزینه ارسال مرسولات اشاره و عنوان کرد: هزینه بسته‌های پستی برحسب وزن آنها متفاوت است؛ میانگین هزینه هر نامه حدودا ۹۰۰۰هزارتومان است و نسبت به سال گذشته هیچ تغییر نرخی نداشتیم.

رحمانی گفت: خوشبختانه در حوزه خدمات پستی تخلفاتی صورت نگرفته و نامه‌ها و بسته‌های پستی مردم بدون هیچ کم و کاستی به دست آنها می‌رسد. 

وی بیان کرد: بر عملکرد پستچیان نظارت صورت می‌گیرد و در صورت بروز تخلف، سرنامه رسان‌ها در واحد تجزیه و مبادلات به تخلفات رسیدگی می‌کنند. 

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان در پایان این تصریح کرد: با توجه به خدمات گسترده پست و تعداد بالای ارباب رجوع بودجه عمرانی تخصیص یافته به پست بسیار ناچیز است و از واحد برنامه و بودجه خواستار افزایش بودجه عمرانی برای فعالیت‌های پستی هستیم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا