Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه آرمان در خصوص اخراج فاطمه و فائزه هاشمی از دانشگاه آزاد گفت و گویی را با محمد هاشمی انجام داده که در ادامه می آید:

 

 دانشگاه‌ آزاد با نام هاشمی عجین شده است، اما برخی درصدد هاشمی‌زدایی از این دانشگاه هستند. از جمله آقای ولایتی که عملکرد و تصمیماتشان برای دانشگاه آزاد سبب گلایه‌های زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشت‌تان از عملکرد آقای ولایتی در دانشگاه آزاد چیست؟

آقای هاشمی دانشگاه را به‌عنوان دانشگاه می‌دید یعنی مرکز علمی و مرکز تبادل افکار، بنابراین آقای هاشمی هیچ‌ زمانی روی ترکیب فکری دانشجو یا استاد یا کارمند نه حساسیت نشان می‌داد نه اجازه می‌داد کسی دخالت کند، به‌عنوان مثال برایش مهم نبود که فلان فرد اصلاح‌طلب یا اصولگرا است و کاری به این گرایشات نداشت. دانشگاه باید محل تضارب افکار باشد و کار علمی کند. همچنین از نظر سیاسی هم تضارب افکار باید در دانشگاه وجود داشته باشد و مقام معظم رهبری هم بارها تکرار کردند که کرسی‌ها بحث آزاداندیشی را در دانشگاه راه‌اندازی کنید. آقای هاشمی اینگونه دانشگاه را اداره می‌کرد، آقای ولایتی دانشگاه را به‌عنوان یک پادگان می‌خواهد.

می‌خواهد مانند یک پادگان نظامی اداره کند اما این شیوه با دانشگاه همخوانی ندارد؛ یعنی دانشجو و استاد به دانشگاهی که می‌خواهد پادگان باشد، تمکین نمی‌کند. یک عده‌ مجبور هستند به خاطر امرار معاش‌شان این شرایط را بپذیرند. روشی که آقای ولایتی برای اداره دانشگاه آزاد در پیش گرفت، روش پادگانی بود و این روش مناسب با هیچ ‌دانشگاهی نیست. نه دانشگاه آزاد نه دانشگاه دولتی نه حوزه علمیه قائل به پذیرش چنین روشی نیستند، چراکه در مرکز علمی اعم از حوزه‌ای و دانشگاهی تضارب افکار وجود دارد. در مدرسه فیضیه قم هم طلبه‌ها در گوشه‌ای نشسته، با یکدیگر بحث می‌کنند، حرف‌های یکدیگر را رد می‌کنند، مباحثه می‌کنند و هیچ‌کس هم نمی‌گوید چرا اختلاف دارید، چراکه این موضوع تضارب اندیشه است و به‌طور حتم روش اداره دانشگاه آزاد هم باید اینگونه باشد. وقتی در کلاس درس، دانشجو حق نداشته باشد سوالی کند یا اگر سوالی را کرد، ستاره دار می‌شود نام آن محل دیگر دانشگاه نیست. وقتی استادی نتواند صحبت کند، نام آن مکان پادگان است نه دانشگاه.

**اخیرا هم دختران آیت‌ا... هاشمی از دانشگاه آزاد اخراج شدند.
هاشمی‌ستیزی از ابتدای مدیریت جدید در دانشگاه آزاد آغاز شد. فاطمه خانم در گفت‌وگویی که داشت، مطرح کرد که این اخراج باید به‌صورت کتبی به من ابلاغ شود و همچنین پس از سوال فاطمه خانم که این دستور از کجا آمده، به او گفتند از بالا دستور رسیده است. آقا محسن با رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تماس گرفت و او گفت که من اصلا از این موضوع خبر ندارم. این بالا کی هست و کجاست ما نمی‌دانیم. اگر آقای ولایتی خبر ندارد، پس چه کسی در دانشگاه آزاد باخبر است؟ اگر هم خبر دارد و می‌گویند من در مورد این موضوع خبر ندارم که قابل باور نیست و وای به حال دیگران. آقای ولایتی وقتی رئیس هیات امنا و هیات موسس می‌شود، باید برای بقیه الگو باشد. اما در حال حاضر ایشان اعلام می‌کند که خبر ندارم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی مدرسه مقام معظم رهبری منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم

یک استاد دانشگاه نیویورک آمریکا پس از ۲۰ سال کار به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش ایسنا، در پی گسترش تجمعات اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انتقاد به سیاست های این کشور در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی یک استاد دانشگاه نیویورک پس از ۲۰ سال از دانشگاه اخراج شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد؛ من تقریبا ۲۰ سال است که در دانشگاه نیویورک هستم دیروز یک تماس تلفنی از رئیس دپارتمان دریافت کردم چرا باید در یک روز تعطیل (یکشبنه) به من زنگ بزنند.

این استاد دانشگاه نیویورک خاطرنشان کرد: من دیروز پس از ۲۰ سال کار اخراج شدم. این موضوع برای بیان من در مورد اسرائیل بهتر است وقتی آنها در مورد اسرائیل حرف می زنند، منظورشان صهیونیست است.

وی یادآور شد: منظور آنها نسل کشی است، منظور آنها خفگی و گرسنگی عمدی است. نسل کشی یک ملت بومی و اصیل...

این استاد دانشگاه نیویورک اضافه کرد: ما می گوییم اشغالگری جنایت است. از هائیتی تا فلسطین.

*از پورتوریکو تا گوانتانامو 

اشغالگری یک جرم و جنایت است ما ترسانده نخواهیم شد.

خانواده جهانی فلسطین اکثریت بشریت هستند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: هیچ وقت از واژه اقلیت استفاده نکنید. همانطور که مالکوم ایکس به ما یاد داد ما اکثریت عظیم و بزرگی هستیم.

وی یادآور شد: فلسطین آزاد خواهد شد از رودخانه تا دریا.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد