Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@19:56:41 GMT

به خاطر اين 7 دليل نبايد قوز کنيد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۰۷۱۲

به خاطر اين 7 دليل نبايد قوز کنيد

خبرگزاري آريا -

وضعيت قرارگيري نامناسب بدن باعث بروز مشکلات گوارشي مي شود
به خاطر اين 7 دليل نبايد قوز کنيد
وضعيت قرارگيري مناسب بدن به اندام‌هاي داخلي شکم اين امکان را مي‌دهد که بدون فشار اضافي که مي‌تواند باعث اختلال درجريان طبيعي و عملکرد دستگاه گوارش شود، وضعيت طبيعي‌شان را به خود بگيرند.
وضعيت قرارگيري خوب بدن چيست و چرا اينقدر مهم است؟ اساسا وضعيت قرارگيري خوب بدن به هم ترازي بدن با توجه به نيروي هميشه حاضر گرانش اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما چه در حال ايستاده باشيم، يا نشسته و درازکش، جاذبه‌ي زمين، نيرويي بر مفاصل، رباط‌ ها، و عضلات ما وارد مي‌کند. وضعيت قرارگيري خوب، مستلزم توزيع نيروي گرانش از طريق بدن ماست، به نحوي که به هيچ يک از ساختارهاي بدن فشار بيش از حد وارد نشود.
چرا وضعيت قرارگيري خوب بدن براي سلامتي مهم است :
1- صاف ايستادن تصويري بهتر و مطمئن‌تر از شما نشان مي‌دهد
وضعيت قرارگيري خوب بدن، اعتماد بنفس را افزايش خواهد داد. اين را امتحان کنيد: در مقابل يک آينه، يک نفس عميق بکشيد و صاف بايستيد. سپس قوز کنيد. اين کار را چند بار تکرار کنيد. تفاوت را مي‌بينيد؟
در مورد افراد پيرامون‌تان که از نظر شما با اعتماد به نفس هستند فکر کنيد. من فکر مي‌کنم که بسياري از اين افراد، صاف مي‌ايستند و وضعيت قرارگيري بسيار خوبي دارند. اين قطعا اعتماد بنفس را نشان مي دهد.

وضعيت قرارگيري خوب بدن، اعتماد بنفس را افزايش خواهد داد
2- وضعيت قرارگيري صحيح بدن باعث مي شود تنفس راحت تر شود
در مطب پزشکان، اغلب از ما خواسته مي‌شود که زمان گوش دادن به صداهاي ريه، صاف بنشينيم. اين کار بندرت اثر دائمي دارد، زيرا تا زماني که لازم باشد به اشخاص يادآوري شود که اين کار را انجام دهند، يعني بدن آنها عادت کرده که در حالت خميده راحت‌تر باشد.
وقتي آنها سعي مي‌کنند صاف بنشينند، عضلات و تاندون‌هاي جلويي را که در حال حاضر بيش از حد کوتاه شده‌اند را سفت مي‌کنند و اين باعث محدوديت‌هايي در سهولت حجم تنفس مي‌شود. حتي کمي سفت کردن اين عضلات براي صاف کردن بيشتر شخص، باعث سفتي در کل بالا تنه مي‌شود و تنفس عميق را مشکل مي‌سازد.
3- وضعيت قرارگيري مناسب بدن گردش خون و گوارش را بهتر مي‌کند
وقتي صحبت از دستگاه گوارش مي‌شود، وضعيت قرارگيري مناسب بدن به اندام‌هاي داخلي شکم، اين امکان را مي‌دهد که بدون فشار اضافي که مي‌تواند باعث اختلال در عملکرد طبيعي دستگاه گوارش شود، وضعيت طبيعي‌شان را به خود بگيرند. وضعيت قرارگيري نامناسب بدن و قوز کرده بعنوان يک عامل موثر در مشکلات گوارشي متعدد، از برگشت اسيد معده گرفته تا يبوست و حتي فتق، در نظر گرفته مي‌شود.
4- وضعيت قرارگيري صحيح بدن به عضلات و مفاصل‌ کمک مي کند
وضعيت قرارگيري خوب بدن به ما کمک مي‌کند تا استخوان‌ها و مفاصل را در هم‌ترازي درستي نگه داريم، طوري که از عضلات ما به درستي استفاده شود و پوشش غير طبيعي سطوح مفصل که مي‌تواند منجر به آرتريت و درد مفاصل شود، کاهش يابد. همچنين فشار بر روي رباط‌ هايي که مفاصل ستون فقرات را کنار هم نگه مي‌دارند، کاهش داده و احتمال آسيب ديدگي را به حداقل مي‌رساند.
يک وضعيت قرارگيري خوب به عضلات امکان مي‌دهد که موثرتر کار کنند و باعث مي‌شود که بدن از انرژي کمتري استفاده کند، در نتيجه از خستگي عضلات ، کشش عضلاني، اختلالات بيش کاري و حتي درد عضلاني و درد پشت نيز جلوگيري مي‌کند.

وضعيت قرارگيري خوب در نشستن و ايستادن، تنفس کامل و طبيعي را آسان‌تر مي کند
5- وضعيت قرارگيري مناسب بدن قالب ذهني‌تان را تغيير مي دهد
وضعيت قرارگيري بدن مي‌تواند بر قالب ذهني شما تاثير بگذارد و قالب ذهني شما نيز مي‌تواند وضعيت قرارگيريتان را تحت تاثير قرار دهد! بنابراين هنگامي که شما خوب و شاد هستيد و بر همه چيز تسلط داريد، معمولا وضعيت قرارگيري تان درست است. در مقابل، افرادي که افسرده هستند و درد مزمن دارند، اغلب به حالت خميده مي‌ايستند يا مي‌نشينند.
دفعه‌ي بعدي که احساس افسردگي کرديد، يا بخاطر چيزي مضطرب بوديد، سعي کنيد وضعيت قرارگيريتان را تغيير دهيد، صاف بايستيد و نفس عميق بکشيد.
داشتن وضعيت قرارگيري خوب در نشستن و ايستادن، تنفس کامل و طبيعي را آسان‌تر کرده و به آرامش و تمرکز کمک مي‌کند. بسياري از تمرينات شرقي مانند يوگا و تاي‌چي روي وضعيت بدن (وضعيت قرارگيري) کار مي‌کنند.
6- قرار گرفتن بدن در وضعيتي مناسب باعث مي‌شود لاغرتر و جوان‌تر بنظر برسيد
وقتي يک وضعيت قرارگيري خوب داشته باشيد، فورا 1.5 تا 3 کيلوگرم از وزن ظاهري‌تان کاسته مي‌شود! اين کار باعث مي‌شود که شما باريک‌تر و جوان‌تر بنظر برسيد و لباس‌هايتان بهتر بنظر خواهند آمد.
7- قرارگيري صحيح بدن ستون فقرات را سالم نگه مي دارد
وضعيت قرارگيري صحيح بدن، يک راه آسان اما بسيار مهم براي سالم نگه داشتن چندين ساختار پيچيده در پشت و ستون فقرات است. حمايت از پشت بخصوص براي افرادي مهم است که ساعات زيادي پشت ميز مي نشينند و يا در طول روز سر پا هستند. نداشتن وضعيت قرارگيري خوب و عدم حمايت کافي از پشت مي‌تواند کشش را بر عضلات افزايش داده و بر ستون فقرات فشار وارد کند. فشار ناشي از وضعيت قرارگيري بد به مرور زمان مي‌تواند ويژگي‌هاي آناتوميک ستون فقرات را تغيير دهد و منجر به احتمال انقباض عروق خوني و اعصاب شود.
نشستن و ايستادن با هم‌ترازي مناسب، به شما اين امکان را مي‌دهد که با خستگي و فشار کمتر روي رباط‌ها و مفاصل بدنتان، بطور موثرتري کار کنيد. آگاهي از وضعيت قرارگيري خوب، اولين گام براي شکستن عادات قديمي وضعيت قرارگيري بد و کاهش استرس و فشار روي کستون فقرات است. بنابراين به حرف بزرگ ترها گوش کنيد و «صاف بنشينيد».
منبع : tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مجیب حسنی فرماندار نیکشهر گفت: پیش از این حجم سد خیرآباد ۲۴ میلیون متر مکعب بود که با تشدید بارش‌ها حجم سد به ۲۷ میلیون متر مکعب رسید و سرریز شد

وی افغزود: در دو ماه گذشته دومین بار است که این سد سرریز میشود.

فرماندار نیکشهر گفت: بارش سنگین باران باعث بسته شدن راه ۱۵۴ روستای این شهرستان و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف اعلام شده است.

مجیب حسنی افزود : در حوزه‌ راه مسیرهای مهم شامل راه نیکشهر به بنت، بنت به دستگرد و توتان و مهمدان و چاهان به زرآباد بسته است.

وی بیان کرد: در حوزه برق شبکه فشار متوسط پایدار است و شکستگی دو اصله پایه فشار ضعیف و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف، سه مورد کابل زدگی، دو مورد سوختن تابلوی برق در پی بارندگی‌ها بوده است.

فرماندار نیکشهر گفت: در حال حاضر شبکه پایدار و خاموشی تحت کنترل و تلاش برای رفع خاموشی‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اکنون برق ۱۲ روستای این شهرستان شامل کوراندپ، منطقه سرگوست بنت، روفنان و گیمک، احمداباد، کوراندپ، ترانی، چاکری کچ، بنگلی سول، هادرت، ریکو، گجویی و منه قطع است.

وی افزود: شش مادر باردار در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش نیرو‌های مردمی و نیرو‌های امدادی به مراکز ایمن و درمانی منتقل شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • ببینید/ توقیف خودرو به خاطر بی حجابی
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • تمرینات عالی برای تقویت عضلات چشم (فیلم)
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد