Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقررشد نیاز‌های اولویت دار کشور شناسایی شده و دانشگاه‌ها برای ارائه راه حل و راهکار‌ها بسیج شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۸۱۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی در خصوص این جلسه گفت: اعضای شورا با توجه به توانمندی و موفقیت دانشگاه‌ها و شرایط کنونی کشور بر استفاده از ظرفیت علمی و شرایط دانشی مراکز تحقیقاتی تاکید و پیشنهاد‌هایی را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رئیس جمهور نیز در جمع بندی موضوع بر رفع نیاز‌های دارای اولویت کشور توسط دانشگاهیان و ارائه پیشنهاد‌های آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی و سایر ارکان کشور تاکید داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: همچنین مقرر شد با مشارکت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین مجلس شورای اسلامی اولویت‌ها شناسایی شده و دانشگاه‌ها برای ارائه راه حل و راهکار‌ها بسیج شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب نهایی اساسنامه سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: نحوه شناسایی دانش آموزان با استعداد و پرورش و شکوفایی آن‌ها از جمله مهمترین موارد مورد توجه در این اساسنامه بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مخبر دزفولی شورای عالی انقلاب فرهنگی مراکز علمی مشکلات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان فرهنگی استان زنجان با اشاره به گسترش تعاملات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و فعالان علمی کشور گفت: شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعاملات خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود نمونه‌های فراوانی از این طرح‌ها در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله شورا گفت: برای نقد هر مجموعه‌ای نباید به آنچه در فضای مجازی آمده بسنده کرد و لازم است اطلاعات دقیق‌تری به دست آورد تا داوری مناسبی داشته باشد. به عنوان نمونه تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در هر مرحله، اساسنامه آن ارتقا یافته است که هم اکنون نیز ارتقای اساسنامه بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته است. تأسیس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌ای متنوع از دستاور‌های این مجموعه علمی از دیگردستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تدوین اسناد علمی مانند سند هوا و فضا، سند ملی نانو، زیست فناوری، گیاهان دارویی بخشی از اسناد تولیدی ستاد در سال‌های قبل بوده است.

خسروپناه گفت: در دوره‌های گذشته، بیش از ۷۰ درصد تلاش شورا در حوزه‌های علمی و فناوری، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگی و ده درصد مشترک میان این دو است، اما در دوره جدید و در یک سال گذشته، تلاش شده که به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم، به طوری که در یک سال گذشته، بیش از نیمی از مصوبات شورا، مرتبط به مقوله فرهنگ است البته تلاش شده که فعالیت‌های در حوزه علم کم نشود.

وی با تأکید بر اینکه حکمران نباید تصدی‌گری کند گفت:، اما حکمران حتما باید در میدان تصدی‌گری حضور داشته باشد که اگر این‌گونه نباشد و میدان را نشناسد، امکان تصدی‌گری مطلوب را نخواهد داشت. نظام حکم‌رانی نباید به جای کنش‌گران، کنشگری کند. بلکه باید به کنشگران کمک و امدادگری کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عنایت و توجه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا باید ساحت قرارگاهی‌اش را تقویت کند، فعالیت قرارگاهی یعنی رصد، مسئله شناسی، تقسیم مسئولیت دستگاه‌ها و راهبری و هدایتگری. این نکته را نیز باید گفت که اقتضای کار فرهنگی، تعدد و تکثر است و فرهنگ یک مقوله پیچیده متنوع است. موضوع دوم این است که شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعامل خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز باید تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود؛ که نمونه‌های فراوانی از آن در سطوح مختلف در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه‌ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است