Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دروازه‌بان جوان استقلال پس از برتري استقلال برابر نفت مسجدسليمان نارضايتي خود را از نيمکت‌نشيني رسانه‌يي کرد و اعلام کرد در نيم‌فصل قصد رفتن از استقلال را دارد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، تصميمي که به نظر مي‌رسد گلر جوان استقلال خود را مغلوب رقابت يک ساله و نيمه با مهدي رحمتي دانسته و حالا قصد ترک تيمش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته رقابت دو گلر بزرگ در سرخابي‌هاي پايتخت سابقه‌دار است و اتفاقات فراواني در اين راستا براي سنگربانان استقلال و پرسپوليس افتاده است.
وينفرد شفر در حالي از مهدي رحمتي در دروازه‌ي تيم خود استفاده مي‌کند و حسيني در اين فصل تبديل به نيمکت نشين در باشگاه استقلال شده که عملکرد رحمتي در ليگ برتر فوق‌العاده بوده است. رحمتي در 11 بازي آخري که در ليگ برتر در دروازه‌ي استقلال ايستاده، 7 بار توانسته دروازه‌ي اين تيم را بسته نگه دارد و کلين شيت کند. کاپيتان استقلالي‌ها در دوران حضور شفر در استقلال در ليگ برتر تا به حال هيچ وقت در بازي‌اي که اين تيم در ورزشگاه آزادي ميزبان بوده، گلي نخورده که رکوردي فوق‌العاده براي او در تاريخ ليگ برتر است. شايد بتوان از شفر ايراد گرفت که چرا به حسيني حداقل در جام حذفي بازي نمي‌دهد اما با توجه به عملکرد درخشاني که رحمتي در استقلال داشته نمي‌توان از اين سرمربي آلماني ايراد گرفت که چرا سيد مهدي رحمتي را براي بازي کردن در دروازه‌ي استقلال انتخاب مي‌کند.
در دهه پنجاه آبي‌ها از دو دروازه‌بان خوب که از قضا هر دو ملي‌پوش هم بودند بهره مي‌بردند. منصور رشيدي و مرحوم ناصر حجازي دروازه استقلال را بيمه کرده بودند و حتي گاهي اوقات به صورت چرخشي در ترکيب آبي‌ها به ميدان مي‌رفتند. در داربي معروف 52 که استقلال با شش گل مغلوب پرسپوليس شد هم دو دروازه‌بان براي استقلال بازي کردند اما رشيدي نسبت به حجازي طاقت کم‌تري داشت و بعد از شکست مقابل پرسپوليس از جمع آبي‌ها جدا شد اما بازگشت او و محروميت حجازي موجب شد تا دروازه استقلال براي چند سال به رشيدي سپرده شود و او هم دروازه آبي‌ها را تضمين کند.
بهروز سلطاني و وحيد قليچ هم دو دروازه‌بان خوبي بودند که در پرسپوليس هم دوره بودند اما تجربه، سن و ملي‌پوش بودن سلطاني باعث شده بود کادرفني اين تيم سلطاني را به دروازه‌بان جوان تيمش ترجيح دهد. البته قليچ‌ هم با وجود درخشش در تک بازي‌هاي که به او مي‌رسيد، اعتراضي نداشت و به کار خود با جديت ادامه داد تا اين که سنگربان شماره يک سرخ‌ها از اين تيم رفت و قليچ به دروازه‌بان اول سرخ‌هاي پايتخت تبديل شد و عملکرد خوبي نيز در دروازه پرسپوليس داشت و حتي به تيم ملي نيز دعوت شد.
پرويز برومند و هادي طباطبايي از نسل بعدي گلرهاي استقلال بودند که در يک دوره، لباس آبي‌ها را بر تن مي‌کردند. البته برخلاف حجازي و رشيدي، رابطه اين دو دروازه‌بان چندان تعريفي نداشت و اين دو دل‌خوشي از هم نداشتند. هادي طباطبايي در وصف برومند معتقد بود برومند در داربي طاقت نيمکت‌نشيني را نداشت و بعد از مشخص شدن ترکيب استقلال و نيمکت‌نشيني اين دروازه‌بان، برومند قهر کرد و حتي روي نيمکت ننشست. پرويز برومند هم درباره طباطبايي اين اعتقاد را داشت که اين دروازه بان، تنها خوب تمرين مي‌کند و بازدهي لازم در بازي را ندارد. سرانجام هادي طباطبايي پس از 4 فصل حضور در استقلال، يک سال زودتر از برومند اين تيم را ترک کرد و راهي صباي قم شد.
وحيد طالب‌لو و مهدي رحمتي هم دو دروازه‌بان خوب استقلال بودند که رقابت اين دو براي دروازه تيم ملي باعث شد اين دو خيلي نتوانند در کنار هم دوام بياوردند. در فصل 85-84 که رحمتي به استقلال آمد، عملکرد خوبي را در محدود بازي‌هايي که به او مي‌رسيد داشت اما بعضي اختلافات باعث شد تا او دو فصل بيش‌تر در استقلال دوام نياورد و راهي مس کرمان و سپس سپاهان شود. طالبلو به عملکرد مثبتش در دروازه آبي‌ها ادامه داد اما بازگشت رحمتي به استقلال، دروازه‌بان شماره دو ايران در جام ملت‌هاي 2007 را به نيمکت تبعيد کرد. طالب‌لو مجبور به ترک استقلال شد اما رفتن رحمتي به پيکان، پاي اين دروازه‌بان را دوباره به دروازه استقلال باز کرد. البته يک فصل بعد، طالب‌لو دوباره  نيمکت‌نشين رحمتي در استقلال شد و باز هم اختلافات اين دو دروازه‌بان، طالب‌لو را براي هميشه از پوشيدن لباس آبي‌ها دور کرد.
رحمتي از فصل گذشته رقيب جوان جديد به نام سيدحسين حسيني داشت و با وجود ثبت رکورد فوق‌العاده اين دروازه‌بان جوان، اين سنگربان باتجربه استقلال بود که کارش را بدون حاشيه پيش برد و در ليگ هجدهم کاري کرد که سرمربي آلماني آبي‌ها به سيستم چرخشي پايان دهد و رحمتي در همه جام‌ها گلر اول استقلال باشد. تصميمي که کاسه صبر حسيني ملي‌پوش را لبريز کرد و اين دروازه‌بان با وجود مخالفت مديرعامل اين باشگاه، قصد ترک آبي‌هاي پايتخت را گرفته است. به نظر مي‌رسد اظهار نظر اين دروازه‌بان تنها براي او گران تمام شود زيرا نه تنها او شماره يک استقلال را از دست مي‌دهد بلکه نيمکت‌نشيني تا نيم‌فصل مي‌تواند حتي فرصت حضور در جام ملت‌ها را از او بگيرد.
«وينفرد شفر» سرمربي آلماني استقلال در بدو حضور در استقلال از حسيني به عنوان دروازه بان اول تيم خود ياد کرد و از او حمايت کرد تا در جواب آن، اين دروازه بان بتواند رکورد بسته نگه داشتن تاريخ ليگ برتر را به نام خود ثبت کند.
شفر در حالي اين دروازه بان را نيمکت نشين کرده که ظاهرا رفتار او به مذاقش خوش نيامده و همين رفتار و نه مباحث فني موجب نيمکت نشيني حسيني شده است. دروازره بان استقلال بهتر است براي محبوبيت بيشتر به رفتارهاي برخي دروازه بان هاي ديگر نگاه کند تا بيش از اين محبوبيتش در استقلال به خطر نيافتد. سيد مهدي رحمتي با وجود اينکه سال گذشته کاپيتان استقلال بود، هفته ها نيمکت نشين بود اما تابع تصميمات کادرفني ماند و اعتراضي نکرد و در جواب اين رفتار، به دروازه استقلال بازگشت.
در تيم پرسپوليس رقيب استقلال، «بوژيدار رادوشوويچ» هم نيمکت نشين عليرضا بيرانوند است. دروازه بان کرواتي که هر زمان درون دروازه پرسپوليس بوده، موفق ظاهر شده است و در چهار برد پرسپوليس در ليگ امسال، در سه بازي دروازه بان سرخپوشان بوده است. رادوشوويچ در طول سال هاي حضورش در پرسپوليس، با وجود نيمکت نشيني هميشه اولين نفر در خوشحالي گل بازيکنان شرکت کرده و هيچ وقت رفتاري انجام نداده که بخواهد موجب ناراحتي هواداران يا هم تيمي هايش شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نيمکت نشيني حسيني استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی در تبریز استقلال را تنها نگذاشت

به گزارش "ورزش سه"، حکم کمیته انضباطی مانع از حضور سید حسین حسینی در دیدار حساس امروز میان تیم‌های استقلال و تراکتور شده است. بازیکنی که در پایان دیدار با آلومینیوم با یک جلسه محرومیت تعلیقی روبرو گردید، اما مصاحبه او پس از دیدار با شمس آذر منجر به فعال شدن این محرومیت شد.

با این وجود، حسینی تصمیم گرفت تا بجای خانه‌نشینی و تماشای مسابقه از پای گیرنده‌های تلویزیونی، استقلال را برای دیدار با تراکتور همراهی کند. کاپیتان آبی‌ها به همراه سایر اعضای تیم راهی تبریز شد و اکنون نیز در ورزشگاه حضور دارد.

حسینی که باید این مسابقه را از جایگاه ویژه تماشا کند، امیدوار است تا استقلال بتواند با برتری در این مسابقه صدر جدول رده‌بندی را حفظ کند و امیدهایش را برای کسب عنوان قهرمانی افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود
  • حسینی در تبریز استقلال را تنها نگذاشت
  • آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • انتشار تصویر امیدوارکننده از تمرین استقلال (عکس)
  • همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره