Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-پس از آن که صندوق بین‌المللی پول، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی جهان را کاهش ‌داد، بازارهای بورس در نقاط مختلف جهان واکنش‌های متفاوتی از خود بروز دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخص "نیک کی ۲۲۵" پس از ۴ روز تعطیلی با کاهش کار خود را خاتمه داد و با ۰.۸ درصد عقب نشینی، در سطح ۲۳۴۵۰.۱۴ واحدی بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چین، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۶۳۷۹.۵۵ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" پس از ۲ روز زیان موفق شد با ۰.۴ درصد افزایش در سطح ۲۷۳۲.۰۳ واحدی بسته شود.

از سوی دیگر بورس‌های آمریکایی و اروپایی نیز همانند بورس‌های آسیایی به گزارش صندوق بین المللی پول واکنش محتاطانه‌ای نشان دادند به گونه‌ای که در وال استریت، شاخص "داو جونز"با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶۴۳۰.۵۷ واحد رسید. در لندن شاخص "فوتسی ۱۰۰" ۰.۱ درصد بالا رفت و به سطح ۷۲۳۷.۵۹ واحدی رسید.

استفان اینس- مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه در موسسه "اودانا" گفت: سفر پر پیچ و خم بازارهای مالی جهان با توجه به تشدید جنگ تجاری و مذاکرات بریگزیت ادامه دارد.

 نگاه معامله گران اکنون به یوان چین است: هفته گذشته یوان به پایین‌ترین سطح ۱۹ ماه اخیر خود در برابر دلار رسید. از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده است اوضاع بازار مسکن چین نیز چندان مناسب نیست و اعتراضاتی توسط خریداران مسکن در این کشور صورت گرفته است.

در سایر بورس‌های آسیایی، بورس تایوان با ۰.۱ درصد افزایش بسته شد اما بورس سئول کره جنوبی و سنگاپور به تریتب ۰.۹ درصد و ۰.۱ درصد کاهش یافتند. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴.۷۱ دلار و هر بشکه نفت خام برنت با ۱۵ سنت کاهش به ۸۴.۸۵ دلار رسیدند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • طلای جهانی پس رفت