Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:58:33 GMT

استاد احمد کامکاری در قزوین تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۱۴۷۸

استاد احمد کامکاری در قزوین تجلیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه آثار استاد احمد کامکاری با حضور؛ مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری و جمعی از هنرمندان در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین افتتاح شد.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین در این مراسم، غنای فرهنگی جامعه را معلول تکریم استادان و فرهیختگان دانست و گفت: این مجالس و گرهمایی ها، برنامه های تجلیل و تکریم نشانه های رشد و بلوغ فرهنگی جامعه است و به این واسطه نسل جوان در می یابد که قدر و منزلت بزرگانش را بیش از پیش بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه مجید کاظمی هنرمند نقاش بیان کرد: احمد کامکاری از نسل بی بدیل هنرمندانی است که آراستگی ظاهر را به پاکی باطن پیوند زده اند، نسلی از هنرمندان خوش ذوق که توانسته اند در صفای هنری خویش به آرامش درون و اقتدار شخصیت دست یابند، شخصیت والا و منش بزرگوارانه احمد کامکاری را می توان در هم نشینی با این استاد و تماشای آثارش درک کرد.

این مدرس هنر افزود: دهه های گذشته، منابع و امکانات تکنیکی از قبیل؛ نوع رنگ، کاغذ، بوم، قلمو ها و... همچنین کتاب های هنری، ویدئو های آموزشی و نوع پژوهشی که بتواند حرکت های هنری را سرعت ببخشد، وجود نداشت. با در نظر گرفتن این کاستی ها بهتر می توان به اهمیت جوشش و خروش یک هنرجو تا مرحله رسیدن به استادی را درک کرد.

وی یادآور شد: تربیت هنری احمد کامکاری را می توان در جستجوهایش در طبیعت، استادان گذشته یافت. نتیجه آن سال ها تلاش و مرارت؛ ایستادن در قله ای فراتر از هنرمندان شهر و کشور است.

در این مراسم استاد میرحیدر موسوی نیز به نقش کار استاد کامکاری در تربیت هنرمندان خوشنویس اشاره کرد.

در بخش دوم برنامه با اهدای لوح از زحمات احمد کامکاری تقدیر به عمل آمد. همچنین نمایشگاه آثار این استاد پیشکسوت افتتاح شد.

نمایشگاه آثار؛ استاد احمد کامکاری، شامل: پنجاه تابلو نقاشی و خط نقاشی به مدت یک هفته در نگارخانه مهر دایر است.

کد خبر 4426389

منبع: مهر

کلیدواژه: بیژن کامکار حوزه هنری قزوین مراسم تجلیل اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی مشهد گرگان شهرکرد شیراز اربعین 97 یاسوج خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز بزرگداشت سعدی، دهمین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای «سعدی خوانی» توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری شنبه اول اردیبهشت در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این جلسه قدمعلی سَرّامی استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی به زندگی، آرا، آثار و روزگار سعدی می‌پردازد.

سعدی یکی از رکن‌های اصلی شعر و زبان ادبیات فارسی و دارنده زبانی فصیح در کلام و نگاهی خلاق در شعر و رویکرد تعلیمی و تربیتی متعادلی در پرداخت به مسائل و امور انسانی است و مقبولیت زیادی هم از جانب طیف‌های مختلف اجتماعی دارد. به همین خاطر، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، این سلسله جلسات را با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی و ادبی سعدی در آثارش، برای علاقه‌مندان به این شاعر و ادیب بزرگ زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌کند.

قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگ ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است. او عضو هیات امنای بنیاد فردوسی و یکی از پنج استاد برتر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ در سال ۱۳۹۰ است.

از آثار دکتر سَرّامی می‌توان به کتاب‌هایی همچون از رنگ گل تا رنج خار، باز هم اندر خم یک کوچه‌ایم، ای گدایان خرابات، شیرین‌تر از پرواز و مثنوی مینوی اشاره کرد.

این نشست‌ها، هر دو هفته یک‌بار، شنبه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارایه دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در این جلسات می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزه هنری حضور داشته باشند.

نخستین روز اردیبهشت ماه، که سالروز تولد شیخ اجل و استاد سخن سعدی شیرازی است، اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد اما پیشینه تعیین این روز در ابتدا در سال ۱۳۸۱ و به بهانه آغاز نگارش کتاب گلستان توسط مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز سعدی نامیده شده است.

کد خبر 6079708 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تجلیل از ۷۰ هنرمند ایلامی همزمان با هفته هنر انقلاب
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان