Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به دنبال انتشار توییتی از محسن هاشمی که از آمادگی او برای تصدی پست شهرداری تهران خبر می‌داد، محمد علیخانی گفت: در حال حاضر وزارت کشور درحال تهیه استفساریه در خصوص برطرف شدن ابهام شمولیت قانون بازنشستگی برای شهردار تهران است و همه اعضای شورا منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستند بنابراین گزینه‌ای تا این لحظه مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مراحل قبلی انتخاب شهردار، آقای محسن هاشمی اعلام آمادگی کرده و برخی اعضای شورا ازجمله بنده به دلیل توانایی‌های ایشان موافق حضورشان در راس هرم مدیریت شهری بوده‌ایم، گفت: اگر رفتن آقای افشانی از شهرداری تهران قعطی شود، کاندیداتوری آقای هاشمی به عنوان یک گزینه در جای خودش قابل بحث و بررسی است و شورا باید در این زمینه به اتفاق نظر برسد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اعضای شورا به دلیل عدم تزلزل مدیریت شهری؛ موافق ابقای آقای افشانی هستند و از وی حمایت می‌کنند، گفت: بی‌ثباتی در مدیریت شهری به نفع شهر و شهروندان نیست.

این عضو شورای شهر، با اشاره به تبعات خروج احتمالی محسن هاشمی رفسنجانی از شورای شهر گفت: حضور آقای هاشمی به دلیل تجربیات و دانش، غنیمتی برای اعضای شورای شهر محسوب می‌شود و در این مدت مدیریت ایشان در شورا اثربخشی لازم را داشته و رضایت اعضای شورا را به همراه داشته است اما اگر ایشان در راس هرم مدیریت شهری قرار بگیرد بازهم در کنار اعضای شورا خواهد بود.

وی با اشاره به نگرانی‌های برخی اعضای شورای شهر از خروج احتمالی محسن هاشمی از شورای شهر به دلیل ورود یکی از اعضای جناح مخالف گفت: من معتقدم با توجه همفکری و هماهنگی اعضای شورا، این نگرانی بی‌مورد است ولی همچنان که گفتم اکنون بحث برای شهردار شدن آقای هاشمی زود است چون متاسفانه نام آقای هاشمی برای برخی حساسیت‌زاست و توهین و تخریب به دنبال دارد و متاسفانه این روند در میان خودی‌های هم رواج دارد که دلیل این رفتارها برای من روشن نیست.

علیخانی ضمن تاکید بر اینکه این رفتارها درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز مصداق داشت، گفت: عده‌ای در زمان حیات آیت‌الله هاشمی، ایشان را تخریب می‌کردند و زمانی متوجه شدند که وی چه نقشی در زمان بحران‌ها ایفا کرده و به کشور و حتی جریان اصلاحات کمک می‌کرده است؛ که کار از کار گذشت.

وی در پاسخ به اینکه شورا درصورت قطعی شدن رفتن افشانی از شهرداری میلی به انتخاب سرپرست ندارد، گفت: اگر رفتن شهردار مسجل شد برای جلوگیری از ضررها و آسیب‌های احتمالی هرچه زودتر شهردار تهران را به صورت مستقیم انتخاب می‌کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمد علیخانی استفساریه افشانی قانون منع بکارگیری بازنشستگان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار