Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@18:00:30 GMT

تزریق چربی برای جوانسازی پوست یا بوتاکس؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۲۰۲۷

تزریق چربی برای جوانسازی پوست یا بوتاکس؟

رکنا: با این ترفندها همیشه پوست جوانی خواهید داشت.

در کودکی پوست قابلیت ارتجاعی زیادی دارد که با افزایش سن کاهش یافته و چربی زیر پوست کم شده و به تدریج حالت جمع‌شدگی همراه با چین و چروک در پوست ایجاد می‌شود که ظاهر آن را تغییر داده و بافت اطراف چشم و فک پایین را شل می‌کند. عواملی مانند کاهش وزن، استرس‌های زندگی، در معرض آفتاب بودن، استفاده از الکل و سیگار و عوامل ژنتیکی در این امر تاثیر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دوست دارید پوستتان دوباره جوانی خود را بازیابد، می‌توانید از روش‌های زیادی که برای لیفتینگ پوست وجود دارد، استفاده کنید.

روش های طبیعی زیادی برای لیفتینگ صورت وجود دارد اما اگر می‌خواهید سریع جواب بگیرید یا حوصله استفاده از روش‌های خانگی را ندارید می‌توانید از عمل لیفتینگ صورت استفاده کنید. عمل لیفتینگ، صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوانتر از آنچه هست نشان می‌دهد. این عمل معمولاً در افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود، اما در هر سنی قابل اجراست، در این عمل با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، نشانه‌های افزایش سن کاهش می‌یابد. برای گرفتن بهترین نتیجه باید در انتخاب متخصص دقت کنید

جوانسازی پوست

پوست ما نیاز به توجه زیادی دارد تا جوان، سفت و تازه بماند. جوانسازی پوست صورت کار ساده‌ای نیست و شما نمی‌توانید روند طبیعی پیری را متوقف کنید، اما می‌توانید با کم کردن چین و چروک و کم کردن سرعت تشکیل چروک‌های جدید با آن مقابله کنید. برای این کار هم روش‌های طبیعی و پزشکی زیادی وجود دارد.

استفاده از عصاره رازیانه یکی از این روش‌های طبیعی است. برای تهیه عصاره رازیانه کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم کنید. زمانی که آب جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند، شعله را خاموش و مخلوط را از صافی عبور دهید و کنار بگذارید تا عصاره رازیانه خنک شود. یک پارچه سفید نخی برداشته و آنرا به عصاره رازیانه آغشته نمایید و سپس به تمام پوست صورت خود بکشید. اجازه دهید عصاره برای ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آب بکشید.

همچنین متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای جلوگیری از خشکی صورت و چین و چروک پوست، تقویت کننده‌های پوست و آبرسانی را فراموش نکنید. بدین منظور می‌توانید از ماسک خیار استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. برای درست کردن این ماسک می‌توانید از پوست خیار و گلیسیرین استفاده کنید.

بوتاکس برای جوانسازی پوست صورت

امروزه در کشور‌های اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می‌شود. البته تزریق بوتاکسمنحصر به زیبایی نیست و برای درمان اسپاسم ماهیچه صورت یا دیگر قسمت‌ها، پرش پلک، اسپاسم ماهیچه‌های گردن، انقباض و تیک گردن، لوچی شدید چشم‌ها هم استفاده می‌شود.

قسمت‌هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می‌شود مثل گونه‌ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لب‌ها و حتی پشت دست‌ها را هم می‌توان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می‌شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

هر یک از این روش‌ها دارای مزایای خاص خود می‌باشد و با توجه به اهداف درمان ممکن است، هر یک در شرایط خاص نسبت به دیگری برتر باشد. میانگین ماندگاری هم بسته به تفاوت مواد تزریق متغیر است. نکته مورد توجه در این زمینه آن است که هر دوی این روش‌ها در صورت انجام با تکنیک مناسب، توسط فردی باتخصص، معتبر و مرتبط و استفاده از ابزار و مواد مناسب، کاملا موثر و مورد قبول می‌باشد.

میکرودرمابراسیون (لایه برداری مکانیکی پوست) برای جوانسازی

در این روش، پزشک Doctor یا کارشناس زیبایی، ناحیه‌ موردنظر را با کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده می‌کِشد تا پوست، ظاهری شفاف‌تر و یکدست‌تر پیدا کند. این روش فوق العاده و پیشرفته برای جوانسازی و زیبایی پوست، می‌تواند در برطرف شدن جای جوش و لک، از بین بردن و تمیز کردن جوش‌های سر سیاه، از بین بردن لک‌های پیری، ضخیم و سفت‌تر شدن پوست، روشن‌تر شدن پوست و ... موثر باشد. این عمل بر سطح پوست انجام می‌گیرد و یکی از امن‌ترین روش‌های زیبایی به شمار می‌رود. اغلب افراد میکرودرم را به استفاده از لیزر یا دارو‌های شیمیایی ترجیح می‌دهند. این روش هم سالم‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر است.

میکرودرم با پاکسازی پوست از سلول‌های مرده و تقویت فرآیند گردش خون و لنفاوی در اعماق پوست، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. تقویت گردش خون به معنای رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به سلول هاست که الاستیسیته پوست را تقویت می‌کند و جذب محصولات مراقبت از پوست را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. میکرودرم نه تنها منافذ پوست را مسدود نمی‌کند بلکه اندازه آن‌ها را کاهش می‌دهد.

مزوتراپی برای جوانسازی پوست

«مزوتراپی» یکی از اعمال زیبایی پزشکی است که بدون انجام عمل جراحی انجام می‌شود. در مزوتراپی برخی دارو‌های بیولوژیک مثل انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، دارو‌های هورمونی یا فاکتور‌های رشد (مولکول‌های طبیعی با ساختار پروتئینی) از طریق سوزن‌های بسیار ریز و در حجم بسیار کم و دفعات زیاد به بدن تزریق می‌شود. مزوتراپی کاربرد‌های فراوانی در زیبایی پوست، از بین بردن لک‌ها و چین‌و‌چروک‌های پوست، لاغری، کاهش درد، درمان ریزش مو و تقویت مو‌ها دارد.

کاربرد‌های مزوتراپی

۱. از بین بردن سلولیت و چاقی موضعی اندام‌های مختلف

۲. درمان ریزش مو

۳. درمان پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو

۴. برطرف کردن افتادگی پلک

۵. داشتن پوستی جوان و زیبا

۶. تسکین درد‌هایی مثل درد کمر و درد گردن، درد ناشی از آسیب‌های ورزشی، میگرن، عضلانی و اسکلتی

برداشتن خال

خال‌ها هرجای بدن ممکن است رشد کنند. بیشتر افراد بین ۱۰ تا ۴۰ خال در بدنشان دارند. بیشتر خال‌ها بی خطر هستند، اما برخی خال‌ها هم سرطانی هستند، به همین دلیل قبل از برداشتن آن‌ها باید به متخصص مراجعه کرد. بسیاری از افراد از روش‌های جراحی و پزشکی برای برداشتن خال استفاده می‌کنند، اما برخی افراد هم روش‌های خانگی و طبیعی را ترجیح می‌دهند. هرچند برخی معتقدند درمان خانگی جواب می‌دهد، اما هیچ تحقیقات رسمی این را تایید نکرده؛ بنابراین ضروری است که حتی قبل از استفاده از روش خانگی با متخصص مشورت کنید.

در مورد خال‌های بزرگ هم روش‌هایی وجود دارد که باعث محو شدن کامل خال نمی‌شود، ولی از نظر ظاهری وضعیت بهتری به وجود می‌آورد؛ مثل لایه برداری (پیلینگ)، درم ابرژن و لیزر که باعث کم رنگ‌تر شدن خال می‌شوند. در هر صورت برداشتن خال‌ های قسمت‌های مختلف بدن باید با انجام آزمایشات و معاینات دقیق صورت گیرد تا مشکل ساز نشود.

ترک‌های پوستی

برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می‌شوند. کلاژن پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می‌کند؛ اگر پوست به میزان کافی این پروتئین را نداشته باشد، به دلیل تغییرات به‌وجود‌ آمده دچار ترک‌خوردگی می‌شود. بارداری یکی از دلایل اصلی ایجاد ترک‌های پوستی است، اما افزایش یا کاهش وزن ناگهانی، رشد سریع، عوامل وراثتی، استرس و تغییراتی در وضعیت فیزیکی هم می‌توانند ترک پوستی ایجاد کنند. ترک پوستی ممکن است باعث شود احساس خوبی نسبت به ظاهرتان نداشته باشید، اما خوشبختانه راهکاری طبیعی و پزشکی زیادی برای کمتر کردن یا از بین بردن این خطوط وجود دارد. انتخاب روش درمان ترک‌ها به خودتان بستگی دارد، برخی افراد روش‌های پزشکی را می‌پسندند و برخی روش‌های درمان خانگی را انتخاب می‌کنند.

روغن کرچک را به عنوان درمان طبیعی بسیاری از مشکلات از جمله چین و چروک، لکه‌های پوستی، جوش و ترک‌های پوستی عنوان می‌کنند. بدین منظور کمی روغن کرچک روی ترک‌ها بمالید و با حرکات دورانی، ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ Massage دهید. دور ناحیه‌ی مورد نظر را با یک پارچه‌ی نخی نازک بپیچید و با کمک یک بطری آب گرم یا پَد حرارتی، دست کم نیم ساعت به این قسمت کمی گرما دهید. این کار را به مدت یک ماه هر روز انجام دهید.

شکر سفید نیز یکی از بهترین درمان‌های ترک پوستی است. می‌توانید از شکر برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری شکر خام را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و آن را روی ترک‌های پوستی تان بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید، هر روز قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید. این شیوه را یک ماه ادامه دهید تا ببینید که ترک‌ها روشن‌تر خواهند شد.

پزشکان متخصص پوست یا جراحان زیبایی نیز با استفاده از لیزر و دیگر روش‌های درمانی می‌توانند در از بین بردن این ترک‌ها به شما کمک کنند:

۱. لیزر پالسی

در این روش درمانی، جرقه‌های نوری بدون درد، روی ترک‌هایی که به‌تازگی ایجاد شده‌اند و رنگ آن‌ها قرمز است، وارد می‌شود. انرژی نور رگ‌های خونی زیر پوست را که موجب به‌وجودآمدن این علائم شده‌اند بهبود می‌بخشد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید خزایی دستگیر می شود

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی / او مرا باردار کرد و ناپدید شد !+ عکس

بهروز از مرد قصاب فیلم و عکس های وحشتناک گرفت / او عاشق زن قصاب شده بود ! + تصاویر

شلیک مرگ به وکیل دادگستری در گردنه نور آباد

دختر 21 ساله از پدربزرگش 2 قلو باردار شد + عکس

تجاوز پزشک سرشناس به خانم خبرنگار + عکس

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

تصادف در جاده شمال راز برادر نماینده زن شورای شهر تهران را برملا کرد

پیشنهاد رشوه ۲۵ بنز به مدیران آموزش و پرورش

ازدواج مجدد با ترانه زندگی ام را سیاه کرد / من و او از دبیرستان عاشق هم بودیم!

رفتار هتاکانه آقای کارگردان در پشت صحنه / بازیگر مشهور زن لو داد + عکس

دختر جودوکار ایران به خاطر حجاب از مبارزه محروم شد + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز پزشکی زیبایی تزریق چربی پزشک Doctor سلامت چاقی ماساژ Massage پوست متخصصان چربی دوست بوتاکس تزریق چربی عکس زن مرد دختر مرگ قتل تجاوز روزنامه نگار پرونده فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته

برای اینکه در یک هفته لاغر شوید و به تناسب اندام برسید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات شامل تغییر در سبک زندگی و عادت‌ها، تغییر رژیم غذایی و تغییر در برنامه‌های ورزشی هستند. البته توجه داشته باشید که نباید به صورت فشرده عمل کنید. 

به عنوان مثال برنامه‌های غذایی فشرده نتایج معکوس دارند و چندان برای سلامتی مناسب نیستند. در ادامه برخی نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

تغییر سبک زندگی

به گزارش فیت کلاب، برای لاغری در یک هفته، باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. عادت‌های روزانه تاثیر قابل توجهی بر تناسب اندام و کاهش وزن دارند. به عنوان مثال برخی عادات نامناسب مانند سیگار کشیدن یا عدم تحرک طی روز، بر متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما تاثیرگذار هستند. در نتیجه باید این عادات نامناسب را اصلاح کنید و سبک زندگی سالمی را برای خود انتخاب کنید. 

تعیین اهداف مناسب 

یکی دیگر از بهترین نکات برای لاغری در یک هفته، تعیین اهداف مناسب است. سعی کنید اهداف واقع گرایانه و قابل قبول داشته باشید. برخی افراد انتظارات غیر واقع گرایانه دارند. به عنوان مثال تصمیم می‌گیرند در یک هفته ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشند. اما واقعاً چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ 

هدف شما باید به گونه‌ای باشد که به سلامت جسمانی شما آسیب نرساند. به عنوان مثال، می‌توانید طی یک هفته بین یک الی دو کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما کاهش وزن بیشتر از ۴ الی ۶ کیلوگرم توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است بدن شما در معرض بروز مشکلاتی مثل سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی قرار گیرد.

سرعت مصرف غذا 

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، سرعت مصرف غذا است. سریع غذا خوردن آسیب بسیار زیادی به بدن وارد می‌کند و باعث افزایش وزن می‌شود پس پیشنهاد می‌کنیم برای هر وعده غذایی بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان بگذارید. 

غذا را به خوبی بجوید و عجله نکنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، جویدن کامل غذا به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند. علاوه بر این سریع غذا خوردن باعث پرخوری می‌شود. زیرا در این حالت، معده نمی‌تواند سریعا پیام‌های سیری را برای مغز ارسال کند.

کاهش کالری دریافتی 

یکی از مهم‌ترین مسائل برای لاغری در یک هفته، کاهش کالری دریافتی است. بهتر است در هر وعده مقدار کمتری غذا مصرف کنید. اخیراً یک مطالعه نشان داد که ارتباط مستقیم بین افزایش وزن و کشیدن غذای بیشتر در بشقاب وجود دارد. بنابراین بهتر است مقدار کمی غذا در بشقاب بریزید و همان مقدار را میل کنید.

 حتی نباید در مصرف غذاهای سالم نیز زیاده‌روی کنید. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای پر حجم و کم کالری را انتخاب کنید. به عنوان مثال سبزیجات و میوه‌ها حجم زیادی دارند و باعث پر شدن معده می‌شوند. در عین حال دارای مقدار کمی کالری هستند و باعث افزایش وزن نمی‌شوند.

جلو تلویزیون غذا میل نکنید 

یکی از عادات غذایی نامناسب که باعث افزایش وزن می‌شود، مصرف غذا جلوی تلویزیون است. این کار باعث می‌شود تا صرفاً روی فیلم تمرکز کنید و توجه به غذا نداشته باشید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، مصرف غذا در مقابل تلویزیون باعث پرخوری می‌شود. برای لاغری در یک هفته، باید برخی از این عادات را تغییر دهید و از مصرف غذا در مقابل تلویزیون خودداری کنید. 

از قانون ۸۰/۲۰ پیروی کنید 

این قانون بهترین گزینه برای کاهش وزن و لاغر شدن است. در این قانون، ۸۰ درصد رژیم غذایی شما باید شامل خوراکی‌های سالم و مقوی باشد. ۲۰ درصد باقیمانده باید شامل غذاهای مورد علاقه و دلخواه باشد. 

لاغر شدن در یک هفته با ورزش امکان پذیر است؟

اگر فعالیت‌های ورزشی به شکل مناسبی انجام شوند، تاثیر بسیار زیادی بر لاغری خواهند داشت. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا وزن خود را به سرعت کاهش دهید و به تناسب اندام برسید. 

برخی از ورزش‌های هوازی مانند دویدن، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری، بهترین گزینه برای لاغر شدن در یک هفته هستند. علاوه بر این، فعالیت‌های ورزشی هوازی باعث افزایش ضربان قلب، افزایش متابولیسم و تجزیه چربی‌های اضافی بدن می‌شوند. 

اهمیت ورزش برای لاغری در یک هفته 

برخی تمرینات مانند رقص، دویدن و پرش بدون طناب، تاثیر بسیار زیادی بر تناسب اندام دارند. اگر تمایل برای انجام دادن این ورزش‌ها ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پیاده‌روی را امتحان کنید. پیاده‌روی یک ورزش هوازی ساده و سبک برای تجزیه چربی‌های اضافی بدن است. می‌توانید محیط‌های مختلف مثل پارک یا حیاط را برای پیاده‌روی انتخاب کنید.

 در کنار این ورزش، می‌توانید تمرینات قدرتی با وزنه انجام دهید. این تمرینات باعث افزایش حجم عضله می‌شوند. اگر به برنامه ورزشی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از مربیان ورزش کمک بگیرید. این افراد به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسید و طی بازه زمانی کوتاهی لاغر شوید.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری در یک هفته 

سوال مهمی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چه بخوریم تا در یک هفته لاغر شویم؟ توجه به رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه بهترین نکات غذایی برای لاغر شدن در یک هفته را برای شما بیان می‌کنیم: 

سبزیجات سالم 

میزان مصرف سبزیجات چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی را افزایش دهید. وعده‌های غذایی باید به گونه‌ای تنظیم شوند که حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، چربی‌های سالم و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات باشند. بهتر است بیشتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات طی روز مصرف نکنید.

 اما به طور کلی، می‌توانید برای تعیین مقدار کربوهیدرات مصرفی با متخصص تغذیه مشورت کنید. علاوه بر این، نباید خود را به تعداد کمی از غذاها محدود کنید. می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای سالم را به رژیم خود اضافه کنید و از برنامه خود لذت ببرید.

سبزیجاتی که حاوی مقدار کمی کربوهیدرات هستند را به رژیم خود اضافه کنید. برخی از این سبزیجات شامل کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، کلم پیچ، چغندر، کاهو، خیار و کرفس هستند. بهتر است سبزیجات را به صورت بخارپز شده میل کنید. نیازی به سرخ کردن سبزیجات نیست. زیرا سرخ کردن سبزیجات، بخشی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان موجود در آن‌ها را از بین می‌برد. 

مصرف پروتئین 

برخی از منابع غذایی پروتئینی سالم شامل سفیده تخم مرغ، سویا و مرغ هستند. علاوه بر این می‌توانید ماهی‌هایی مانند ماهی سالمون، قزل آلا و صدف‌هایی مثل میگو و خرچنگ را به رژیم خود اضافه کنید. این ترکیبات  سرشار از پروتئین هستند. ماست یونانی بدون چربی هم گزینه مناسبی برای جذب پروتئین است. 

چربی های سالم 

برخی از منابع چربی سالم شامل آووکادو، آجیل، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو هستند. این چربی‌های سالم را به رژیم خود اضافه کنید. این مواد غذایی گزینه‌های بهتر و سالم‌تری نسبت به چربی‌های اشباع شده هستند.

کاهش مصرف شیرینی 

از مصرف بیش از حد شیرینی و شکلات خودداری کنید. زیرا این ترکیبات حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند. شیرینی و شکلات باعث افزایش ترشح انسولین می‌شوند. این هورمون برای ذخیره چربی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

به همین دلیل برای افرادی که رژیم‌های لاغری را دنبال می‌کنند، چندان مناسب نیست. زمانی که سطح انسولین بدن کاهش یابد، فرایند تجزیه چربی آغاز می‌شود. این مسئله به بهبود عملکرد کلیه و دفع سدیم اضافی از بدن کمک می‌کند. 

کاهش مصرف خوراکی ناسالم 

از مصرف خوراکی‌های ناسالم که سرشار از نشاسته و کربوهیدرات هستند، خودداری کنید. برخی از این خوراکی‌ها شامل چیپس، پفک و مواردی مانند این هستند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم مصرف خوراکی‌های چاق کننده مانند نوشابه، آبنبات و مواردی مانند این را کاهش دهید. 

کاهش مصرف چربی حیوانی 

تا حد امکان از مصرف چربی‌های حیوانی خودداری کنید. این چربی‌ها در گوشت قرمز و گوشت گاو یا بره وجود دارند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، چربی‌های حیوانی باعث افزایش وزن و کاهش متابولیسم بدن می‌شوند. این مسئله تاثیرات نامطلوبی بر هضم غذا دارد. 

مصرف قند طبیعی 

قندهای طبیعی را به رژیم خود اضافه کنید. این مواد غذایی گزینه‌های بهتری نسبت به قندهای مصنوعی هستند. به عنوان مثال می‌توانید میوه‌هایی مانند تمشک، زغال‌اخته و توت فرنگی مصرف کنید. به جای اینکه هنگام صرف صبحانه از شکر استفاده کنید، می‌توانید عسل مصرف کنید.

اهمیت برنامه ریزی برای لاغری طی یک هفته 

یک برنامه غذایی ۷ روزه داشته باشید. لیست برنامه غذایی برای لاغری باید شامل وعده‌های غذایی اصلی و وعده‌های غذایی کوچک باشد. وعده‌های غذایی کوچک در میان وعده‌های غذای اصلی مصرف می‌شوند. برنامه شما باید به گونه‌ای باشد که هر روز در زمان‌های مشخصی غذا مصرف کنید. 

به هیچ وجه وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید. مصرف حدود ۱۴۰۰ کالری طی روز همراه با انجام فعالیت‌های ورزشی، به کاهش وزن کمک می‌کند. وجود یک برنامه غذایی برای رسیدن به موفقیت و تناسب اندام ضروری است. 

حتی اگر قصد دارید در بازه زمانی یک هفته لاغر شوید، باز هم باید به وعده صبحانه توجه داشته باشید. صبحانه اهمیت بسیار زیادی برای تناسب اندام دارد. سعی کنید یک صبحانه کوچک و سرشار از پروتئین مصرف کنید. پروتئین انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد و از افت قند خون جلوگیری می‌کند. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • این اسید لاغرتان می‌کند