Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از اینکه بسیاری از موسسات فرهنگی چشم انتظار حمایت‌های مادی از ناحیه دولت هستند، گفت: این موسسات تلاش کنند تا از ظرفیت واقفین و خیرین قرآنی بهره مند گردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز چهارشنبه 18 مهر در نشست صمیمی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان زنجان گفت: اگر تمام دستگاه‌ها در حوزه قرآن و عترت متولی باشند، ناخودآگاه مشکلاتی پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با درخواست حمایت دستگاه های متعددی که برنامه های قرآنی اجرا می کنند، مواجه است، خاطرنشان کرد: بسیاری بر این باور هستند که دولت بایستی از اجرای چنین برنامه هایی حمایت کند در حالی‌که دولت جایگاه حاکمیتی دارد و در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وارد می‌شود.

 

کرباسی به اصل خصوصی سازی و اجرای برنامه‌ها از سوی موسسات و مراکز خصوصی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود چنین تاکیدی موسسات حوزه‌های مختلف چشم به دست دولت دوخته‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه بسیاری از علاقمندان به حوزه قرآن وعترت جلسات خانگی تشکیل می‌دهند، گفت: این جلسات خانگی وقتی وارد رقابت سالم در بخش‌های مربوط به آزمون‌های قرآن و عترت می‌شوند، تلاش می‌کنند تا با ارتقای آموزش به مخاطبان خود رتبه‌های بهتری کسب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه موسسات فرهنگی قرآن و عترت تلاش کنند تا حمایت‌های واقفین و خیرین در این حوزه را به خود جذب کنند، تصریح کرد: موسسات قرآنی تلاش کنند تا بودجه های موسسات خود را از طریق این خیرین تامین کنند چراکه دولت وظیفه استانداردسازی آزمون‌ها و اعطای گواهی را برعهده دارند.

این مقام مسوول با یادآوری پیش بینی ورشکستگی دولت به جهت فربه شدن بدنه دولت موجب شده است تا طرح بازنشستگی نیروهای دولت از راس تا بدنه اجرا و زمینه برای حضور نیروهای جوان فراهم شود، به پیشنهاد یکی از حاضران در جلسه منبی بر تشکیل اتحادیه موسسات قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: تشکیل اتحادیه سازوکارهای خاص خود را دارد که در صورت تایید اعضا می تواند زمینه خوبی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی در استان باشد.

 

کرباسی در پایان خواستار تداوم جلسه با موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان زنجان شد و گفت: این جلسات در راستای ارتقای قرهنگ قرآن و زدودن فرهنگ مهجوریت از قرآن تشکیل می شود.

 

در پایان جلسه از مسوولان موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان زنجان با اهدای لوحی تقدیر شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اربعین حسینی همایش تعطیلی مدارس نیروی انتظامی کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزانی موسسات فرهنگی قرآن و عترت اتحادیه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد  امروز در نشست ستاد ملی دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهاد‌های فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، گفت: در دهه کرامت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد همچنین با استقبال از شعار‌های محوری دهه کرامت تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران نیز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود از این شعار‌های محوری بهره خواهد گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: همه این فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی برود که نسل جوان بیشترین بهره را از این برنامه‌ها ببرد و اثر گذاری آن درجامعه کاملا محسوس باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های مادی و معنوی و انسانی که به خدمت گرفته می‌شود باید تلاش کنیم هرسال بیش‌ترین بهره وری را نسبت به سال قبل از این برنامه‌ها داشته باشیم و بیش‌ترین اثرگذاری فرهنگی را شاهد باشیم.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه در اینگونه امور و برنامه‌های فرهنگی باید از نخبگان فرهنگی بهره گرفت تصریح کرد: این برنامه‌ها باید حاصل اتاق‌های فکری باشد که نسبت به حوزه فرهنگ و دین بیش‌ترین اشراف را داشته باشند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در کنار اجرای برنامه‌های مردمی، نهاد‌های فرهنگی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را ایفا کنند گفت: در انجام اینگونه امور فرهنگی و مناسبتی همانند ایام عاشورا، فاطمیه و... باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند