Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:15:10 GMT

صنایع پیشتاز رشته های تخصصی شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۲۴۵۸

صنایع پیشتاز رشته های تخصصی شوند

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس گفت: صنایع باید پیشتاز رشته های تخصصی باشند تا میان دانشگاه و صنعت تعاملی مناسب برقرار شود.

محمد جواد ناطق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره وضعیت بازار کار رشته های فنی و مهندسی اظهار کرد: در حال حاضر معضل بیکاری تنها مختص به رشته های فنی و مهندسی نیست بلکه اشتغال در کشور ما به واسطه فرصت های خاص در جامعه پیش می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در جامعه کنونی تمامی رشته ها با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند از این رو باید به مسئله اشتغال و از آن مهم تر ارتباط میان صنعت و دانشگاه به عنوان یک پدیده اقتصادی نگریست.
استاد رشته مکانیک دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه فرصت های شغلی براساس نیازهای جامعه بوجود می آید، گفت: در واقع در هر جامعه ای کمبود های موجود است که ایجاد شغل های جدید منجر می شود، براین اساس کارآفرینی بر مبنای شناخت درست جامعه و نیازهای مردم میسر می شود.

** راه بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در دست اقتصاددانان است
ناطق در ادامه درباره چگونگی بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه گفت: به صنعت و دانشگاه باید به دید دو پدیده اقتصادی بنگریم.
وی افزود: پدیده های اقتصادی ، خود راه را به درستی باز می کنند در غیر این صورت تمامی تلاش ها برای بهبود تعامل صنعت و دانشگاه بی نتیجه خواهد ماند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به بی ثمری تمامی تلاش هایی که برای برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه انجام شده، تأکید کرد: در حال حاضر صرفه اقتصادی کارخانجات با ایده آل های دانشگاه عجین نیست چرا که هرکدام به طور مستقل راه خود را دنبال می کنند.
ناطق یادآورشد: دانشگاه و صنعت هرکدام به صورت جداگانه پروژه های زمانبری را در دست انجام دارند که سبب می شود تلاش برای بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه بی نتیجه بماند.
وی راه حل بهبود تعامل میان صنعت و دانشگاه را به مشکلات موجود در اقتصاد کلان کشور مرتبط دانست و گفت: معضل بیکاری و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در زمینه نارسایی های مزمن و غیر مزمن اقتصادی است که باید توسط اقتصاد دانان رفع شود.

** دختران در رشته های فنی می درخشند
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس همچنین درباره نیازجامعه به تحصیل دختران در رشته های فنی و مهندسی اظهار کرد: نباید با نگاه جنسیتی به رشته های دانشگاهی نگاه کرد، از دختران هم در رشته های فنی و مهندسی به خوبی استقبال می شود.
ناطق ادامه داد: رشته های فنی به ظرافت های خاصی نیاز دارد که دختران به خوبی می توانند در برخی از این رشته ها با دقت نظر کافی بدرخشند.
وی خاطر نشان کرد: با وجود موفقیت های بسیار دختران در رشته های فنی و مهندسی اما هنگام انتخاب رشته در کنکورهای سراسری متوجه تقاضای پایین دختران در این رشته ها می شویم.
ن.م**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تربيت مدرس رشته هاي فني صنايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 6092913 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای