Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه گفت: ایده های خلاقانه نیاز امروز دانشگاه علمی کاربردی برای کاربردی شدن مباحث قرآنی و رشد این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد حسین امید» در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، گفت: ایده های خلاقانه نیاز امروز دانشگاه علمی کاربردی برای کاربردی شدن مباحث قرآنی و رشد این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تبعیت از قرآن را راه حل برطرف کردن مشکلات جامعه برشمرد و افزود: استفاده از نسخه های قرآنی در طرح ها و ایده ها می تواند راهکاری برای حل مشکلات باشد.

 

وی دانشگاه ها را متولی آموزش های کاربردی علوم دینی و قرآنی برشمرد و افزود: این موضوع از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

 

در ادامه این مراسم «احمدرضا پیش بین» فعالیت های قرآنی را در بین همه فعالیت های فرهنگی دارای بالاترین مرتبه دانست و افزود: قرآن کتاب همه اعصار است و کسانی مقرب تر هستند که با این کتاب الهی انس بیشتری داشته باشند.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به اهمیت تلفیق آموزه های قرآن و عترت در دانشگاه های علمی کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: از همه واحدهای استانی در خواست دارم تا در این زمینه ایده های نو و خلاقانه ارائه کنند.

 

وی به حضور 13 هزار نفر در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: باید برای افزایش مخاطبان این مسابقات تلاش بیشتری کنیم و علاوه بر توسعه کمی به دنبال تعمیق معارف قرآنی باشیم.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مجلس سردار اشتری شیراز اردبیل خراسان جنوبی کانون های مساجد سیل در گیلان بیرجند محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی مسابقات قرآنی مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی

یک مسلمان فرانسوی می‌گوید: با وجود سخت‌گیری‌های دولت فرانسه نسبت به موضوع حجاب مسلمانان، هر روز به تعداد دخترانی که به حجاب روی می‌آورند، افزوده می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست جایگاه قرآن در فرانسه با حضور مدیر مؤسسه قرآنی ایجوکار فرانسه و علی علوی، مسلمان فرانسوی، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست که با استقبال مردم و طرح پرسش از سوی آنان همراه بود، مدیر مؤسسه قرآنی ایجوکار فرانسه به پرسش‌ها پاسخ دادند.

قرآن در بین مسلمانان و غیرمسلمان فرانسه، چه جایگاهی دارد؟

مسلمانان در فرانسه پیرو مذاهب مختلفی همچون شیعه، سنی و صوفی هستند که قرآن کریم باعث ایجاد اتحاد بین این مذاهب شده است. همچنین بسیاری از افراد غیر مسلمان در کشور فرانسه علاقه‌مند به کتاب قرآن هستند و این کتاب آسمانی را مانند تورات و انجیل یک کتاب مهم می‌دانند.

خیلی از مردم دوست دارند بدانند که آموزه‌های قرآن چیست و چه مطالبی در قرآن بیان شده است. در برخی از دانشگاه‌ها قرآن را به دانشجویان آموزش می‌دهند.

در فرانسه افرادی که به امور فرهنگی علاقه‌مند هستند بیشتر به مطالعه قرآن روی می‌آورند. همچنین در رشته‌های دینی در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه سوربن قرآن به صورت کوتاه و مختصر معرفی می‌شود.

 

حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن

 

چهره‌های شاخص قرآنی در فرانسه را که می‌شناسید، معرفی کنید.

شخصی در فرانسه هست به نام امام محمد بجهفی که از جزیره کومور به فرانسه می‌آید. ایشان امام جماعت یکی از مساجد فرانسه است. هرچند که ایشان از اهل تسنن است اما با شیعیان نیز رابطه خوبی دارند.

امیر معزّی چه جایگاهی در فرانسه دارد؟

ایشان در دانشگاه محبوبیت بالایی بین دانشجویان دارد و در رابطه با سؤالات پیرامون شیعه و صوفیه خیلی معروف است. اخیراً کتابی نوشته‌اند پیرامون قرآن کریم که در خیلی از موارد نیاز به بررسی و پاسخگویی دارد.

مسلمانان در فرانسه در رابطه با تبلیغ اسلام با چه مشکلاتی رو به رو هستند؟

در همه کشورها افرادی هستند که ضد اسلام کار می‌کنند اما در فرانسه مخالفین اسلام تحت نظر دولت هستند به این صورت که کسی اجازه بی احترامی به ادیان دیگر را ندارد، اما می‌توانند نسبت به مطالب دیگر ادیان انتقاد داشته باشند.

دولت فرانسه خود را دولتی لائیک معرفی می‌کند و اجازه نقد ادیان را به هر یک از ادیان دیگر می‌دهد که متأسفانه در چند سال اخیر فشار بیشتری بر روی اسلام وارد شده است.

در مورد مسأله حجاب هم رئیس جمهور تصریح کرد که ما با حجاب دختران و زنان مخالفیم و در فضاهای دولتی مانند مدارس، ادارات و بیمارستان‌های دولتی افراد اجازه استفاده از روسری و پوشش سر ندارند؛ اما در مدارس خصوصی و یا بیمارستان‌های خصوصی منعی وجود ندارد. اما با وجود همه این سخت‌گیری‌ها، به تعداد دخترانی که به حجاب روی می‌آورند، افزوده می‌شود.

 

خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

 

قرآن در سبک زندگی مردم فرانسه، چه تأثیری داشته است؟

از آنجا که در کشور فرانسه دین اسلام بین افراد گسترش زیادی ندارد، مسلمانان باید در رابطه با معارف قرآن خودشان را تقویت کنند چرا که در بسیاری از اوقات از طرف غیر مسلمانان با پرسش‌هایی در مورد قرآن مواجه می‌شوند که باید پاسخگوی آنها باشند.

جوانان مسلمان فرانسوی، بسیار زیاد در مورد شبهات پیرامون قرآن تحقیق می‌کنند تا بتوانند علاوه بر تقویت بنیه‌های علمی و اعتقادی خود، جواب افراد شبهه کننده را نیز بدهند. مؤسسات قرآنی در فرانسه خیلی زیاد هستند و تقریباً همگی اهل تسنن هستند. آموزش قرائت، تجوید و غیره به صورت حضوری و غیر حضوری به زبان فرانسه وجود دارد.

فعالیت‌های شخصی شما در مورد قرآن در فرانسه چگونه است؟

در سال گذشته که ما به نمایشگاه قرآن آمدیم، در بسیاری از نشست‌ها و مصاحبه‌ها با این سؤال مواجه می‌شدیم که چه تعداد مؤسسات قرآنی شیعه در فرانسه وجود دارد که متأسفانه ما جواب می‌دادیم مؤسسه‌ای وجود ندارد. اما اکنون با لطف پروردگار تقریباً به مدت سه ماه است که از طریق رایزنی با دوستان فرانسوی یک مؤسسه قرآنی در فرانسه راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق جوانان را با معارف قرآنی آشنا کنیم. همچنین امیدواریم که بتوانیم جوانان را به ایران بیاوریم تا در دوره‌‌های قرائت، تجوید و معارف قرآن آموزش ببینند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند