Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استعلام پيامکي چک‌هاي صيادي از طريق پيامک با سرشماره 701701براي مشترکان تمامي اپراتورهاي تلفن همراه با تعامل بانک مرکزي، شرکت خدمات انفورماتيک، همراه اول و جيرينگ امکان‌پذير شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سامانه صياد (صدور يکپارچه الکترونيکي دسته چک) يکي از اقدامات بانک مرکزي به منظور يکپارچه سازي فرآيند صدور دسته چک هاي بانکي و بازگرداندن اعتبار به چک پياده سازي و اجرا شده است؛ در سامانه صياد با ثبت دسته چک‌هاي صادر شده يک بانک اطلاعاتي يکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ايجاد شده که دريافت کننده چک مي‌تواند با دستورالعمل‌هاي موجود نسبت به بررسي وضعيت چک اقدام کند تا از هويت و وضعيت چک صادر شده اطمينان حاصل کند؛ در حقيقت اهداف اين سامانه کاهش تنش اعتباري و افزايش قدرت نظارت بر فرايند صدور چک‌ها، اختصاص شماره شناسه منحصر به فرد به هر برگه چک، تسهيل امکان پيگيري هر برگ چک به صورت مجزا در سراسر کشور، استعلام اعتبار صاحبان حساب و صاحبان امضاء، استعلام به ازاي هر دسته چک در خواستي، حذف قدرت شعب در صدور دسته چک و جلوگيري از چاپ دسته چک براي افراد فاقد صلاحيت و داراي سوء پيشينه، اختصاص بارکد دوبعدي به هر برگ چک بانکي که حاوي اطلاعات برگ چک و صاحبان حساب، تسهيل و سرعت بخشيدن به خواندن مکانيزه اقلام اطلاعاتي و استعلام برگ چک، قابليت چاپ دسته چک توسط چاپگرهاي متنوع و ايجاد يک بانک اطلاعاتي يکپارچه و مدرن از وضعيت اختصاص دسته چک هاي موجود در کشور از طريق شناسه 16رقمي منحصر به فرد چک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همراه اول به عنوان نخستين و بزرگترين اپراتور تلفن همراه کشور در نمايشگاه تلکام 2018 جديدترين فناوري‌ها، خدمات و سرويس‌هاي خود را به نمايش بازديدکنندگان قرار داد که برخي از اين خدمات با توجه به اهميت حوزه پولي و مالي و ضرورت تعامل اپراتورها با نهادهاي بانکي و خدمات مالي به منظور بهبود خدمات به مشتريان به حوزه خدمات مالي نوين ارتباط داشت؛ يکي از خدمات جديد همراه اول در حوزه سرويس‌هاي ارزش افزوده سامانه استعلام پيامک چک‌هاي صيادي با سرشماره پيامکي 701701با تعامل بانک مرکزي و شرکت خدمات انفورماتيک است که توسط جيرينگ به عنوان زيرمجموعه فعال همراه اول در حوزه خدمات مالي طراحي و توسعه پيدا کرده است.
دريافت کننده چک صيادي از طريق اين سامانه و بدون مراجعه به بانک مي‌تواند تنها با ارسال شناسه 16رقمي چک به صورت " شناسه *1*1 " و پرداخت 500تومان براي هر بار استعلام وضعيت چک مي‌تواند اصالت و خوش حسابي صاحب چک را بررسي و بعد از آن چک را دريافت کند که با استفاده از اين روش مي‌توان سرعت براي استعلام وضعيت و اصالت چک‌ها را افزايش و مراجعات بانکي بدين منظور را کاهش داد؛ همچنين با استعلام سريع در هنگام صدور چک توسط صاحب چک، متقاضي چک مي‌تواند با استعلام از دريافت چک‌هاي بدون اصالت يا چک‌هايي که صاحب چک خوش حساب نيست خودداري کند.
به گزارش ايبِنا، يکي از مديران شرکت جيرينگ گفت: در حال حاضر سرويس استعلام چک‌هاي صيادي به صورت آزمايشي اجرايي شده است و به زودي با حضور اصحاب رسانه و برخي مديران بانک مرکزي، شرکت خدمات انفورماتيک و جيرينگ رونمايي خواهد شد و از آن پس به صورت کامل سرويس دهي خواهد کرد؛ اين سامانه با تعامل بانک مرکزي و شرکت خدمات انفورماتيک با ارائه دسترسي‌هايي به جيرينگ طراحي شده و مي‌تواند اصالت و وضعيت چک‌هاي جديد با عنوان چک‌هاي صيادي را اطلاع دهد؛ سرويس استعلام پيامکي چک‌هاي صيادي از سوي همراه اول طراحي شده اما براي مشترکان ساير اپراتورهاي تلفن همراه نيز در دسترس است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدلهای تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدلهای گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

انتهای پیام/+

 

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • باران بهاری در راه مازندران
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی