Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی  گفت: وحدت و یکپارچگی ملی عامل اصلی اقتدار و عظمت نظام اسلامی در حیات 40 ساله بوده است و اکنون نیز با گسترش وحدت ملی می توان ساختار تهدید و توطئه دشمنان را در هم شکست.

وی ادامه داد: رعایت موازین اسلامی از قبیل برخورداری از وجدان کاری، احترام به حقوق ملت و پرهیز از احتکار و گران فروشی و اخلاقمداری در بین کسبه از دیگر عوامل موفقیت در نظام اسلامی است که باید در جامعه جاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اظهار داشت: تقوا، صداقت و تعهد بالا در رفتار و کار خصیصه محوری مدیران و فعالان اقتصادی و کسبه در نظام اسلامی است و این تکالیف باید با وسواس دنبال و نهادینه شود.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ولایت فقیه سرمایه بزرگ نظام اسلامی است و خداوند متعال این نعمت ارزشمند را به ملت ایران ارزانی داشته و در تاریخ انقلاب اسلامی ابتدا رهبری امام راحل و سپس مقام معظم رهبری عامل عزت و افتخار ملت ایران بوده است.

وی تاکید کرد: ملت ایران باید شاکر نعمت ولایت فقیه باشند و برای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی پشتیبانی و صیانت از معظم له را سرلوحه امور قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تکبر، حسد و تعصب آفت در کمین جامعه است که ارزش های والای انسانی و اسلامی را تخریب می کند و همه باید آگاهانه در منزوی کردن این خصایص رذیل گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: تعصبات خشک قومی، مذهبی و قبیله ای همواره آسیبی بزرگ در راستای وحدت و یکپارچگی ملی بوده و تنها راه مقابله با این آسیب بزرگ حرکت آحاد جامعه در مسیر صیانت از منافع ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی برای برگزاری آیین پیاده روی اربعین حسینی را تکلیف دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد و گفت: این آیین معنوی نمادی برای جهان اسلام است که پیام وحدت، همگرایی و آزادی خواهی را در خود دارد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: اجتماع عظیمی که از مسلمانان در ایام اربعین حسینی در عراق تشکیل می دهند در هیچ جای جهان سابقه ندارد و هر سال شماری از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این آیین بوده اند که این مهم عظمت فرهنگ عاشورایی را می رساند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تامین امنیت و نظم کامل برای راهپیمایی اربعین تکلیفی مهم برای تمامی ارکان اجرایی و انتظامی و امنیتی است و باید بهترین شرایط برای زایران حسینی در این ایام فراهم باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق استان مرکزی دستگاه های اجرایی استان سرمایه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند