Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر دالوندی در نشست شورای عالی که روز چهارشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، با ارائه گزارش عملکردی  از فعالیت های اخیر سازمان نظام پرستاری، گفت: در حال حاضر جامعه پرستاری با کمبود نیرو در بخش های مختلف مواجه است که با تلاش های معاون پارلمانی و حقوقی سازمان نظام پرستاری و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نشستی با حضور معاون پرستاری، معاون کل وزارت بهداشت و رئیس اداره امور استخدامی در محل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، برگزار و کمبود نیروی پرستاری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با گزارشات وزارت بهداشت و طبق آماری که سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری ارائه داد، تأثیر خوبی از پرستاری ارائه شد و عدم جذب نیروی پرستاری و خلاءهای موجود، مطرح و مورد واکاوی قرار گرفت.

دالوندی ادامه داد: این نشست به عنوان دریچه ای گشوده شده به روی پرستاری و پل ارتباطی سازمان نظام پرستاری با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس محسوب می شود و امیدواریم که شرایط جذب سالانه ۳۰ هزار پرستار فراهم شود.

وی افزود: همچنین بودجه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه ۹۸ نیز تعیین گردد تا مشکلات پرستاران به نوعی کمتر شود. 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به رشته مراقبین سلامت، اظهارداشت: واکنش های سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و انجمن های پرستاری توانست از ایجاد این رشته موازی جلوگیری شد.

وی با اشاره به اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران، تاکید کرد: در خصوص پراونه صلاحیت حرفه ای نیز باید گفت که بر اساس قوانین موجود اجرا و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به عهده سازمان نظام پرستاری است و وزیر بهداشت نیز با اعطای پروانه توسط سازمان نظام پرستاری موافق بوده اما متاسفانه معاونت پرستاری با اعلام مواضع آن را به هیئت مدیره های سراسر کشور اعطا کرده است که سازمان مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده زیرا هیئت مدیره ها سنگ زیربنایی سازمان نظام پرستاری محسوب می شوند بنابراین باید این عمل از طریق سازمان نظام پرستاری انجام شود.

دالوندی در ادامه  به وضعیت تعاونی اعضا و شاغلین پرستاری پرداخت و افزود: براساس استعلام های موجود تعاونی تحت نظارت سازمان نبوده و به عوان یک ارگان مجزا عمل می کند.

کد خبر 4426531 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستار سازمان نظام پرستاری اربعین ۹۷ وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سرطان دارو بیماری های قلبی و عروقی ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت بیمارستان شیمی درمانی سالمندی مشروبات الکلی اورژانس کشور چشم پزشکی نقشه برداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تصاویری زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری! (فیلم)
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن