Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:26:06 GMT

۲۰۰ میلیون دستگاه به دستیار صوتی گوگل مجهز شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۳۶۴۸

۲۰۰ میلیون دستگاه به دستیار صوتی گوگل مجهز شدند

بالغ بر ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت تجهیز شده و کاربران از ان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، یکی از قدرتمندترین و بهترین دستیارهای صوتی در جهان گوگل اسیستنت (Google Assistant) بوده است که با وجود آن، کاربران قادر هستند در کنار گوشی هوشمند خود از سایر دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمندشان نیز استفاده کرده و با بهره‌گیری از دستورهای صوتی، به انجام کارهای موردنظر خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به‌تازگی تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که دستیار صوتی اختصاصی گوگل معروف به گوگل اسیستنت (  Google Assistant ) برروی بیش‌تر از ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند اعم از گوشی و تبلت نصب و استفاده شده است.

این دستیار صوتی که برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی برروی گوشی‌های اختصاصی گوگل یعنی سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ارائه و منتشر شده بود، خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین ابزارهای هوشمند توسعه داده شده از سوی این شرکت تبدیل شد و هرروزه به تعداد طرفدارانش نیز اضافه شد.

حالا بعد از گذشت دو سال، گوگل اسیستنت با استفاده برروی گوشی‌های برندهای مختلف نظیر سامسونگ، گوگل، لنوو، ال جی و غیره بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و توسط تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل نیز بهره‌برداری شده است.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم آن در اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس است که از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده و به نظر می‌رسد در آینده مورد استقبال بسیار بیش‌تری نیز قرار بگیرد.

بر اساس یافته‌های پژوهش‌های انجام شده، کاربران از دستیارهای صوتی بیش‌تر به‌منظور تنظیم ساعت زنگ‌دار، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام کوتاه و سفارش آنلاین و از راه دور غذا و گل استفاده کرده‌اند که در این میان، دستیار صوتی و هوشمند گوگل اسیستنت بیش‌تر از همه پاسخ‌دهی مناسب، سریع و درستی را برای خود به ثبت رسانیده است.

در میان دستیارهای صوتی توسعه داده شده توسط شرکت‌های مختلف تکنولوژی، دستیار صوتی گوگل اسیستنت برروی پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند در مقایسه با پلت‌فرم اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم موفق‌تر عمل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دستیار صوتی گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از دیجیاتو،به‌تازگی پستی در یک انجمن آنلاین منتشر شده که در آن به ساخت نام دامنه و گواهی امنیتی برای «search.chatgpt.com» اشاره شده است. البته در حال حاضر، این آدرس وجود خارجی ندارد و هیچ صفحه‌ای با آن باز نخواهد شد. علاوه بر این، «پیت هوانگ»، محقق هوش مصنوعی، در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به این دامنه، به تاریخ ۹ می (۲۰ اردیبهشت) نیز اشاره کرده است.

در حال حاضر، اطلاعات بسیار کمی در مورد موتور جستجوی احتمالی ChatGPT وجود دارد که احتمالاً مانند Perplexity و Google Gemini، براساس سوالات پرسیده‌شده توسط کاربران کار خواهد کرد.

موتور جستجو ChatGPT رقیب جدی گوگل؟

انتشار این خبر، احتمالاً برای گوگل بسیار نگران‌کننده خواهد بود که در بیش از دو دهه گذشته، بر بازار موتور‌های جستجو تسلط داشته است و ۹۰ درصد از کل جستجو‌های جهانی را به خود اختصاص داده است. «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، ماه گذشته در طی مصاحبه‌ای با «لکس فردمن»، گفته بود که ChatGPT می‌تواند آینده جستجو باشد.

او در جریان مصاحبه خود گفته بود:
«اگر بتوانیم موتور جستجوی بهتری نسبت به گوگل بسازیم، فکر می‌کنم باید این کار را انجام دهیم. گوگل ۱۳ تبلیغ و ۱۰ لینک آبی به شما نمایش می‌دهد. اما چیزی که مرا بسیار هیجان‌زده می‌کند این است که شاید راه بسیار بهتری برای کمک به مردم در یافتن اطلاعات مدنظر خود وجود داشته باشد.»

موتورجستجو OpenAI می‌تواند رویکرد‌های متفاوتی را دنبال کند. به‌عنوان مثال، Perplexity از رویکرد چت‌بات استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند از آن سؤال بپرسند و سپس نتایج جستجوی آنها توسط هوش مصنوعی نمایش داده می‌شود. گوگل جمینای نیز بیشتر از یک رویکرد چت‌محور بهره می‌برد و علاوه بر لینک جستجوی گوگل، تجزیه‌و‌تحلیلی را به کاربران ارائه می‌کند. طبق شایعات، به‌نظر می‌رسد که رویکرد OpenAI برای موتورجستجو ChatGPT به Gemini نزدیک‌تر خواهد بود.


دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی