Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عسگر دوستدار با اشاره به برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران  از ۱۹ تا ۲۰ مهر ۹۷ در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهارداشت: هدف از برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، ارتقاء سطح علمی اپتومتریست ها و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای اپتومتری در کشور و دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرعلمی هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، محورهای این سمینار را به دلیل مقارن بودن با روز جهانی بینایی، پیشگیری از اختلالات بینایی، ارائه خدمات بهتر به احاد جامعه در همه سنین به خصوص سنین کودکی عنوان کرد و افزود: سیستم بینایی کودکان بیشتر در معرض خطر است.

دوستدار ادامه داد: بحث در مورد جدیدترین شیوه های ارائه خدمت به مردم در حوزه اپتومتری از تجویز عینک گرفته تا تمرینات بینایی و همینطور ارائه کانتکت لنز با بهترین و جدیدترین شیوه های معاینه ای و خدماتی، از دیگر محورهای مورد بحث در سمینار هشتم اپتومتری است.

وی با عنوان این مطلب که پیشگیری بهتر از درمان است، بر ضرورت غربالگری بینایی از بدو تولد تا سنین کهنسالی تاکید کرد و گفت: یکسری اختلالات بینایی وجود دارد که اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است و از آسیب های بیشتر به سیستم بینایی افراد می توان جلوگیری کرد.

این اپتومتریست، به عیوب انکساری که باعث تنبلی چشم می‌شود، اشاره کرد و افزود: این عارضه چشمی به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.
دبیر علمی هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، به بیماری های تاثیرگذار در بینایی اشاره کرد و گفت: دیابت و فشارخون، در صورت عدم تشخیص به موقع، آسیب های جدی به سیستم بینایی وارد می کند. از همین رو، بسیاری از اختلالات بینایی را می توان به موقع پیشگیری و از بروز آنها جلوگیری کنیم که اپتومتریست ها در این زمینه خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه می دهند.

وی افزود: امروزه یکی از خدمات مورد نیاز در حوزه بینایی، ساخت و تجویز عینک طبی مناسب است، که این خدمت به خوبی توسط اپتومتریست ها انجام می شود. همینطور غربالگری بینایی در مدارس و مهدهای کودک، یکی دیگر از خدماتی است که توسط اپتومتریست ها در سراسر کشور انجام می شود.

دوستدار، شایع ترین اختلالات بینایی در کشورمان را عیوب انکساری دانست و گفت: در این حوزه اپتومتریست ها نقش فعال و تعیین کننده ای دارند. بطوریکه، همکاری اپتومتریست ها و چشم پزشکان در حوزه بینایی و چشم، نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از بسیاری از اختلالات بینایی دارد و این همکاری در کشور ما به خوبی انجام می شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران ایرانی مسافر ریاض شدند

به گزارش "ورزش سه"، ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون از برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا خبر داد و از نمایندگان ایران جهت حضور در این سمینار دعوت کرد.

امیر عرب براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فر و مرتضی منصوریان 7 داوری هستند که در این سمینار حضور خواهند داشت.

لازم به توضیح است، سمینار ای اف سی از 24 تا 28 جون 2024 (4 تا 8 تیرماه) در شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود.

در این سمینار همچنین کلاس‌های وی ای ار و آزمون اتاق وی ای ار نیز برگزار خواهد شد.

این در حالی است که به‌زودی داوران لیگ نخبگان نیز انتخاب خواهند شد و احتمالا دو داور از ایران در این مسابقات حاضر خواهند بود.

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت