Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در پی اعلام دیروز برخی منابع مبنی بر تصمیم وزیر صنعت به تغییر مدیرعامل سایپا و معرفی محمدرضا سروش بجای محسن جهرودی، این خودروساز در نقش سخنگوی دو سهامدار عمده و صدور " اطلاعیه مهم سهامداران عمده گروه سایپا در خصوص شایعات اخیر" واکنش نشان داد:

در این اطلاعیه آمده است: استکبار جهانی، دشمن قسم‌خورده ملت شهیدپرور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره درصدد تضعیف روحیه خدمت در جامعه مقدس کارگری و ضربه‌زدن به قلب تپنده صنایع کشور، یعنی خودروسازی است و قصد دارد با به چالش کشیدن اشتغال از طریق اقدام‌های سازماندهی‌شده و شایعه‌پراکنی موجب افت انگیزه، تشویش اذهان کارکنان، مقابله با رشد و تعالی سازمانی و جلوگیری از نوآوری، خلاقیت و نبوغ در صنعت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این برهه حساس از پیچ تاریخی انقلاب اسلامی که جنگ همه‌جانبه اقتصادی و سیاسی برای تضعیف اساس نظام در دستور کار دشمن قرار گرفته و ضدانقلاب با فراخوان از طریق سمپاشی مجازی و ماهواره‌ای در صدد تضعیف نظام و عملکرد دولت تدبیر و امید می‌باشند سیاه‌نمایی توانمندی مدیران خدوم و اغتشاش در مدیریت خانواده بزرگ گروه خودروسازی سایپا نیز با پخش شایعات در دستور کار قرار گرفته است.

برهمین اساس، شرکت گروه سرمایه‌گذاری کارکنان و شرکت سرمایه‌گذاری رنا، سهامداران عمده گروه خودروسازی سایپا، ضمن تکذیب اخبار مربوط به تغییر مدیرعامل گروه سایپا، حمایت همه‌جانبه خود را از محسن جهرودی، مدیر ولایی، ارزشی و ایثارگر که در مدت کوتاه حضور خود در این گروه، منشاء خدمات و آثار شایان توجه در مجموعه بوده است را اعلام می‌کنند.

چرایی سخنگوی سهام‌داران بودن سایپا

از دلایل سخنگوی سهامداران بودن سایپا می‌توان به شرایط پیچیده وضعیت سهامداران در شرکت سایپا اشاره کرد:

شرکت‌های سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، پیشگامان بازرگانی ستاره تابان، شرکت سرمایه گذاری سایپا، تجارت الکترونیک خودرو تابان، سرمایه گذاری و توسعه نیوان ابتکار و شرکت توسعه سرمایه رادین مجموعا ۴۲.۲۹ درصد از سهام شرکت سایپا را در اختیار دارند؛ این درحالی است که مالکیت بخش عمده این شرکت‌ها در اختیار خود شرکت سایپا و زیر مجموعه هایش است و از این طریق سهام داری چرخه‌ای به شکلی بسیار گسترده و پیچیده در شرکت سایپا رخ داده است.

۵۵ درصد از سهام گروه صنعتی رنا در اختیار زیر مجموعه‌های سایپا قرار دارد و ۱۰۰ درصد سهام شرکت پیشگامان ستاره تابان، بیش از ۷۳ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری سایپا، ۱۰۰ درصد سهام شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان، ۱۰۰ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار و ۹۸ درصد از سهام شرکت توسعه سرمایه رادین در اختیار شرکت سایپا و زیر مجموعه‌های آن است

در شرکت سایپا ۴۲.۲۹ درصد سهام از طریق سهام داری چرخه‌ای در اختیار خود این شرکت است. علاوه بر این با در نظر گرفتن ۱۷.۳ درصد از سهام شرکت سایپا که مستقیما در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قراردارد و ۲۰.۰۱ درصد که در اختیار شرکت‌های عمومی غیر دولتی (شرکت صبا تامین، سرمایه گذاری ملی و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد) است، مجموعا مالکیت ۷۹.۶ درصد از سهام این شرکت در بخش خصوصی قرار ندارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گروه سایپا مدیرعامل سایپا خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت

به گزارش خبرگزاری مهر میثم پیله فروش، معاون سازمان خصوصی سازی در مورد برنامه امسال دولت در مولد سازی دارایی‌ها و واگذاری شرکت‌های دولتی، گفت: علاوه بر واگذاری پرسپولیس و استقلال، چند شرکت دیگر دولتی هم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارند.

به گفته پیله فروش، مهمترین شرکت دولتی قابل واگذاری در سال جاری، پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که دولت در آن ۱۷ درصد سهام دارد.

معاون سازمان خصوصی سازی این را هم بیان داشت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، هواپیمایی کیش، مجتمع صنعتی اسفراین، فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارد.

پیله فروش در مورد میزان سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری در سال جاری، گفت: برخی شرکت‌ها مانند هواپیمایی کیش ۱۰۰ درصد دولتی است، در فولاد اسفراین و مجتمع صنعتی اسفراین هم ۱۰۰ درصد سهام دولتی است، اما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۷ درصد سهام دولتی است که عمده این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد این که آیا امکان واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی وجود دارد، گفت: مردم هر شهرستان هم باید متقاضی باشند، از نظر دولت مانعی وجود ندارد.

کد خبر 6100438 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مدیر گروه خشکسالی و تغییر اقلیم : بارندگی‌ های شدید چند سال اخیر ناشی از تغییر اقلیم است / باید منتظر سیل ها و خشکسالی های بیشتری باشیم
  • هدف‌گذاری تبدیل ۱۶۰۰ کیلومتر سیم به کابل خودنگهدار
  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • مدیر گروه خشکسالی و تغییر اقلیم: باید منتظر سیل ها و خشکسالی های بیشتری باشیم
  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه